Első MICE média tanulmányút Kínából

Sikeresen zajlott a Magyar Turizmus Zrt. által a kínai média képviselői számára első ízben szervezett hivatásturisztikai (MICE) tanulmányút. A MT Zrt. pekingi képviselete és a társaság Magyar Kongresszusi Igazgatósága közös szervezésében megvalósult program annak, az idén indult kampánynak a része volt, amelynek célja, hogy megismertesse hazánk konferenciaturisztikai kincseit a kínai szakmával.

Mint ismeretes, a kampány első részeként a képviselet egy, Kína három városát érintő roadshow keretében szólította meg mind a média, mind pedig a szakma képviselőit. Az ott megjelentek közül választották ki végül azt a 10 médiaszakembert, akik ezúttal egy 6 napos út keretében ismerkedhettek meg Magyarország MICE termékeivel és szolgáltatásaival.

A szervezés során az MT Zrt. külön figyelmet fordított arra, hogy a konferenciaturizmusban rendkívül népszerű Budapest mellett vidéki helyszínek is szerepeljenek a programban. A csoport így jutott el Siófokra, Balatonfüredre és Egerszalókra. Tekintve az út tematikus jellegét, első ízben került sor arra is, hogy a vendégek nemcsak az ország vonatkozó turisztikai kínálatát ismerhették meg, hanem alkalmuk volt találkozni és interjút készíteni több, hazánkban sikeresen működő kínai céggel is, tovább színesítve az útról készülő anyagokat.

A kampány jelentőségét a turisztikai országimázs egyértelmű erősítésen kívül az adja, hogy míg a szabadidős célú utak esetében Magyarország leginkább egy európai körút egyik állomásaként számíthat érdeklődésre – általában csupán 1-2 vendégéjszaka erejéig – addig a MICE programok esetében az itt tartózkodás 3-4 éjszaka is lehet, illetve ebből a szegmensből sokkal nagyobb eséllyel jutnak közvetlen megrendeléshez a magyar szolgáltatók. A vendégek visszajelzései szerint az út elérte célját, ugyanis az újságírók egyöntetű véleménye az alábbi volt: „nem gondoltuk, hogy Magyarországon ennyi minden megtalálható, hogy ennyire színes a kínálat és a MICE utakhoz szükséges szinte valamennyi infrastruktúrával rendelkezik”. A csoportnak külön felhívták a figyelmét a Magyar Turizmus Zrt. Ázsia Klub kezdeményezésére is, így várhatóan, a szervezők kérésének megfelelően, a Klub szerepelni fog valamennyi megjelenő cikkben.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.