Kevesebb vendég, okosabb marketing 

Kevesebb foglalás, kevesebb vendég, kevesebb bevétel – a béke iparágában is egyre jobban érezni a globális gazdasági válság hatását. A Magyarországon most először induló turizmusmarketing szakirányú képzésen a szakma elismert képviselői tanítják meg, hogyan kerülhetünk ki nyertesen a válságból.

Nyílt napok a Lengyel Idegenforgalmi Képviseleten 

Immár hagyomány, hogy a lengyel képviselet Nyílt Napok keretében tájékoztatja az újságírókat és a szakmát a lengyelországi idegenforgalom helyzetéről, kilátásairól és a bemutatja az új promóciós anyagokat, prospektusokat. Február 10-e az újságírók napja volt, míg a rá következő két nap a szakmai érdeklődőké lesz.

Turizmus 2009-ben, ahogy a minisztérium látja 

Kedden Dr. Gyenesei István önkormányzati miniszter Budai Bernadett kormányszóvivővel közös sajtótájékoztatót tartott a Miniszterelnöki Hivatal Irodaházában a turizmus 2009-es kihívásairól.

Új golfturizmus oldalt indít az MT Zrt. 

Elkészült a hazai golfturisztikai kínálatot bemutató új weboldal, a http://golf.itthon.hu

Majdnem minden hely elkelt a berlini ITB-re 

Már hat héttel a rendezvény megnyitója előtt igen sokan regisztráltak a világ egyik legnagyobb utazási vásárára, a március 11. és 15. között megrendezendő berlini ITB-re. A szervezők 11 ezer cég és szervezet képviselőjét várják több, mint 180 országból.

Új közlekedési portál Bajorországban 

A bajor állam, az önkormányzatok és az ipar összefogásával újfajta közlekedési információs platformot indított. A www.bayerninfo.de portált Hermann Joachim közlekedési miniszter mutatta be a nyilvánosságnak.

Újratárgyalják a holland környezetvédelmi adót 

A Holland Utazási Irodák Szövetségének ( ANVR) elnöke Steven van der Heijden, a társaság évnyitó rendezvényén nyilatkozott a 2008. július elsején a holland állam által bevezetett repülőtéri adó hatásairól.

Terra Reisen bemutató szórakoztató programokkal 

A Magyar TUI a normafai Budai Sport Hotelben mutatta be partnereinek az egyéni autós üzletágának termékeit felölelő Terra Reisen idei nyári katalógusait. A szombat délutáni prezentációkat éjszakába nyúló könnyed, szórakoztató programok követték.

Hiányozhatnak a prospektusok az utazás kiállításon 

A pénzügyi válság és az extragyenge forint miatt érdekesnek ígérkezik a február 26-án nyitó Utazás kiállítás. Lesznek olyan kiutaztatók, amelyek csak néhány ajánlattal állnak majd a nagyközönség elé és katalógusukat csak áprilisban dobják piacra.

Kilátások régiók és termékek szerint 

A fejlett gazdaságokat jellemző lassulás (a GDP először csökken a II. Világháború óta) már elérte a nagy fejlődő országokat, Kínát, Indiát és Brazíliát is.

Világszerte csökken a  turisztikai kereslet 

A Turisztikai Világszervezet (UNWTO) a közelmúltban Madridban tette közzé a legfrissebb, 2008. évi adatokat, a 2009. évre vonatkozó előrejelzéseit és a válságra adandó válaszait ismertető jelentését.

2008: több vendég, de kevesebb éjszaka és bevétel 

2008-ban a kereskedelmi szálláshelyeken a külföldi és a belföldi vendégek száma (1, illetve 2%-kal) egyaránt meghaladta az előző évben mértet, azonban a rövidebb tartózkodási idő miatt a vendégéjszakák száma (2, illetve 1%-kal) csökkent. A szálláshelyek árbevétele folyó áron 1%-kal mérséklődött.

Kevesebbet költenek idén utazásra a magyarok 

A Magyar Turizmus Zrt. megbízásából 2008. decemberben készült kutatás szerint a gazdasági válság a magyar utazók 62,4%-át befolyásolja döntésében: kevesebb pénzt fordítunk majd utazásra.

Beszéljenek a számok! 

A Turisztikai Világszervezet valamint a Magyar Turizmus Zrt. kutatásai alapján 2008-ban a nemzetközi turistaérkezések száma világszinten elérte a 924 milliót, ami 1,8%-os növekedésnek felel meg.

Válaszok a válságra 

A gazdasági világválság elérte a turizmust. Hogy mit tesz a válság negatív hatásainak minimalizálása érdekében a nemzeti turizmusmarketing szervezet, arról csütörtökön számolt be a Magyar Turizmus Zrt. elnöke, Niklai Ákos, és a társaság vezérigazgatója, Róna Iván.

Lejtmenetben az orosz turizmus is 

Az Oroszországból külföldre utazók száma tavaly az utolsó hónapokban 20-30 százalékkal csökkent, a beutazó turizmus hatvan százalékkal esett vissza. Az utazási irodák száma tizedével mérséklődött.

2009-ben visszaesik Európa turizmusa 

Várhatóan nagymértékben esik az Európai desztinációkat meglátogatók száma az idén, és a helyzet még romolhat is. Még azok az európai turisták is, akiknek megmarad az állásuk, vonzóbbnak fogják találni a közeli célpontokat és a nem-euró övezetet.

Tisztújítás a Hévíz Turizmus Marketing Egyesületben 

A Hévíz Turizmus Marketing Egyesület január 28-án tartott közgyűlésen a tagok aktív részvételével a kitűzött napirendi pontokat megtárgyalta a tagság.

Tourist Messe Linzben: látogatóroham és konkrét érdeklődés 

Európa Kulturális Fővárosában: Linzben az elmúlt hétvégén január 30. és február 1. között rendezték meg Tourist elnevezésű utazás kiállítást és vásárt (www.messe-tourist.at).

A oneworld első tíz éve számokban 

A szövetség tagjai együttesen az iparág legnyereségesebb közösségét képviselik. Nyeresége az első tíz évben nettó 11,3 milliárd USA-dollár volt, szemben a sokkal több tagot számláló Star 9,3 milliárd dolláros eredményével és a Sky Team taglégitársaságok 19,5 milliárd dolláros közös veszteségével.

Különleges ajánlatokkal ünnepli fennállásának első tíz évét a oneworld 

A oneworld újszerű kezdeményezések sorával teszi emlékezetessé megalakulásának tizedik évfordulóját.

Nagyszabású plakátkampánnyal népszerűsíti Budapesten a Kulturális Turizmus Évét az MT Zrt. 

A kampány keretében 100 óriásplakát, 300 citylight, valamint metrókocsikban elhelyezett 200 kisplakát irányítja az érdeklődők figyelmét a kampányévre. A plakátkampány október végéig, négy szakaszban zajlik, az egyes időszakokban pedig a témaév öt pillére - "Bor és gasztronómia", "Élő hagyományok", "Fesztiválok, kulturális rendezvények", "Friss: a XXI. század kultúrája, kortárs művészet", "Városlátogatás" - közül mindig három kerül a középpontba.

Se pánik, se eufória – lezajlott a 15. Dresdner Reisemarkt 

Rekord résztvevő-számmal - 30 országból 540 kiállítóval – és rekord 32ezres látogató közönséggel tartottákk meg 2009. január 30 és február 1. között a Dresdner Reisemarkt vásárt. A partnerország Kenya volt, a kiemelt német régió pedig az Alpok. Magyarországról az Észak-Alföld és a Puszta, a Tisza-tó, a Hotel Silver Hajdúszoboszlóról, Nyugat-Balaton, Nyugat-Magyarország és a Szegedi Tourinform képviseltette magát.

Folytatódik a Budapest Winter Invitation kampány 

Második szakaszába lépett a harmadik alkalommal megrendezett Budapest Winter Invitation (BWI) kampány, amelynek célja, hogy több utazót csábítson Budapestre, és ezzel növelje kiemelten a budapesti szállodák, a magyar nemzeti légitársaság és más szolgáltatók utó- és előszezoni forgalmát.

Az Aviation GSA Bt. lett a Havas Creative Tours magyarországi marketingképviselője 

Brazília öt vezető tour operátorának egyike, a Rio de Janeiró-i székhelyű Havas Creative Tours az Aviation GSA Bt.-t nevezte ki magyarországi marketingképviselőjének. A Havas Creative Tours, amely évente 10-12 ezer külföldi turistát utaztat Brazíliába, 1989-es alapítása óta folyamatosan dolgozik együtt magyar utazási irodákkal

Frusztráló az online foglalás? 

A fogyasztókat frusztrálja az online foglalás – állítja egy ezer brit megkérdezésével készített tanulmány, amely arra is kitér, melyek a legnagyobb feszültséget okozó pontok.

Lengyel-szlovák bemutató a Fenstherm Toursnál 

A Fenstherm Tours lengyel és szlovák partnerei, valamint a Lengyel Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet közös prezentációt tartott a szakmai érdeklődőknek az iroda szomszédságában működő vendéglátóhelyen.

A Kuoni is leépít 

A svájci székhelyű multinacionális tour operátor bejelentette, hogy most induló három éves költségmegtakarítási koncepciójának részeként jelentős létszámleépítést valósít meg világszerte.

Új honlappal erősít a Malév 

Új honlapot indított a Malév január végén, amellyel a nemzeti légitársaság a legmodernebb online eszközökkel igyekszik kiszolgálni utasait. A légifuvarozó az új weboldaltól az értékesítés további dinamikus növekedését várja.

Sílifttel a metróban 

Látott ön már interaktív közterületi reklámot?

Utazunk, versenyzünk, gyűjtünk 

Turistáskodni puhány dolog, pennyket gyűjtögetni vagy meleg levest osztogatni meg kislányoknak való szórakozás! – vallják az angliai Adventurists mozgalom képviselői.

Wolfsburg: színek, fények és formák 

Négy hatalmas gyárkémény uralja a horizontot, amikor kitekintünk a wolfsburgi Autostadt luxusszállodájának ablakából. Érdekes a kontraszt a letisztult, kortárs dizájn jegyeit felvonultató Ritz- Carlton szálloda és a szomszédos ipari műemlék között. A posztindusztriális tájképet a témapark különleges élményeket kínáló épületei és a Volkswagen- gyár teszi teljessé.

Vigyázó szemetek Berlinre vessétek… 

A német fővárosban idén több olyan évforduló lesz, amely a köré szervezett eseményekkel együtt egyedül is alkalmas lenne arra, hogy a városra irányítsa a világ figyelmét. Az már csak hab a tortán, hogy itt lesz az atlétikai világbajnokság is, és még mindig csak a lista elején tartunk…

Workshop Krakkóban 

Krakkóban, a Lengyel Nemzeti Idegenforgalmi Képviselet szervezésében december 3–5. között nagyszabású workshop keretében ismerkedhettek meg a magyar utazási irodák Lengyelország idegenforgalmi kínálatával.

Terjed a társadalmi felelősségvállalás 

Az utazási szektorban is egyre több cég fordítja a karácsonyi ajándékokra, illetve a képeslapokra szánt összeget adományokra. A növekvő társadalmi felelősségvállalás mindenképp pozitív – a partnerek is nagyra értékelik –, de kérdés, hogyan hat majd rá a válság.

Önkéntesek a nagyvilágban 

A harmadik világ megsegítése céljából sokan vásárolnak biokávét vagy organikus vászonnadrágot, mások adományt gyűjtenek a szegényeknek vagy a menekülteknek. Van, aki nem éri be ennyivel: évről évre útra kel, hogy nyaralása során önkéntesként kubikoljon, beteget ápoljon, vagy éppen gyereket tanítson egy távoli országban. A karitatív turizmus az idegenforgalom egyik rohamosan bővülő szegmense.

Biztos a bizonytalanság 

2008-as évzáró számunkban megpróbáltuk megjósolni, milyen trendek várhatók a turizmusban az idén. Most hazai szakembereket kérdeztünk ugyanerről. Többségük úgy véli, hogy nehéz évet zártunk, az idei pedig még nehezebb lesz. 2009-re a legjobb esetben is stagnálás várható.

Népszerűek a vidéki vásárok 

A legtöbb vidéki utazási kiállítás sok éve stabil látogatószámmal és kialakult kiállítói körrel működik.

Magyar Pavilon az UTAZÁS 2009 kiállításon 

A szakma számára február 26-án kezdődik az idei UTAZÁS. Lapunkban ingyenes, szakmai napra szóló meghívót találnak az olvasók, a kiállítás weboldalán pedig hamarosan elindul az online regisztráció, amellyel kedvezményes szakmai belépőjegy vásárlására lehet jogot szerezni. A kiállítók által kiküldött e-tickettel szintén díjmentesen lehet majd megtekinteni az UTAZÁS-t.

Harc az első helyért 

Az utazási szakma számára technológiai megoldásokat kínáló európai Amadeus november végén sajtóút keretében mutatta be nizzai technológiai központját és ismertette közép- és hosszútávú stratégiáját a közép- kelet- és dél-európai piacain. A disztribúció mellett továbbra is fontos a cég üzletpolitikájában az IT, nagyobb hangsúlyt kap a vasúti üzletág, hazánkban pedig a piacvezető pozíció visszaszerzése a cél.

„Itthon láss csodát!” 

A Magyar Turizmus Zrt. 2006 óta egy-egy téma köré fókuszálja belföldi marketingkommunikációs tevékenységét. 2009-ben a kulturális turizmus áll a középpontban.

Az első hároméves terv 

Decemberben mutatta be a Magyar Turizmus Zrt. 2009-es marketingtervét, illetve a 2009–2011-es éveket felölelő nemzeti turisztikai marketingstratégiát. A társaság történetében először készült három évre szóló koncepció.

Kihívások előtt a kisvasutak 

A hazai kisvasutak évente egymillió utast szállítanak, de az üzemeltetők számára sok esetben nem könnyű a működés finanszírozása, nem is beszélve a pályarehabilitációról vagy a járműpark fejlesztéséről. Pályázati lehetőségek akadnak ugyan, de a jogalkotók nem könnyítik meg az üzemeltetők dolgát.

Változások a Quaestornál 

A piaci változásokat figyelembe véve készítette el 2009-es év stratégiáját a Quaestor Utazási Iroda.

Becsődölt az Exotic Travel 

A Magyar Kereskedelmi és Engedélyezési Hivatal jogszabálysértésre hivatkozva december 16-án törölte a közhitelű nyilvántartásból az Exotic Travel utazási irodát, miután az bejelentette: nem tudja biztosítani utasai el-, illetve hazautaztatását.

Az internetezők 42 százaléka online foglal repülőjegyet 

Repülési tapasztalat tekintetében az idősebbek vezetnek, derül ki az NRC Piackutató 10 ezer fő online megkérdezésével végzett felméréséből.

Austrian: leánykérés után 

Decemberi hír: megvásárolja az Austrian Airlinest a Lufthansa. Robert Rieb, az Austrian magyarországi igazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a felvásárlás akkor jöhet létre, ha azt a brüsszeli Versenyhivatal is jóváhagyja, és a kisrészvényesek is elfogadják a német légi óriás által ajánlott feltételeket.

Tisztújítás a MUISZ-nál 

December 4-én tartotta tisztújító közgyűlését a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ).
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!