Vásár vásár hátán Németországban

A déli tartományok legnagyobb turisztikai seregszemléjét, a CMT követően a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete a keleti területekre fókuszál, ahol két jelentős vásárt is rendeznek egyszerre.

A 420.000 látogatót fogadó Grüne Woche kiállítás idén is minden rekordot megdöntő eredményekkel büszkélkedhet. A 9 napos rendezvény a világ egyik legnagyobb élelmiszeripari kiállítása, amely eseményen egyre nagyobb szerepet kap az egészségtudatos étkezés mellett, a fenntartható turisztikai kínálat bemutatkozása is. A képviselet az Agrár Marketing Centrummal valamint Magyarország berlini nagykövetségével stratégiai összefogásban, mintegy 270 négyzetméteren jelent meg a kiállításon. A vásár nagyságát mutatja, hogy 56 országból, 1624 kiállító, valamint 70 agrárminiszter volt jelen az eseményen, amelyen hazánkat Dr. Fazekas Sándor miniszter képviselte. Mint a standon, mint pedig a nagykövetségi fogadáson a magyar gasztronómiai kínálat bemutatkozása kapta a főszerepet. Rengetegen keresték meg a képviselet turisztikai információs standját is, ahol elsősorban Budapest, Balaton, kemping, valamint kerékpáros turizmus témában kértek információt.

Vasárnap este zárta kapuit Kelet- Németország második legnagyobb utazás kiállítása, a drezdai utazás vásár. 546 kiállító, 33 országból várta az érdeklődőket, így a szervezők elmondása szerint, idén újra minden rekord megdőlt. Már a 27.500 látogató is rendkívül impozáns, azonban az első helyszíni felmérések eredménye, amely szerint a német fiatalok egyre jobban érdeklődnek a vásárok iránt, további bizakodásra adhat okot. Idén a képviselet megjelenését a Nyugat Balatoni Turisztikai Iroda valamint a Balatontourist segítette. Természetesen 2012-ben is folytatódik az a stratégiai összefogás, amelynek alapján a német charter járatokat indító Salamon Reisen, a balatoni magánházak kiadásában meghatározó szerepet játszó Novasol, valamint a képviselet egymást segítve jelennek meg rendezvényeken, eseményeken, vásárokon.

A képviselet a sikeres vásári megjelenéseket egy különleges sajtóközleménnyel segíti elő. Egy a napokban megjelent, Németországban meghatározó felmérés szerint (Post Office Worldwide Holiday Cost Barometer 2012) 40 kedvelt nemzetközi turisztikai desztinációból , Magyarország a hatodik legkedvezőbb árszínvonalú. A képviseleti közlemény, amelyet 400 német médium kap kézhez, a kedvező árak mellett, az új légi járatokra, valamint a BWI akcióra is felhívja a figyelmet.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.