Szeptemberben nyit a Nobu étterem Budapesten

A budapesti Kempinski Hotel Corvinus Bécsi utca felőli oldalán nyílik meg szeptemberben Közép-Európa első Nobu étterme. A japán konyhát dél-amerikai elemekkel fűszerező globális csúcsgasztronómiai láncnak ez lesz a 23. egysége. A budapesti étterem tulajdonosa Andy Vajna filmproducer.

Az étteremnyitást beharangozó sajtótájékoztatón részt vett az étteremlánc névadója, egyben séfje, Nobuyuki Matsuhisa, aki a legfontosabbnak azt tartja, hogy a vendégeit mosolyogni lássa. Elmondta, hogy összeállt az étterem ötvenfős gárdája, és véleménye szerint nem fog gondot jelenteni a legfrissebb tengeri alapanyagok beszerzése.

Rogán Antal, ötödik kerületi polgármester köszöntőjében reményét fejezte ki, hogy lesznek olyan turisták, akik csak a Belváros új főutcáját ékesítő étterem miatt utaznak majd Budapestre.

Andy Vajna szerint egyébként az összes hollywwodi sztár imád Nobu éttermeibe járni a finom, egészséges és kreatív konyha miatt. Vajna szerint az étterem nem lesz se drága, se olcsó, minden pénztárca számára kínálnak valamit.

A 260 m2-es alapterületű étterem falát kézi festésű, háromdimenziós hatású selyemtapéta borítja, a bárban pácolt kőrislap könyöklőn merenghetnek el az élet nagy kérdésein a vendégek. A szusibár és az étterem padlóját sötétszürke palával borítják. A bár/lounge 56 ülőhelyes, az étterem 66 személyes lesz, és helyet kap az utóbbiban egy 7 üléses szusibár. A különteremben akár 16 személy is elfér.

A Nobu-birodalom története

Nobuyuki Matsuhisa – ismertebb nevén „Nobu” – a Nobu és Matsuhisa éttermek séf- tulajdonosa Saitamában, Japánban született egy fakereskedő fiaként. Mindössze hét éves volt, amikor apja közlekedési balesetben meghalt. Nobu elköteleződése a szakma iránt akkor kezdődött, amikor az idősebb bátyja először elvitte egy sushi bárba. A középiskola befejezése után Nobu talált egy munkát a tokiói Matsuei sushi étteremben. Huszonnégy éves korában elfogadva az egyik törzsvendége kínálta lehetőséget a perui Limába költözött, hogy éttermet nyisson. Peru hatása Nobura óriási volt, hiszen itt kezdte el bevinni a perui ízeket a saját ételeibe, amely végül meghatározta az egyedi stílusát. Egy Buenos Aires-i rövid kitérő után Nobu lehetőséget kapott egy alaszkai étterem megnyitására. Az étterem azonban nem sokkal a megnyitás után leégett. Pénztelenül, a tönkrement alaszkai üzletet terhelő adóságokkal érkezett Los Angelesbe egy barát tanácsára.  Egy sushi bárban kezdett el dolgozni. Kilenc évvel később, 1987-ben megnyitotta saját éttermét Beverly Hills-ben, Matsuhisa néven.  A Matsuhisa azonnal sikeres lett és mágnesként vonzotta az ételek szerelmeseit és a sztárvendégeket is. Nobu ekkor barátkozott össze és kezdett hamarosan üzleti kapcsolatba Robert De Niróval. A színész győzte meg a séfet arról, hogy 1994-ben nyissák meg a Nobu nevű éttermet New York-ban Drew Nieporent étteremtulajdonossal. A Matsuhisához hasonlóan, a Nobu is hatalmas siker lett.

Nobu éttermei rengeteg díjat kaptak kezdve a Matsuhiával, amit a világ 10 legjobb étterme közé választott a New York Times (1993).  A Nobu megnyerte a legjobb új étterem díjat a James Beard Alapítványtól (1995) és a három csillagot Ruth Reichltől, a New York Times kritikusától (1995). A Nobu Next Door is kapott három csillagot Ruth Reichltől (1998).  A Nobu London elnyerte a Michelin-csillagot (1997). A Nobu Fifty Seven három csillagot kapott Frank Brunitől, a New York Times kritikusától (2005).  A Nobu Berkeley St. is kiérdemelte a Michelin-csillagot (2005), a Matsuhisa Beverly Hillsszel és a Nobu Las Vegasszal együtt (2007). 

Nobunak 25 étterme van a világ 21 különböző városában mind az 5 kontinensen. A legújabb nyitások a Nobu Cape Town, a Nobu Moscow és a Nobu Mexico City 2009-ben. Nobu a Crystal Cruises tanácsadója, és öt szakácskönyv szerzője.   (fotó: Greg Gorman, Eiichi Takahashi)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?