A jövő turisztikai szakembereinek a képzés részeként ugyanis egy utat is meg kell tervezniük, amely – sikeres teljesítés esetén – a Studiosus következő éves katalógusába is bekerülhet. A 22 gyakornok választása idén Magyarországra esett, a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete pedig – mivel munkája során különös hangsúlyt fektet a partnerekkel való szoros együttműködésre – felajánlotta, hogy szívesen nyújt segítséget a program összeállításában. A közös munka első lépéseként – annak érdekében, hogy az ifjú szakemberek átfogó képet kapjanak hazánkról – Gyuricza Bernadett müncheni külképviselő mutatta be hazánk turisztikai régióit másfél órás, interaktív prezentációban, kiemelve a legújabb fejlesztéseket, attrakciókat és a nemzetközileg díjazott vonzerőket, úgy mint a Sziget Fesztivál, az A38 vagy a romkocsmák. Következő lépésként a Magyar Turizmus Zrt. a gyakornokok által összeállított program szervezésében nyújt majd segítséget, különös tekintettel az ún. „találkozásokra“, amikre a Studiosus nagy hangsúlyt fektet egyedi programjaiban. A találkozások pedig nem mást jelentenek, mint érdekes helyi emberekkel – művészek, kézművesek, hírességek stb. – való személyes beszélgetések, melyek során vendégeink első kézből kapnak képet arról, miképpen élnek, dolgoznak, gondolkodnak a magyar emberek.
Az MT Zrt. németországi képviseletének munkája nyomán a Studiosus a Kultimer nevű programsorozat keretében is meghirdet egy új utat idén ősszel „Musikalische Höhepunkte in Budapest“ címmel. A budapesti látogatás középpontjában ezúttal a Művészetek Palotájában és az Operában szerzett zenei élmények állnak majd.