Rekord látogatószámmal zárult a CMT, ismét

Január 22-én a tavalyi év után ismét rekordszámokkal ért véget a stuttgarti CMT, Európa és Németország legnagyobb turisztikai közönségvására, tájékoztatta lapunkat a Magyar Turizmus Zrt. németországi külképviselete.

A kiállítást, amit az utazási szakma a turizmus barométereként tart számon, idén több mint 225 ezren keresték fel (2009: 205.000, 2010: 206.000, 2011: 224.000 látogató). A hatalmas érdeklődésre két dolog adhat magyarázatot.

Az egyik, hogy az utazások szempontjából nagyon sikeres 2011 után az előrejelzések szerint 2012-ben tovább erősödik a németek utazási kedve. A másik pedig, hogy a CMT jelentősége Németországon belül, de nemzetközileg is évről-évre növekszik.

Idén például a svájci látogatók mellett számos kínai szakember is felkereste a stuttgarti kiállítást, illetve egyre többen látogattak el Bajorországból (10%), Rheinland-Pfalz-ból (3%), valamint Hessenből (1%) is a CMT-re. A megkérdezések szerint a vendégek 43%-a érkezett 50 kilométernél távolabbról (2011: 42%), 18% pedig 100 kilométeres körzeten túlról. A látogatók 73%-a utazási ajánlatokat keresett, 44% pedig elsösorban a Caravaning rész miatt érkezett, ahol ebben az évben több mint 750 modellt, köztük 82 világújdonságot lehetett közelről megismerni.

Nagyon nagy volt az érdeklődés az első hétvégén megrendezett „Kerékpár, túrázás és élményturizmus“ szakkiállításon is, amit a kiállítók azzal magyaráztak, hogy Németországban egyre jobban fokozódik az érdeklődés az aktív kikapcsolódás iránt. A második hétvégén megrendezett „Golf, wellness és hajós utak“ szakkiállítás kiállítói is növekvő számú és minőségi látogatókról tudtak beszámolni.

A magyar standon idén is Budapestről, a Balatonról, a kúrákról, kempingekről, körutazásokról és a kerékpározásról kérték a legtöbb információt. S folytatódott a már korábban megfigyelt trend is: a kiállítást és így a standunkat is évről-évre egyre többen azért keresik fel, hogy konkrét utazási tanácsokat kérjenek. Talán ennek a tendenciának is köszönhető, hogy az internet hatalmas térnyerése ellenére a megkérdezettek 39%-a véli úgy, hogy a jövőben növekedni fog a CMT jelentősége, s 73 nyilatkozott úgy, hogy 2013-ban újra eljön a CMT-re, ami január 12-20. között kerül megrendezésre. A jövő évi kiállítás partnerországai Szlovákia és a brazíliai Santa Catarina lesznek, a Caravaning rész partnerrégiója pedig Mecklenburg-Vorpommern lesz.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.