2010. december 1-jén stratégiai marketing együttműködési megállapodást írt alá a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. Az együttműködés célja, hogy növekedjen a Magyarországra és Budapestre tartó légiforgalom. Ennek érdekében a társaságok összehangolják marketingtevékenységüket, közös marketingakciókat hajtanak végre és egyeztetik egymással kommunikációs üzeneteiket azokon a küldőpiacokon, ahonnan új repülőjárat indítását várják. A közös marketingtevékenység célja Magyarország mint turisztikai célterület népszerűsítése a megcélzott küldőpiacokon a Légi Marketing Alap segítségével, a potenciális új járatok mind jobb kihasználtságának biztosítása érdekében. A turizmusmarketing hatékonyságának további növelése céljából a Magyar Turizmus Zrt. koordinációs szerepet is vállal a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (korábban ITD Hungary), a Külügyminisztérium, illetve más külképviseletek és nemzeti marketingszervezetek között.
Az együttműködési szerződés ünnepélyes aláírásakor Jost Lammers, a Budapest Airport éppen három évvel ezelőtt kinevezett vezérigazgatója kijelentette, hogy „eddig is együttműködtünk a Magyar Turizmus Zrt-vel, de most magasabb szintre emeltük ezt a kapcsolatot”. Kiemelte, hogy pár hónapja az új Edinburgh-i járat kapcsán kezdődött el a közös munka. Jövő év elején két új légitársaság, a Qatar Airways- és az American Airlines jelenik meg Ferihegyen, és 2012-ig további európai és közel-keleti légitársaságok megnyerését tervezik. 2012 után főleg a távolabbi piacokról (Ázsia, Amerika) igyekeznek új légitársaságokat toborozni Ferihegyre, ennek érdekében már tárgyaltak az indiai Kingfisher Airrel, a szingapúri fapados-óriás Air Asiával valamint a Cathay Pacific-kel. Jost Lammers elképzelhetőnek tartja a későbbiekben új észak-amerikai járatok nyitását is, például Chicago vagy Torontó felé. A Budapest Airport akár öt évre szóló ösztönző rendszert kínál az új járatokat tervező légitársaságok számára, a díjkedvezmény az első évben akár 100%-os is lehet. Lammers szerint a jövő tavasszal átadásra kerülő új SkyCourt terminállal Ferihegy 5-10 éves távlatban felveheti majd a versenyt két régiós versenytársával, a nála most még kétszer akkora forgalom bonyolító bécsi, valamint a másfélszeres forgalmú prágai reptérrel. Az idén 8,25 millió utasra számítanak Ferihegyen, jövőre 5-7%-os növekedést prognosztizálnak.
A légi forgalom fejlesztése, valamint hazánk turisztikai kínálatának népszerűsítése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. újraszervezi a járatindításokat ösztönző Légi Marketing Alapot (LMA), amelynek keretében a Zrt. a hazai szolgáltatókkal való szorosabb együttműködésre helyezi a hangsúlyt. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. stratégiai marketing együttműködési megállapodásának célja az utasforgalom növelése a Budapestre irányuló repülőjáratokon, továbbá, hogy új járatok érkezzenek a magyar fővárosba. Az új járatok indítását elősegítő közös marketingtevékenységhez a Magyar Turizmus Zrt. az éves költségvetéséből marketingtámogatást különít el, amelynek nagysága az új járat kapacitásától és gyakoriságától, valamint a vendégéjszakák várható számától függ.
- Magyarország mint turisztikai célterület ismertségének növelése érdekében a két társaság közös marketingakciókat bonyolít le – mondta el Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója. Ennek keretében prezentációkat tartanak a megcélzott régiókban (például Katarban, illetve Edinburgh-ban) a kiválasztott légitársaságok számára vendégül látják a potenciális új járatok döntéshozóit a magyar fővárosban, Budapest Ferihegy Nemzetközi Repülőtér látogatásával egybekötött média-tanulmányutakat szerveznek (legutóbb a KLM újraindított járatán érkezett hozzánk 10 fős holland újságírócsoport), továbbá együttműködnek a társaságok által kiválasztott járatfejlesztési konferenciák lebonyolításában. A Magyar Turizmus Zrt. és a Budapest Airport Zrt. emellett közös lépéseket tesz annak érdekében, hogy különböző járatfejlesztéssel foglalkozó eseményeket (mint pl. a Routes Europe) a jövőben Magyarországon rendezzenek meg. A stratégiai marketing együttműködési megállapodás részeként a két társaság egyezteti légiközlekedési marketingstratégiáját, légiközlekedéssel kapcsolatos média- és vásári megjelenéseit, kommunikációs üzeneteit, valamint megosztják egymással a célok elérését segítő kutatásokat és tanulmányokat is. A kibővített Légi Marketing Alapba a nemzeti turisztikai marketingszervezet az utazási iparágban tevékenykedő, illetve érdekelt más vállalkozásokat és intézményeket is be kívánja vonni.