Új országmárka koncepciót terveznek

A mezőkövesdi négy csillagos Hotel Balneo Zsóry Thermál és Wellnessben tartott konferencián mutatta be a következő esztendőre kidolgozott marketingtervét a Magyar Turizmus Zrt. az Észak-Magyarországi turisztikai régióban tevékenykedő önkormányzatok, TDM-ek, szállásadók, fürdők és vállalkozások képviselőinek.

A szakmai fórumon Denéné Tóth Marianna vezérigazgató köszöntötte a résztvevőket, aki elmondta, egy éve irányítja a Magyar Turizmus Zrt.-t. Az elmúlt időszakban közös szervezetbe integrálták az Agrármarketing Centrumot és együttes munkával, a régiók támogatásával járultak hozzá a turizmus idei eredményeihez, hangzott el.

Bevezető előadásában Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató elmondta, immár második alkalommal mutatják be kampány keretében a jövő évi marketingtervet. Céljuk, hogy segítsék az iparág és a turisztikai termékek fejlesztését. Rámutatott, hogy 2010 óta a kommunikációban a regionális összefogás került előtérbe. Felhívta az érintettek figyelmét arra, hogy még inkább a mosolygós, barátságos vendégfogadásra törekedjenek, amellyel még több turistát hódíthatnak meg. 

Kiemelte, hogy az idén örvendetesen növekedett a vendégforgalom és a vendégéjszakák száma a turizmusban. Ennek fontos területe Észak-Magyarország, amely dobogós helyen áll. Azzal pedig, hogy egyre több helyen fogadják el a SZÉP kártyát, még több belföldi turista fordul meg a szálláshelyeken. A belföldi igazgató szólt a stratégiai termékek, az aktív- és az ökoturizmus jelentőségéről is. Az évszakokhoz igazodva 2014-ben is kínálnak majd kiemelt termékeket, így a vízparti turizmus, a bor- és a gasztronómia, illetve az egészségturizmus kerül előtérbe. Külföldön pedig központi kampányt kezdenek - a külképviseletek bevonásával - a határainkon átnyúló országkép formálásra.

Az előrejelzések szerint a 2010-2020 között évente átlagosan 3,8 százalékkal növeli teljesítményét a turizmus, amely újabb munkahelyeket generál. Ebben az időszakban fontos változás lesz az is, hogy az idősebb korosztályból nagyobb számban jelennek meg az aktív turisták, s erre fel kell készülniük a szolgáltatóknak. A szállásadók ezért igyekezzenek olyan fejlesztéseket megvalósítani, melyekkel akadálymentesítik az épületeiket, mert ezzel is a vendégeik számát növelhetik.

Mártonné Máthé Kinga bejelentette, hogy a Magyar Turizmus Zrt. jövőre frissíti arculatát, bővíti a logóját. Új országmárka koncepciót is kidolgoznak. Felhívta a figyelmet a Tourinform irodák jelentőségére Soprontól Kazincbarcikáig, amelyek a legjobb információszolgáltatók a helyi turizmusban. Egyben kérte a jelenlevő szakembereket, hogy továbbra is pályázzanak támogatásért az északi régióban, az újabb fejlesztésekhez.

Ezt követően Molnár Anita, a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Magyarországi Régió Marketing Igazgatóságának vezetője beszélt azokról az elképzelésekről, melyekkel 2014-ben kapcsolódnak a részvénytársaság törekvéseihez. Kiemelte, hogy az eredményei alapján az északi tájegység jelenleg a harmadik legnépszerűbb hazai turisztikai desztináció. Összesen 4500 szolgáltató tevékenykedik, 458 kereskedelmi szálláshelyen, illetve 3041 egyéb szálláshelyen várják a vendégeket. Emellett 550 önkormányzat, 13 Tourinform iroda, tizenkét helyi- és két térségi TDM segíti a turizmust.

Az északi régió idegenforgalmi térségeiben az idei első nyolc hónap eredményeit figyelembevéve kiemelkedő vendégforgalmat jegyeztek fel. Ami a szakembereknek meglepetést okozott, hogy - a korábbiaktól eltérően - augusztusban növekedett a bel- és külföldi vendégek száma. Az előzetes felmérések szerint több turistát fogadtak Nógrádban, Gyöngyösön, a Mátrában, Eger környékén Miskolc térségében, Tokaj-hegyalján és Aggteleken is. A régióban a gyógy- és a wellness turizmus, a bor- és a gasztronómia a húzótermék.

Jövőre az országos marketing kampányhoz kapcsolódva a nyári "Zsongás" időszakához a vízparti turizmus erősítésével járulnak hozzá. A "Derű" jegyében pedig bor-, gasztro- és a kulturális programokkal vesznek részt. Ott lesznek a budapesti Utazás-, valamint Debrecenben, Miskolcon és Szolnokon a turisztikai kiállításon. Az alföldi Road Showokon Kecskeméten, Nyíregyházán és Debrecenben települnek ki. Tovább erősítik az idén kialakított eredményes lengyel turisztikai kapcsolataikat is. Eger ad otthon 2014 márciusában a Lengyel-Magyar Barátság Napjának, amely fontos diplomáciai esemény lesz.

Az előadásokat követő vitában felszólalt dr. Piskóti István professzor, a Miskolci Egyetem Turizmus Intézetének vezetője, aki elismerését fejezte ki Észak-Magyarország idegenforgalmának idei jelentős eredményeiért. Felvetette, hogy a következő időszakban a Magyar Turizmus Zrt. mennyire támogatja a modern információs technológiák bevezetését.

Mártonné Máthé Kinga belföldi igazgató válaszában elmondta, hogy ösztönzik mobil- és a régiós applikációs adatbázisok fejlesztését. Erre már vannak törekvések az észak-magyarországi TDM-eknél. Arról is beszélt, hogy szeptemberben Lillafüreden háromezer vendég részvételével sikerrel rendezték meg a kisvasutak országos napját. Ezt jövőre ugyancsak az északi régióban kívánják megtartani.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.