Az American Airlines-t, a British Airways-t, a Cathay Pacificet, a Finnairt, az Iberiát, a Japan Airlinest, a Qantast, a Malévet, a Royal Jordaniant, a LAN-t és a Mexicanát tömörítő szövetség tagjai a világ légiközlekedésének 20 százalékát adják. Az együttműködés tízéves fennállása alatt 5 milliárd dolláros bevételt generált taglégitársaságai számára. A bevétel mintegy kétharmada járulékosnak tekinthető, vagyis a légitársaságok erre egyébként nem tehettek volna szert. Az interline bevételek – melyek az egyik taglégitársaság járatairól a másikra átszálló utasforgalomból származnak – gyorsabban növekedtek, mint a tagok utasbevételei, összesen 153%-kal tíz év alatt: az 1999-ben éves szinten még kevesebb, mint egymilliárd dollárról 2008-ban várhatóan mintegy 2.5 milliárd dollárra. Összesen több mint 16 milliárd dollárt értek el, a taglégitársaságok teljes utasforgalmi bevételeinek a 3 százalékát. A közös beszerzések során megtakarított összeg tíz év alatt 320 millió dollárra rúg. Ezek a bevételek és megtakarítások segítették a tagokat abban, hogy együttesen a legnyereségesebb légitársasági csoportosulássá váljanak. A Oneworld nyeresége ugyanis az első tíz évben nettó 11,3 milliárd dollár volt, szemben a sokkal több tagot számláló Star Alliance 9,3 milliárd dolláros eredményével és a Sky Team tagok 19,5 milliárd dolláros közös veszteségével. A oneworld hat egymást követő évben lett a „Világ vezető légiszövetsége”.
Jubileumi ajánlatok
A oneworld újszerű kezdeményezések sorával teszi emlékezetessé megalakulásának tizedik évfordulóját. Az egységes oneworld megjelenés érdekében minden taglégitársaság a flottájának egy meghatározott számú repülőgépét egységes módon festi be. A taglégitársaságok 10 százalékos jegyár-kedvezményt biztosítanak a oneworld valamenynyi szövetségi tarifája esetében tíz héten keresztül. A szövetség új terméket vezetett be "Circle Atlantic" néven, mely Európa és a Közel-Kelet, valamint Észak- és Dél-Amerika közötti utazásokra használható fel. A szövetségnél végrehajtott on-line fejlesztés eredményeként a taglégitársaságok járataira minden korábbinál egyszerűbben lehet foglalni és jegyet vásárolni. A oneworld az első a szövetségek sorában, mely lehetővé teszi a taglégitársaságok törzsutasai számára, hogy pontjaikért online foglalhassanak valamennyi oneworld fuvarozó járataira, valamint biztosítja, hogy taglégitársaságai a saját honlapjukon keresztül a sajátjaik mellett a szövetség taglégitársaságai által üzemeltetett járatokra is tudnak értékesíteni.
Összebútorozás a Heathrow-n
Fennállásának második évtizedébe lépve, a oneworld és transzatlanti forgalmat lebonyolító taglégitársaságai további, a szövetségben rejlő egyéb lehetőségek kiaknázásán is dolgoznak, melyek az utasok számára újabb előnyöket és szolgáltatások bevezetését tennék lehetővé, amennyiben megkapják az USA-ban a trösztellenes védettséget, melyet az American Airlines, a British Airways, a Finnair, az Iberia és a Royal Jordanian még a tavalyi évben kérvényezett. Ebben az évben fejeződik be a szövetség legnagyobb repülőtéri közös-elhelyezési projektje, melynek során a szövetség valamennyi London Heathrow repülőtérre üzemelő taglégitársasága befejezi az átköltözését, és a korábbi négy helyett mindössze két terminálról fog üzemelni. A Finnair nemrégiben költözött át a 3-as terminálra az American Airlines, a Cathay Pacific, a Japan Airlines és a Royal Jordanian mellé. Az Ibéria február végén csatlakozott hozzájuk, a Qantas pedig egy későbbi időpontban, de még ez év folyamán csatlakozik. A British Airwaysnek is van még néhány átköltöztetés előtt álló járata, de döntő többségben már az új 5- ös terminálról üzemel. Barcelonában valamennyi oneworld taglégitársaság még ez év során át fog költözni az új Sur Terminálra.
Partnerkeresés
A Oneworld további tagokat keres Kínában, Indiában, Oroszországban és Brazíliában. A tárgyalások egyelőre még folynak az országok légifuvarozóival. John McCulloch, a oneworld képviseletében hangsúlyozta, hogy a világméretű gazdasági krízis nemcsak a oneworld-öt hanem az összes légiszövetséget sújtja, ezért a légitársaságok közötti szoros együttműködés szerepe még inkább felértékelődik. McCulloch szerint a British Airways és a spanyol Iberia fúziója csak erősítheti a szövetséget. Az összeolvadással kapcsolatos tárgyalások a közelmúltban azért szakadtak meg, mert rendkívül eltávolodott a két légitársaság álláspontja abban, hogy mennyit is ér a két vállalat. Júliusban még azonos pozícióból indult a két cég, azóta azonban a BA részvényeinek árfolyama 45 százalékkal zuhant, az Iberiáé viszont 11 százalékkal nőtt, ezenkívül a BA ellen dolgozik az is, hogy folyamatosan nő a nyugdíjalap hiánya a vállalatnál, és a légifuvarozó nyereségfigyelmeztetést is kiadott részvényesei számára. Ráadásul a font árfolyama is drasztikusan esett az euróhoz képest, amely szintén nem a BA-nak kedvez. Elemzők szerint a fúzió kútba esése a oneworld széteséséhez vezethet, ha a Star Alliance-tag Lufthansa ajánlatot tesz az Iberiára, hogy tovább bővítse európai útvonalhálózatát. John McCulloch, a oneworld vezetője Madridban elmondta, hogy a légiszövetségnek egyelőre nincs ellenvetése a Sky Team légiszövetségbe tartozó Aeroflot és a Malév közeledésével kapcsolatban, hiszen még azt sem tudni, mire terjed ki azok együttműködése. Hozzátette, hogy a oneworld érdeke egy stabil financiális hátterű Malév, így annak mielőbbi tőkerendezését sürgetik.