Rolexet a távozó alkalmazottaknak!

A szállodákban a reggeliztetés kulcsszerepe, a tophotelekben dolgozók motivációjának és dicséretének fontossága, a színes likőrök, gyöngyözőborok és a prosecco fokozódó uralma, a sötét színekre váltó porcelánok divatja és a természetes alapanyagú, százszázalékos gyümölcslevek előretörése – nagyjából így összegezhető idei salzburgi látogatásunk az Alles für den Gast toprendezvényen tapasztaltak alapján.

Vendéglátónk, a Rauch Hungária Kft.

ezúttal fontos hazai szállodai partnereit hívta meg a nemzetközi szakkiállítás megtekintésére, a salzburgi Arena és a Messe területén lévő, immár tíz hatalmas pavilonban helyet foglaló topgasztronómiai beszállítók bemutatójára. Előtte azonban „Rauch Akadémia” elnevezésű workshopjukon vettünk részt, amelyen Klaus Kobjoll

egy nem mindennapi német szálloda hétköznapjairól számol be.

A nürnbergi ötcsillagos Hotel Schindlerhof az ország 209 businesshotelje közül a következőkkel tűnik ki: közel százszázalékos éves töltöttséggel büszkélkedhet, ehhez 767 médiamegjelenést rendeltek 2013-ban, amiből 5 tévéhirdetés volt, és Herr Kobjoli büszkén teszi hozzá, hogy printben viszont egyetlenegy klasszikus hirdetést sem helyeztek el. Áraikból nem engednek egy centet sem: náluk ismeretlen a Rack Rate-ből, a listaárból adott engedmény.

A ház dolgozóinak motivációja kiemelt projekt a német luxushotelben: az újonnan érkezőt végigvezetik a házon (ez mondjuk nálunk sem szokatlan), folyamatosan dicsérik és ajándékokkal halmozzák el (ez viszont még nem annyira bevett szokás). Céges szinten olyan apróságokra is odafigyelnek, hogy kinek mikor van a születésnapja. A vendégek kutyáit is felköszöntik a születésnapjukon… Sőt, tízéves hűséges, kemény munka után

a távozó főszakács Rolex órát kapott a vezetőségtől ajándékba azért, hogy „jó hírnevét vigye a cégnek”.

Jó, hogy… Most egyébként a német tophotel konyháján Stefan Marquard akciózik, akit rockséfnek is neveznek hazájában, hiszen nemcsak az étterme falain belül, hanem a médiának köszönhetően országosan is ismert és elismert laza stílusú sztárséf. Amikor egyik ámulatból a másikba esve lassan felocsúdunk, a Rauch beszámolója következik.

A vendéglátószegmens kiemelt partnereként az osztrák székhelyű, kilencven éve vezető európai családi vállalkozásként működő topgyümölcslé-gyártó cég képviselőjétől megtudjuk, a jövő év slágerei a vendéglátóhelyeken a száz százalékban gyümölcsalapú, cukormentes italok, valamint a friss teából, tartósítószer hozzáadása nélkül készített Rauch Ice tea termékek lesznek. A hazai kínálat bővüléséről Bodnár Péter, a cég hazai leányvállalatának kereskedelmi igazgatója számol be.

Szilva-, körte- és bodzavirág-kivonattal készült új termékek

színesítik jövőre a magyarországi Rauch-palettát a Horeca-szegmens számára, és szélesítik Bag in Box választékukat is. Növelik megrendelői körüket azzal a lépéssel, hogy 2015-től nyitnak a négy- és ötcsillagos házakon kívül a háromcsillagos szállodák felé, amelyeknek nemcsak prémiumtermékeket, hanem alacsonyabb árkategóriájú italokat is ajánlanak. Az idei év különben kifejezetten jól alakult a cégnek, a korábbi szűkös esztendők után végre fellendülőben van a hazai gyümölcslépiac. Emiatt magyarországi beruházásokra is vállalkoztak a tulajdonosok, új Bag in Box-töltősort telepítettek Pestre, valamint növelték a magyar gyártósorok kapacitását. Végül egy magyar fülnek különös hírt árul el a hazai Rauch-vezető:

a dobozos kiszerelésű őszibarack-gyümölcsleveket bár idehaza imádják és keresik partnereik,

Ausztriában erős kihívás lenne sikeresen értékesíteni őket. És ha már az italfronton tartunk: a mintegy 700 kiállítót felvonultató, öt napig nyitva tartó topgasztronómiai, az „Alles für den Gast”, azaz „Mindent a vendégért” elnevezésű őszi szakkiállítás bemutatóján látottak alapján elmondható, melyek a következő év italtrendjei.

A színes, könnyen fogyasztható, kék, rózsaszín és zöld színekben pompázó likőrök ideje következik, valamint aki kicsit is ad magára, jövőre proseccót rendel aperitifnek, és rozé helyett gyöngyözőbort kortyolgat egy-egy fogás kísérőjként. Az energiaitaloknak egy időre befellegzett, ellenben a gyümölcslevek, a száz százalékban gyümölcs-alapanyagú italok egyre divatosabbá és trendibbé válnak. A kézműves magánsörfőzdék háttérbe szorulnak, mivel nagy erőkkel törnek előre a multik a legkülönfélébb és meghökkentőbb ízesítésű sörszortimenttel. Aki pedig valamennyire is ad magára 2015-ben, az a fine dining ebédet vagy vacsorát whiskyvel öblít le, sőt, ha igazán

divatos akar lenni, akkor jap án whiskyt kér záróitalként.

A kiállítás különben nemcsak az italpiacon, hanem a beszállítók teljes szortimenjének területén bemutatja, mi a luxus- és topkategóriában a trend. A terítékeknél a porcelánok jövőre sötétszürke, homokfúvott barna és zöldes árnyalatban pompáznak, a textilek sokszor fémes csillogásúak, arany, ezüst, zöld, barna színvariációkb an tündökölnek, étkezés terén pedig egyre előrébb tör a minőségi street food vonal és a bisztróhangulat.

A kiállítás minden egyes napján egymást tapossák a vendégek a falatnyi standok közötti szűk folyosókon: 46 500 szakmai látogatót regisztráltak előzetesen. És olyan csúcsra járatott ez a rendezvény évről évre, hogy bár nem tematikusan helyezkednek el a különböző vendéglátói beszállítói témák, hanem össze-vissza, egymással keveredve, mégis mindenki jó előre a következő évre is ugyanoda foglalja le a helyét, így

csak kihalásos alapon tud új kiállító megjelenni Salzburgban.

Este vendéglátóink egy (osztrák mérce szerint mért!) 18 Gault & Millau-pontos vendéglátóhelyre, a Döllerer’sbe invitálnak, a Salzburghoz közeli Golling falucskába, ahol annyira igényes és minőségi vendéglátást produkálnak a 240 fős vendégtérben, hogy még a legkényesebb gasztroítészek sem találnának semmi kivetnivalót. Ezt is bizonyítja többek között

 

a mosdóval szemben kihelyezett számtalan díj, Év vendéglőse cím, rangos osztrák és nemzetközi elismerés.

A hazautazás napján még ellátogatunk Salzburg repülőterére. No nem azért, mintha buszról repülőre szállnánk, hanem mert itt található a Hangar–7 étterem, amellyel lapunk is több éve gyümölcsöző és jó kapcsolatot ápol. Ennek eredményeképpen csapatunkat körbevezetik a házban, sőt Marisa Wutschl segítségével olyan titkos és féltve őrzött helyekre is bejutunk, mint a tetőn található topbár, a hihetelen designnal rendelkező fine dining étterem és a konyha világa, ahol Európa egyik vezető éttermének főszakácsát is látjuk akció közben: épp hagymát vág…

 

Véleménymorzsák a meghívott szakmabeliektől 

 „Nagy élmény volt a Döllerer’s-ben tett esti látogatás. Jó látni, hogy a családi tradíció és a hozzáértés milyen magaslatokra vezet.”

„Az előadásban az fogott meg, hogy mennyit jelent, ha motiválják a dolgozókat – ez nálunk még nem bevált gyakorlat.”

„A magyarországi Sirhához és a régebbi Hoventához képest ez a kiállítás egy másik dimenzió, mintha egy másik bolygón lenne.”

„Azt hallhattuk, hogy a salzburgi kiállításon percenként történik egy üzletkötés. Amit láttam, az alapján el is hiszem.”

„Sosem voltam még Salzburgban, ez az első alkalom. Meglep, hogy a városban milyen magas fokú a rend, a szervezettség.”

„Úgy éreztem magam a kiállításon, mint a gyerek a játékboltban: csak sóvárogva ámultam és bámultam a sok csodát.”

„A Döllerer’snél, vacsora közben azt gondoltam, egész életemben ilyen helyen szerettem volna dolgozni.”

„Köszönöm ezt a lehetőséget a Rauchnak. Jövőre vajon ismét jöhetek?”

 

Forrás: Vendég & Hotel


Édes élet a májusi Glamping pikniken

Édes élet a májusi Glamping pikniken 

A Nomád Hotel & Glamping 9. alkalommal rendezi szezonnyitó piknikjét május utolsó vasárnapján.
Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól

Ezen a badacsonyi hétvégén minden a Szürkebarátról szól 

A Bortriatlon egy nagyon izgalmas rendezvény, aminek egyik fontos állomása a Szürkebarát Hétvége.
Séfváltás a Lidl Konyha élén

Séfváltás a Lidl Konyha élén 

Nem akárki érkezik a cégcsoport konyhájára: egy Michelin-díjat kapó ifjú séf váltja a korábbi, Michelin-csillagos konyhát irányító séfet.
Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia

Ehető erdő, fenntarthatóság és gasztronómia 

A Visegrádi Alap támogatásával létrejött nemzetközi eszmecserére öt országból érkeztek előadók és résztvevők.  
Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban

Kő-Papír-Olló magyar bajnokság is lesz a Kincsem Parkban 

Újabb büfékocsik, bővülő ételkínálat, nemzetközi ízek várják a látogatókat.. és persze pizza és hamburger minden mennyiségben.
Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye

Javában tart Magyarország exkluzív boreseménye 

Reflektorfényben a magyar borok.
Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat

Megvan, ki kapja idén a Boros László-díjat 

Az MNGSZ 2023-ban alapította a Debrecen és Magyarország ikonikus séfjéről elnevezett Boros László-díjat., amelyet április 30-án adnak át az idei kitüntetettnek.
Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál

Érkezik a legnyáriasabb tavaszi borfesztivál 

Immár hatodik alkalommal kerül megrendezésre a már-már hagyománnyá avanzsált sétáló kóstoló. 
Mi lesz a borvidékekkel?

Mi lesz a borvidékekkel? 

Az éghajlatváltozás a világ borvidékeinek hetven százalékát alkalmatlanná teheti szőlőtermesztésre.
Vanília égbolt

Vanília égbolt 

Vanília minden mennyiségben - izgalmas más fűszerek, sosem gondolt párosítások kíséretében.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?