Elsők közt szerepelt a turistabuszok ferihegyi parkolásának helyzete, melyben a MABEUSZ közlekedési munkacsoportja járt el. A munkacsoport ismertette a reptéri helyzet rendezésére irányuló tárgyalását és levelezést, aminek hatására jelenleg egy, a mindennapi életben használhatóbb rendszert biztosít a buszok parkolására vonatkozóan. Az ügyben várja a szövetség a további fejleményeket, hiszen a tárgyaláson elhangzott, hogy a meglévő feltételekhez és igényekhez kell majd folyamatosan igazítani a szabályokat.
Ugyanakkor a Ferihegyet
üzemeltető Budapest Airport-tól (BA) kedden megtudtuk, hogy az augusztus 15-től próbaidősen bevezetett parkolási rendszert véglegesnek tekinti annyi változással, hogy az utazási irodáknak nem kell szeptember elsejétől előzetesen regisztrálni a turistáiért az érkezési szintre jövő buszt. Marad viszont - mint arról korábban beszámoltunk - a 2A-B terminálok előtti, összesen 5 buszférőhely az érkezési szinten, szigorúan csak utasfelvételre. Kitenni őket továbbra is az indulási szinten kell, de ugyanitt fel is lehet venni az utasokat. A buszok nem várakozhatnak közvetlenül a terminál előtt. Erre az estre a BA a taxis várakozóhely melletti placcot jelölte ki, óránként 1000 forintért. Ingyen pedig az IL-18-ast, TU5-öst és egyéb szépségeket felvonultató reptéri skanzen oldalában várhatják a sofőrök az idvez hívását: „Jöhetsz, itt van mindenki csomagostul!”
Míg előbbit, az ezer forintost parkolót messze elkerülik, addig utóbbi helyet használják a sofőrök, de ennél jobban kedvelik hosszúra nyúlt várakozás esetén a reptéri bevezető út melletti Shell üzemanyagtöltő állomást annak kényelmi szolgáltatásai miatt. Különösen egy-egy járat akár órás késésénél.
A MABEUSZ megbeszélése során
a termékfejlesztő bizottság is beszámolt munkájáról, új programlehetőségekről, a vevők jelenlegi igényeinek felméréséről. Az újonnan felfedezett lehetőségekről és szolgáltatókról a Turizmus Online Kanel Juditot, a szövetség alelnökét kérdezte, aki konkrétumokat nem kívánt elárulni, azt azonban megtudtuk, hogy a közeli jövőben a weboldalukon keresztül kialakítandó és működtetendő szolgáltatás ajánló online adatbázis kialakítása a cél, melyhez a szövetség tagjainak lesz hozzáférése. Tart mindenestre a szolgáltatóktól ajánlataik bekérése - mondta el Kanel Judit. A szövetség arról is tájékoztatott, hogy a megbeszélés alkalmából egy egri kerékpárkölcsönző cég is bemutatkozott; ők szeretnének a beutaztatókkal szoros kapcsolatra lépni, hogy kerékpáros túrákat ajánljanak a hevesi megyeszékhely környékén.
A minőségjavító termékcsoport ismertette elképzeléseit a tagokkal, illetve kérte tőlük az erre vonatkozó adatlap kitöltését. Ezek alapján szándékozik a jövőben ez a munkacsoport a szolgáltatókkal felvenni a kapcsolatot és minden olyan hiányosságra, hibára ráirányítani a figyelmet, amelyek általános beutaztatói tapasztalat szerint nem megfelelően működnek és közös érdek ezek kijavítása, kiküszöbölése.
További téma volt még a TDM-ekkel kialakítandó kapcsolat, egy közös megbeszélés, esetleges work-shop megtervezése. Mint Kanel Judit elmondta: szeretnék a TDM szervezetekkel még jobban összehangolni külpiacokat megcélzó tevékenységüket.