Idén az osztrákok többet költenek mint tavaly - piackutatás a 2010-es utazási szokásokról

A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviselete összefogva más turisztikai képviseletekkel, az osztrákok utazási szokásait és az idei szezonra vonatkozó piaci várakozásokat feltáró reprezentatív felmérés elkészítésére adott megbízást Ausztria piacvezető közvélemény-kutató intézetének.

A nemzetközi Gallup Intézet osztrák partnere, a Karmasin Piackutató (www.karmasin.at) által végzett kutatás első eredményei március 18-án, egy bécsi sajtótájékoztató keretében kerültek prezentálásra a szaksajtó és Ausztria vezetői touroperátorai körében. A felmérésben résztvevők válaszaiból az osztrákok töretlen utazási kedve rajzolódik ki.

A megkérdezettek fele idén is tervez szabadságot, s akik utaznak, azok közel 80 százalékban külföldet tervezik megcélozni. A külföldre tervezett utazások közül az egyénileg szervezett utak a preferáltak, tíz osztrák turistából idén 6 egyénileg szervezi és bonyolítja le külföldi nyaralását. A többség (49%) egyetlen, – 4 napnál hosszabb – főszabadságot tervez, míg a válaszadó osztrákok 33 százaléka tervezi, hogy 2010-ben 4 napnál hosszabb időre és többször utazik külföldre. A turisztikai termékeket tekintve az Ausztriából érkező utazók leginkább a vízparti üdülést részesítik előnyben (61%), amelyet népszerűségben a kulturális turizmus (34%) és a városlátogatás (26%) követ. Egy külföldi célország kiválasztásánál a legjelentősebb döntési tényezők között játszik szerepet a szép természeti környezet, a közbiztonság, a tisztaság és higiénia, valamit a jó ár-érték arány. Bíztató eredményre jutott a kutatás az osztrákok költekezési terveit illetően, miszerint a megkérdezettek 83 százaléka idén többet, illetve legalább annyit tervez szabadsága alatt költeni, mint tavaly: 10-ből 7 osztrák fejenként 2000 euró alatti összeget tervez külföldi pihenésére kiadni.

A kutatás eredményei április első felében kerülnek teljes körűen összefoglalásra, amelyet az MT Zrt. ausztriai képviselete nyilvánosságra hoz majd a képviseleti honlapon. Kovács Balázs, az MT Zrt. ausztriai képviseletének vezetője a sajtótájékoztató keretében arról tájékoztatta az újságírókat, hogy a válság ellenére az osztrák beutazó forgalom hazánkban tavaly igen kedvezően alakult: a hazai kereskedelmi szálláshelyeken az év egészében folyamatosan és dinamikusan nőtt az osztrák vendégéjszakák száma. A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai tevékenységéről és a piaci folyamatokról részletes beszámoló olvasható a külképviseleti honlapon, ahonnan letölthetőek a piaci tevékenység alapját képező stratégiai dokumentumok is: http://www.ungarn-tourismus.at/sarok/index.php. (A Magyar Turizmus Zrt. osztrák külképviselete)


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.