Az ágazat forgalma tavaly 5,76 milliárd euró volt, ami 25,6%-os növekedést jelent. A gyártók forgalma az új járművek esetében 28,2%-kal emelkedve 2,96 milliárd eurót tett ki. A használt járművek piacán pedig 24,7%-os növekedést és 2,25 milliárd eurós forgalmat könyvelhettek el a kereskedők. 2011-ben 20,1%-kal több, azaz mintegy 22 ezer lakóbuszt és több mint 17 ezer lakókocsit (+11%) helyeztek forgalomba. A Német Caravaning Ipari Egyesülés számításai szerint összesen 440 ezer lakóbusz és 900 ezer lakókocsi van használatban Németországban. Európában pedig összesen több mint 4 millió lakókocsi és 1.384.500 lakóbusz szerepel a nyilvántartásokban. Emellett évről-évre nő a lakóbuszok vásárlására költött átlagár is, ami 2009-ben 56.318 EUR, 2010-ben 58.345 EUR, 2011-ben pedig már 59.642 EUR (+5,7%) volt. A stuttgarti CMT-n az érdeklődők idén 750 lakóbuszt és lakóautót, 82 márkát és 81 vadonatúj modellt tekinthetnek meg, melyek közül számos a 9 napos kiállítás alatt talál új gazdájára.
A lakóautóval és lakókocsival nyaraló németek célcsoportjának jellemzői:
A lakóautósok - 2009-ben 1,7 millió fő - főnyaralásaik 76%-ára, kisebb nyaralásaik 24%-ára mennek lakóautóval. Átlagban 15,3 napot üdülnek és 508 eurót költenek fejenként. Leginkább a családdal való nyaralást, a strandolást és a pihenést részesítik előnyben. Utazásaik 49%-a belföldre, 51%-a külföldre irányul. Az utazások 72%-ára nyáron, 14%-ára tavasszal, 13%-ára ősszel, 2%-ára pedig télen kerül sor. Az üdülés alatt 77% aktívan sportol, 64% a gyerekeivel tölti idejét, 21% szívesen végez könnyű testmozgást, 17% pedig pihen. A lakóautósok közül sokan gyerekkel mennek üdülni (800 ezer fő), 1,4 millióan pedig az idősebb korosztályból kerülnek ki. A lakóbuszosok – 2009-ben 1,1 millió fő – a főnyaralások 57%-a, a rövidebb nyaralások 43%-a esetén veszi igénybe lakóbuszát. Átlagban 15,1 napot üdülnek, és fejenként 794 eurót költenek. A strandolást, a körutazást és a pihenést kedvelik leginkább. Bármelyik évszakban elmennek üdülni: tavasszal utazásaik 21%-a, nyáron 55%-a, ősszel 19%-a, télen pedig 5%-a realizálódik. Szinte valamennyien aktívan sportolnak, 58%-uk szeret idegen országokba utazni,
37% számára nagyon fontos a helybéliekkel való kapcsolat, 34% szívesen van úton, 31% új dolgokat szeretne felfedezni és megélni.