Közösen csábítják hazánkba az új légitársaságokat

Jövőre és 2012-ben európai és közel-keleti járatokkal, ezt követően ázsiai és észak-amerikai útvonalakkal tervezi bővíteni kínálatát a márciusban új részleggel bővülő Budapest Airport. Az új légitársaságok idecsábításában, valamint a járatok megtöltésében stratégiai együttműködésre léptek a Magyar Turizmus Zrt.-vel.

2010. december 1-jén stratégiai marketing együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. Az együttműködés célja, hogy növekedjen a Magyarországra és Budapestre tartó légiforgalom. Ennek érdekében a társaságok összehangolják marketingtevékenységüket, közös marketingakciókat hajtanak végre és egyeztetik egymással kommunikációs üzeneteiket azokon a küldőpiacokon, ahonnan új repülőjárat indítását várják. A közös marketingtevékenység célja Magyarország mint turisztikai célterület népszerűsítése a megcélzott küldőpiacokon a Légi Marketing Alap segítségével, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtságának biztosítása érdekében. A turizmusmarketing hatékonyságának további növelése céljából a Magyar Turizmus Zrt. koordinációs szerepet is vállal a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (korábban ITD Hungary), a Külügyminisztérium, illetve más külképviseletek és nemzeti marketingszervezetek között.

Az együttműködési szerződés ünnepélyes aláírásakor Jost Lammers, a Budapest Airport éppen három évvel ezelőtt kinevezett vezérigazgatója kijelentette, hogy „eddig is együttműködtünk a Magyar Turizmus Zrt-vel, de most magasabb szintre emeltük ezt a kapcsolatot”. Kiemelte, hogy pár hónapja az új Edinburgh-i járat kapcsán kezdődött el a közös munka. Jövő év elején két új légitársaság, a Qatar Airways- és az American Airlines jelenik meg Ferihegyen, és 2012-ig további európai és közel-keleti légitársaságok megnyerését tervezik. 2012 után főleg a távolabbi piacokról (Ázsia, Amerika) igyekeznek új légitársaságokat toborozni Ferihegyre, ennek érdekében már tárgyaltak az indiai Kingfisher Airrel, a szingapúri fapados-óriás Air Asiával valamint a Cathay Pacific-kel. Jost Lammers elképzelhetőnek tartja a későbbiekben új észak-amerikai járatok nyitását is, például Chicago vagy Torontó felé. A Budapest Airport akár öt évre szóló ösztönző rendszert kínál az új járatokat tervező légitársaságok számára, a díjkedvezmény az első évben akár 100%-os is lehet. Lammers szerint a jövő tavasszal átadásra kerülő új SkyCourt terminállal Ferihegy 5-10 éves távlatban felveheti majd a versenyt két régiós versenytársával, a nála most még kétszer akkora forgalom bonyolító bécsi, valamint a másfélszeres forgalmú prágai reptérrel. Az idén 8,25 millió utasra számítanak Ferihegyen, jövőre 5-7%-os növekedést prognosztizálnak.

A légi forgalom fejlesztése, valamint hazánk turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. újraszervezi a járatindításokat ösztönző Légi Marketing Alapot (LMA), amelynek keretében a Zrt. a hazai szolgáltatókkal való szorosabb együttműködésre helyezi a hangsúlyt. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. stratégiai marketing együttműködési megállapodásának célja az utasforgalom növelése a Budapestre irányuló repülőjáratokon, továbbá, hogy új járatok érkezzenek a magyar fővárosba. Az új járatok indítását elősegítő közös marketingtevékenységhez a Magyar Turizmus Zrt. az éves költségvetéséből marketingtámogatást különít el, amelynek nagysága az új járat kapacitásától és gyakoriságától, valamint a vendégéjszakák várható számától függ.

- Magyarország mint turisztikai célterület ismertségének  növelése érdekében a két társaság közös marketingakciókat bonyolít le – mondta el Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Ennek keretében prezentációkat tartanak a megcélzott régiókban (például Katarban, illetve Edinburgh-ban) a kiválasztott légitársaságok számára vendégül látják a potenciális új járatok döntéshozóit a magyar fővárosban, Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér látogatásával egybekötött média-tanulmányutakat szerveznek (legutóbb a KLM újraindított járatán érkezett hozzánk 10 fős holland újságírócsoport), továbbá együttműködnek a társaságok által kiválasztott járatfejlesztési konferenciák lebonyolításában. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. emellett közös lépéseket tesz annak érdekében, hogy különböző járatfejlesztéssel foglalkozó eseményeket (mint pl. a Routes Europe) a jövőben Magyarországon rendezzenek meg. A stratégiai marketing együttműködési megállapodás részeként a két társaság egyezteti légiközlekedési marketingstratégiáját, légiközlekedéssel kapcsolatos média- és vásári megjelenéseit, kommunikációs üzeneteit, valamint megosztják egymással a célok elérését segítő kutatásokat és tanulmányokat is. A kibővített Légi Marketing Alapba a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazási iparágban tevékenykedő, illetve érdekelt más vállalkozásokat és intézményeket is be kívánja vonni.


Egy korty Ázsia reggelire

Egy korty Ázsia reggelire 

Kulturális ízkavalkáddal hódít az új belvárosi brunchozó.
Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.