Válságálló a hazai turizmus

A hazai turizmus válságállóvá vált - hangsúlyozta az hazai turisztikai ágazat első hét havi teljesítménye alapján Szatmáry Kristóf gazdaságszabályozásért felelős államtitkár csütörtökön Budapesten. 

A magyar turizmus teljesítménye mind vendégéjszaka számban, mind pedig a bevételek tekintetében meghaladta a válság előtti időszakét. Az államtitkár elmondta, júliusig a vendégszám elérte a 4,5 milliót, a vendégéjszakák száma 11,755 millióra emelkedett, ez az egy évvel korábbi időszakhoz képest előbbi esetében 2,2%-kos, utóbbi esetében 3,3 százalékos emelkedést jelent. A bruttó árbevétel pedig 6,5 százalékkal javult. 

Az államtitkár hangsúlyozta, a turizmust a kormányzati szektor négy fő területen tudja segíteni: ez a marketing, a turisztikai fejlesztések, a cafeteria rendszer és a minősítési rendszerekre vonatkozó szabályozás. A sikeres marketingtevékenység a külföldi vendégszám növekedésében megmutatkozik, hiszen a fenti eredmények főként a több külföldi vendégnek köszönhetők. Mind a 10 fő küldőpiacunkról emelkedesét regisztráltak az idei évben.

Az eddig elbírált és a közeljövő elbíráslásra kerülő pályázatokkal összesen 61 milliárd forint áramlik a szektorba. Szintén a turizmust segíti az a 35 nagyprojekt, amelyek összesen 53 milliárd forintos forrásból valósulnak meg.

A SZÉP Kártyával kapcsolatban az államtitkár elmondta, mostanára több mint 200 ezer magyar munkavállaló rendelkezik a plasztikkártyával, a juttatást eddig 17 500 munkaadó adja dolgozóinak. Az első nyolc hónapban az összesen 35 ezer elfogadóhelyen a SZÉP Kártyás kifizetések elérték a 26 milliárd forintot, a feltöltött összegek felhasználása főleg a nyári hónapokban indult meg. Jelentős összeg található még a rendszerben, így várhatóan az őszi időszakban is áramlik ebből a turizmusba. Szatmáry Kristóf beszélt a szabályozás fontosságáról is, hangsúlyozta, transzparens turisztikai minősítési rendszerekre van szükség, mint például a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által kidolgozott, majd július 1-jétől nemzeti védjeggyé vált Hotelstars Nemzeti Tanúsító Védjegy rendszer, melynek 250. csillagos tábláját az esemeny nyújtották át


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?