A kiállítást, amit az utazási szakma a turizmus barométereként tart számon, idén több mint 225 ezren keresték fel (2009: 205.000, 2010: 206.000, 2011: 224.000 látogató). A hatalmas érdeklődésre két dolog adhat magyarázatot.
Az egyik, hogy az utazások szempontjából nagyon sikeres 2011 után az előrejelzések szerint 2012-ben tovább erősödik a németek utazási kedve. A másik pedig, hogy a CMT jelentősége Németországon belül, de nemzetközileg is évről-évre növekszik.
Idén például a svájci látogatók mellett számos kínai szakember is felkereste a stuttgarti kiállítást, illetve egyre többen látogattak el Bajorországból (10%), Rheinland-Pfalz-ból (3%), valamint Hessenből (1%) is a CMT-re. A megkérdezések szerint a vendégek 43%-a érkezett 50 kilométernél távolabbról (2011: 42%), 18% pedig 100 kilométeres körzeten túlról. A látogatók 73%-a utazási ajánlatokat keresett, 44% pedig elsösorban a Caravaning rész miatt érkezett, ahol ebben az évben több mint 750 modellt, köztük 82 világújdonságot lehetett közelről megismerni.
Nagyon nagy volt az érdeklődés az első hétvégén megrendezett „Kerékpár, túrázás és élményturizmus“ szakkiállításon is, amit a kiállítók azzal magyaráztak, hogy Németországban egyre jobban fokozódik az érdeklődés az aktív kikapcsolódás iránt. A második hétvégén megrendezett „Golf, wellness és hajós utak“ szakkiállítás kiállítói is növekvő számú és minőségi látogatókról tudtak beszámolni.
A magyar standon idén is Budapestről, a Balatonról, a kúrákról, kempingekről, körutazásokról és a kerékpározásról kérték a legtöbb információt. S folytatódott a már korábban megfigyelt trend is: a kiállítást és így a standunkat is évről-évre egyre többen azért keresik fel, hogy konkrét utazási tanácsokat kérjenek. Talán ennek a tendenciának is köszönhető, hogy az internet hatalmas térnyerése ellenére a megkérdezettek 39%-a véli úgy, hogy a jövőben növekedni fog a CMT jelentősége, s 73 nyilatkozott úgy, hogy 2013-ban újra eljön a CMT-re, ami január 12-20. között kerül megrendezésre. A jövő évi kiállítás partnerországai Szlovákia és a brazíliai Santa Catarina lesznek, a Caravaning rész partnerrégiója pedig Mecklenburg-Vorpommern lesz.