Utazás cikkek
Kevesebb vendég, okosabb marketing
Kevesebb foglalás, kevesebb vendég, kevesebb bevétel – a béke iparágában is egyre jobban érezni a globális gazdasági válság hatását. A Magyarországon most először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen a szakma elismert képviselői tanítják meg, hogyan kerülhetünk ki nyertesen a válságból.
Nyílt napok a Lengyel Idegenforgalmi Képviseleten
Immár hagyomány, hogy a lengyel képviselet Nyílt Napok keretében tájékoztatja az újságírókat és a szakmát a lengyelországi idegenforgalom helyzetéről, kilátásairól és a bemutatja az új promóciós anyagokat, prospektusokat. Február 10-e az újságírók napja volt, míg a rá következő két nap a szakmai érdeklődőké lesz.
Turizmus 2009-ben, ahogy a minisztérium látja
Kedden Dr. Gyenesei István önkormányzati miniszter Budai Bernadett kormányszóvivővel közös sajtótájékoztatót tartott a Miniszterelnöki Hivatal Irodaházában a turizmus 2009-es kihívásairól.
Új golfturizmus oldalt indít az MT Zrt.
Elkészült a hazai golfturisztikai kínálatot bemutató új weboldal, a http://golf.itthon.hu
Majdnem minden hely elkelt a berlini ITB-re
Már hat héttel a rendezvény megnyitója előtt igen sokan regisztráltak a világ egyik legnagyobb utazási vásárára, a március 11. és 15. között megrendezendő berlini ITB-re. A szervezők 11 ezer cég és szervezet képviselőjét várják több, mint 180 országból.
Új közlekedési portál Bajorországban
A bajor állam, az önkormányzatok és az ipar összefogásával újfajta közlekedési információs platformot indított. A www.bayerninfo.de portált Hermann Joachim közlekedési miniszter mutatta be a nyilvánosságnak.
Újratárgyalják a holland környezetvédelmi adót
A Holland Utazási Irodák Szövetségének ( ANVR) elnöke Steven van der Heijden, a társaság évnyitó rendezvényén nyilatkozott a 2008. július elsején a holland állam által bevezetett repülőtéri adó hatásairól.
Terra Reisen bemutató szórakoztató programokkal
A Magyar TUI a normafai Budai Sport Hotelben mutatta be partnereinek az egyéni autós üzletágának termékeit felölelő Terra Reisen idei nyári katalógusait. A szombat délutáni prezentációkat éjszakába nyúló könnyed, szórakoztató programok követték.
Hiányozhatnak a prospektusok az utazás kiállításon
A pénzügyi válság és az extragyenge forint miatt érdekesnek ígérkezik a február 26-án nyitó Utazás kiállítás. Lesznek olyan kiutaztatók, amelyek csak néhány ajánlattal állnak majd a nagyközönség elé és katalógusukat csak áprilisban dobják piacra.
Kilátások régiók és termékek szerint
A fejlett gazdaságokat jellemző lassulás (a GDP először csökken a II. Világháború óta) már elérte a nagy fejlődő országokat, Kínát, Indiát és Brazíliát is.
Világszerte csökken a turisztikai kereslet
A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) a közelmúltban Madridban tette közzé a legfrissebb, 2008. évi adatokat, a 2009. évre vonatkozó előrejelzéseit és a válságra adandó válaszait ismertető jelentését.
2008: több vendég, de kevesebb éjszaka és bevétel
2008-ban a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek száma (1, illetve 2%-kal) egyaránt meghaladta az előző évben mértet, azonban a rövidebb tartózkodási idő miatt a vendégéjszakák száma (2, illetve 1%-kal) csökkent. A szálláshelyek árbevétele folyó áron 1%-kal mérséklődött.
Kevesebbet költenek idén utazásra a magyarok
A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. decemberben készült kutatás szerint a gazdasági válság a magyar utazók 62,4%-át befolyásolja döntésében: kevesebb pénzt fordítunk majd utazásra.
Beszéljenek a számok!
A Turisztikai Világszervezet valamint a Magyar Turizmus Zrt. kutatásai alapján 2008-ban a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten elérte a 924 milliót, ami 1,8%-os növekedésnek felel meg.
Válaszok a válságra
A gazdasági világválság elérte a turizmust. Hogy mit tesz a válság negatív hatásainak minimalizálása érdekében a nemzeti turizmusmarketing szervezet, arról csütörtökön számolt be a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.
Lejtmenetben az orosz turizmus is
Az Oroszországból külföldre utazók száma tavaly az utolsó hónapokban 20-30 százalékkal csökkent, a beutazó turizmus hatvan százalékkal esett vissza. Az utazási irodák száma tizedével mérséklődött.
2009-ben visszaesik Európa turizmusa
Várhatóan nagymértékben esik az Európai desztinációkat meglátogatók száma az idén, és a helyzet még romolhat is. Még azok az európai turisták is, akiknek megmarad az állásuk, vonzóbbnak fogják találni a közeli célpontokat és a nem-euró övezetet.
Tisztújítás a Hévíz Turizmus Marketing Egyesületben
A Hévíz Turizmus Marketing Egyesület január 28-án tartott közgyűlésen a tagok aktív részvételével a kitűzött napirendi pontokat megtárgyalta a tagság.
Tourist Messe Linzben: látogatóroham és konkrét érdeklődés
Európa Kulturális Fővárosában: Linzben az elmúlt hétvégén január 30. és február 1. között rendezték meg Tourist elnevezésű utazás kiállítást és vásárt (www.messe-tourist.at).
A oneworld első tíz éve számokban
A szövetség tagjai együttesen az iparág legnyereségesebb közösségét képviselik. Nyeresége az első tíz évben nettó 11,3 milliárd USA-dollár volt, szemben a sokkal több tagot számláló Star 9,3 milliárd dolláros eredményével és a Sky Team taglégitársaságok 19,5 milliárd dolláros közös veszteségével.
Különleges ajánlatokkal ünnepli fennállásának első tíz évét a oneworld
A oneworld újszerű kezdeményezések sorával teszi emlékezetessé megalakulásának tizedik évfordulóját.
Nagyszabású plakátkampánnyal népszerűsíti Budapesten a Kulturális Turizmus Évét az MT Zrt.
A kampány keretében 100 óriásplakát, 300 citylight, valamint metrókocsikban elhelyezett 200 kisplakát irányítja az érdeklődők figyelmét a kampányévre. A plakátkampány október végéig, négy szakaszban zajlik, az egyes időszakokban pedig a témaév öt pillére - "Bor és gasztronómia", "Élő hagyományok", "Fesztiválok, kulturális rendezvények", "Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet", "Városlátogatás" - közül mindig három kerül a középpontba.
Se pánik, se eufória – lezajlott a 15. Dresdner Reisemarkt
Rekord résztvevő-számmal - 30 országból 540 kiállítóval – és rekord 32ezres látogató közönséggel tartottákk meg 2009. január 30 és február 1. között a Dresdner Reisemarkt vásárt. A partnerország Kenya volt, a kiemelt német régió pedig az Alpok. Magyarországról az Észak-Alföld és a Puszta, a Tisza-tó, a Hotel Silver Hajdúszoboszlóról, Nyugat-Balaton, Nyugat-Magyarország és a Szegedi Tourinform képviseltette magát.
Folytatódik a Budapest Winter Invitation kampány
Második szakaszába lépett a harmadik alkalommal megrendezett Budapest Winter Invitation (BWI) kampány, amelynek célja, hogy több utazót csábítson Budapestre, és ezzel növelje kiemelten a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és más szolgáltatók utó- és előszezoni forgalmát.
Az Aviation GSA Bt. lett a Havas Creative Tours magyarországi marketingképviselője
Brazília öt vezető tour operátorának egyike, a Rio de Janeiró-i székhelyű Havas Creative Tours az Aviation GSA Bt.-t nevezte ki magyarországi marketingképviselőjének. A Havas Creative Tours, amely évente 10-12 ezer külföldi turistát utaztat Brazíliába, 1989-es alapítása óta folyamatosan dolgozik együtt magyar utazási irodákkal
Frusztráló az online foglalás?
A fogyasztókat frusztrálja az online foglalás – állítja egy ezer brit megkérdezésével készített tanulmány, amely arra is kitér, melyek a legnagyobb feszültséget okozó pontok.
Lengyel-szlovák bemutató a Fenstherm Toursnál
A Fenstherm Tours lengyel és szlovák partnerei, valamint a Lengyel Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet közös prezentációt tartott a szakmai érdeklődőknek az iroda szomszédságában működő vendéglátóhelyen.
A Kuoni is leépít
A svájci székhelyű multinacionális tour operátor bejelentette, hogy most induló három éves költségmegtakarítási koncepciójának részeként jelentős létszámleépítést valósít meg világszerte.
Új honlappal erősít a Malév
Új honlapot indított a Malév január végén, amellyel a nemzeti légitársaság a legmodernebb online eszközökkel igyekszik kiszolgálni utasait. A légifuvarozó az új weboldaltól az értékesítés további dinamikus növekedését várja.
Sílifttel a metróban
Látott ön már interaktív közterületi reklámot?
Utazunk, versenyzünk, gyűjtünk
Turistáskodni puhány dolog, pennyket gyűjtögetni vagy meleg levest osztogatni meg kislányoknak való szórakozás! – vallják az angliai Adventurists mozgalom képviselői.
Wolfsburg: színek, fények és formák
Négy hatalmas gyárkémény uralja a horizontot, amikor kitekintünk a wolfsburgi Autostadt luxusszállodájának ablakából. Érdekes a kontraszt a letisztult, kortárs dizájn jegyeit felvonultató Ritz- Carlton szálloda és a szomszédos ipari műemlék között. A posztindusztriális tájképet a témapark különleges élményeket kínáló épületei és a Volkswagen- gyár teszi teljessé.
Vigyázó szemetek Berlinre vessétek…
A német fővárosban idén több olyan évforduló lesz, amely a köré szervezett eseményekkel együtt egyedül is alkalmas lenne arra, hogy a városra irányítsa a világ figyelmét. Az már csak hab a tortán, hogy itt lesz az atlétikai világbajnokság is, és még mindig csak a lista elején tartunk…
Workshop Krakkóban
Krakkóban, a Lengyel Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet szervezésében december 3–5. között nagyszabású workshop keretében ismerkedhettek meg a magyar utazási irodák Lengyelország idegenforgalmi kínálatával.
Terjed a társadalmi felelősségvállalás
Az utazási szektorban is egyre több cég fordítja a karácsonyi ajándékokra, illetve a képeslapokra szánt összeget adományokra. A növekvő társadalmi felelősségvállalás mindenképp pozitív – a partnerek is nagyra értékelik –, de kérdés, hogyan hat majd rá a válság.
Önkéntesek a nagyvilágban
A harmadik világ megsegítése céljából sokan vásárolnak biokávét vagy organikus vászonnadrágot, mások adományt gyűjtenek a szegényeknek vagy a menekülteknek. Van, aki nem éri be ennyivel: évről évre útra kel, hogy nyaralása során önkéntesként kubikoljon, beteget ápoljon, vagy éppen gyereket tanítson egy távoli országban. A karitatív turizmus az idegenforgalom egyik rohamosan bővülő szegmense.
Biztos a bizonytalanság
2008-as évzáró számunkban megpróbáltuk megjósolni, milyen trendek várhatók a turizmusban az idén. Most hazai szakembereket kérdeztünk ugyanerről. Többségük úgy véli, hogy nehéz évet zártunk, az idei pedig még nehezebb lesz. 2009-re a legjobb esetben is stagnálás várható.
Népszerűek a vidéki vásárok
A legtöbb vidéki utazási kiállítás sok éve stabil látogatószámmal és kialakult
kiállítói körrel működik.
Magyar Pavilon az UTAZÁS 2009 kiállításon
A szakma számára február 26-án kezdődik az idei UTAZÁS. Lapunkban ingyenes, szakmai napra szóló meghívót találnak az olvasók, a kiállítás weboldalán pedig hamarosan elindul az online regisztráció, amellyel kedvezményes szakmai belépőjegy vásárlására lehet jogot szerezni. A kiállítók által kiküldött e-tickettel szintén díjmentesen lehet majd megtekinteni az UTAZÁS-t.
Harc az első helyért
Az utazási szakma számára technológiai megoldásokat kínáló európai Amadeus november végén sajtóút keretében mutatta be nizzai technológiai központját és ismertette közép- és hosszútávú stratégiáját a közép- kelet- és dél-európai piacain. A disztribúció mellett továbbra is fontos a cég üzletpolitikájában az IT, nagyobb hangsúlyt kap a vasúti üzletág, hazánkban pedig a piacvezető pozíció visszaszerzése a cél.
„Itthon láss csodát!”
A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta egy-egy téma köré fókuszálja belföldi marketingkommunikációs tevékenységét. 2009-ben a kulturális turizmus áll a középpontban.
Az első hároméves terv
Decemberben mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. 2009-es marketingtervét, illetve a 2009–2011-es éveket felölelő nemzeti turisztikai marketingstratégiát. A társaság történetében először készült három évre szóló koncepció.
Kihívások előtt a kisvasutak
A hazai kisvasutak évente egymillió utast szállítanak, de az üzemeltetők számára sok esetben nem könnyű a működés finanszírozása, nem is beszélve a pályarehabilitációról vagy a járműpark fejlesztéséről. Pályázati lehetőségek akadnak ugyan, de a jogalkotók nem könnyítik meg az üzemeltetők dolgát.
Változások a Quaestornál
A piaci változásokat figyelembe véve készítette el 2009-es év stratégiáját
a Quaestor Utazási Iroda.
Becsődölt az Exotic Travel
A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal jogszabálysértésre
hivatkozva december 16-án törölte a közhitelű nyilvántartásból
az Exotic Travel utazási irodát, miután az bejelentette:
nem tudja biztosítani utasai el-, illetve hazautaztatását.
Az internetezők 42 százaléka online foglal repülőjegyet
Repülési tapasztalat tekintetében az idősebbek vezetnek, derül ki az
NRC Piackutató 10 ezer fő online megkérdezésével végzett felméréséből.
Austrian: leánykérés után
Decemberi hír: megvásárolja az Austrian Airlinest a Lufthansa.
Robert Rieb, az Austrian magyarországi igazgatója arra hívta fel a figyelmet,
hogy a felvásárlás akkor jöhet létre, ha azt a brüsszeli Versenyhivatal
is jóváhagyja, és a kisrészvényesek is elfogadják a német
légi óriás által ajánlott feltételeket.
Tisztújítás a MUISZ-nál
December 4-én tartotta tisztújító közgyűlését a Magyar Utazásszervezők
és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ).