Magyar Turizmus cikkek
Megújult az EDEN weboldal
Az új promóciós anyagok elkészülése után megújult az EDEN (European Destinations of Excellence – Kiváló Európai Desztinációk) hazai honlapja, a www.eden.itthon.hu is. Már angol és német nyelven is elérhető weboldalon részletes információk, videók és aktuális hírek találhatók a nyertes desztinációkról.
Helyi termék mintaprogram indult a Dél-Dunántúlon
Helyi termék mintaprogram indult a Dél-Dunántúlon, a Magyar Turizmus Zrt. gesztorálásával, a Magyar Termék Nonprofit Kft., a Baranya Megyei Vállalkozói Központ, a Baranya Megyei Munkaügyi Központ, az Agrárgazdasági Kutatóintézet, a Vidékfejlesztési Képzési és Szaktanácsadási Intézet, a FATOSZ dél-dunántúli szervezetei, a területileg érintett kamarák és számos más partner együttműködésével, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.
Továbbra is lendületben a hazai MICE piac
A Magyar Turizmus Zrt. Magyar Kongresszusi Igazgatósága (MKI) partnerei közreműködésével 2011-ben is figyelemmel kísérte a magyarországi rendezvénypiac változásait, trendjeit, közölte lapunknak eljuttatott jelentésében az MKI.
Thomas Cookkal kampányol az MT Zrt.
Az MT Zrt. londoni külképviselete március elején erőteljes kampányt indított a Thomas Cookkal együttműködve annak érdekében, hogy a Budapest Winter Invitation (BWI) promóció utolsó időszakában még több utazót csábítson az Egyesült Királyságból Budapestre.
Budapest és környékének rejtett kincsei szlovák szakemberek előtt
Az elmúlt napokban a Magyar Turizmus Zrt. meghívásában 12 szlovákiai utazási iroda és egy kelet-szlovákiai regionális televízió stábja ismerkedett a magyar főváros látnivalóival.
A wellness turizmus jövőjéről beszélgettek Bécsben
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai külképviseletének szervezésében elismert osztrák és magyar turisztikai szakemberek részvételével rendezték meg Bécsben a wellness turizmus jövőjét firtató pódiumbeszélgetést.
Ahogy a résztvevő éttermek látták
2012-ben, hetedik alkalommal is nagy sikert aratott a Torkos Csütörtök akció: mintegy 160 ezer vendég torkoskodott ezernél is több hazai étteremben. Vendég és vendéglátó egyaránt megszerette az akciót, a vendéglátóhelyek a forgalom hosszú távú növekedésében bíznak.
Házunk tája: Dél-Alföld
Békés megyei túrával folytatódott a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága által kezdeményezetett szakmai bejárás-sorozat 2012. március 13-án.
Tovább folytatódik a rendezvénysorozat Berlinben
Dr. Czukor József berlini nagykövet kezdeményezése alapján, még a tavalyi évben indult el egy szakmai összefogásban megvalósuló rendezvénysorozat, amelynek házigazdája Magyarország berlini Nagykövetsége, társszervezője pedig a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete.
Hangsúlyos magyar részvétel a linzi turisztikai vásáron
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai képviselete – a Budapesti Tavaszi Fesztivál nyitónapján, március 16-án – a kulturális utazásokra szakosodott piacvezető felső-ausztriai touroperátor (www.kastler.at) utazási vásárán prezentálta a hazai turisztikai és kulturális ajánlatokat Linzben.
Példaértékű összefogás Németországban
Magyar erdőgazdasági és turisztikai szakemberek első alkalommal kaptak lehetőséget a Bajor Vadászkamara éves közgyűlésén a magyar vadászati kínálat bemutatására.
Budapest válóok lett az osztrákoknál
A Magyar Turizmus Zrt. osztrák piacon folytatott téli Budapest kampányát követően kezdett intenzív média-aktivitásba az Osztrák Államvasút (ÖBB: www.oebb.at), amely humoros elemekkel tűzdelt reklámokon keresztül hirdeti, hogy Budapest Ausztriából vonattal most könnyebben elérhetőbb mint valaha.
Új szakember az MT Zrt. Belföldi Igazgatóságán
A nemzeti turisztikai marketingszervezet közel két éve zajló megújításaként a belföldi területen is az értékesítés-ösztönzés elveit kívánja érvényre juttatni, és szorosabbra, aktívabbra szeretné kapcsolatait fűzni szolgáltatói és döntéshozói partnereivel.
Elindult a balatoni Pünkösdi Király Választás
A Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága a már hagyományos, idén május 18-28. között megrendezésre kerülő Balaton7 rendezvénysorozatához kapcsolódóan, március 5-ével kezdődően meghirdette a „Balaton7 próba – Balaton Pünkösdi Királya” internet alapú balatoni tudáspróbát.
Travel Match és Meeting day
Dániai és norvégiai rendezvényekkel kezdődött a március.
Ott voltunk a balkáni régió legjelentősebb turisztikai vásárán
Belgrádban, az immár 34. alkalommal megrendezett IFT (International Fair of Tourism) vásár keretében népszerűsítette Magyarország turisztikai kínálatát a Magyar Turizmus Zrt., február 23-26. között. (Az évről évre egyre nagyobb számú érdeklődőt vonzó kiállításon 2011-ben közel 60.000 látogató ismerhette meg 43 ország több mint 880 kiállítójának kínálatát.)
Dinamikus növekedés a Dél-Alföldön
A Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának jelentése szerint, a KSH 2011. évi előzetes turisztikai adatai alapján a vendégek száma 6,8%-kal, a vendégéjszakák száma 7,8%-kal nőtt a Dél-Alföld régióban 2010-hez képest.
Turizmus Magyarországon 2011
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) közelmúltban publikált 2011. évi előzetes adatai, valamint a Magyar Turizmus Zrt. által a magyar lakosság utazási szokásairól 2010 decemberében készült felmérés eredményei alapján az MT Zrt. elkészítette a Turizmus Magyarországon 2011 című, magyar és angol nyelvű statisztikai kiadványát.
Groteszk, humoros és lírai
A Magyar Turizmus Zrt. és a Balassi Intézet összefogásának köszönhetően külhonban, Ausztriában került sor először a „Fürdőélet Magyarországon” című kortárs festményekből álló tárlat bemutatására.
Megnyitott Észak-Rajna-Vesztfália legnagyobb utazási és camping vására
Németországon belül is kiemelkedő az Észak-Rajna-Vesztfália tartományban engedélyezett lakókocsik és lakóbuszok száma, előbbiekből 129.197, utóbbiakból 69.872 járta 2011-ben Európa útjait.
Szerb-magyar hangos szótár a Dél-alföldi régió honlapján
A Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának szerb nyelvű honlapján péntektől elérhető a szerb-magyar hangos szótár.
Együttműködés a Humboldt egyetemmel
Európa meghatározó egyetemén, a berlini Humboldt Egyetem 11 fakultásán több mint 30 ezer egyetemista tanul, kutat és készül doktori disszertációjára.
Ismerd meg régiódat!
Az „Ismerd meg régiódat” mottó jegyében, régión belüli bejáró túrákat szervez a Magyar Turizmus Zrt. Dél-alföldi Regionális Marketing Igazgatósága a szakmának.
Budapest az első a Yahoo! Travel listáján
A Yahoo! Travel portál azt a 10 forró forrást ajánlja olvasóinak, amelyeket érdemes felkeresni, hivatkozva a Budget Travel oldalán január végén megjelent cikkre, köztük elsőként a Széchenyi fürdőt.
V4 turisztikai csúcstalálkozó Prágában
A Visegrádi Országok soros cseh elnökségének keretében, Prágában rendezték meg a négy ország – Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország – turisztikai csúcstalálkozóját, amelyen a V4-ek turisztikai marketingszervezeteinek vezetői is részt vettek, február 13-14-én. A tárgyalások során a Visegrádi Négyek 2012. évi turisztikai marketingtervének aláírása mellett, jegyzőkönyvben rögzítették a tagországok Európai Turisztikai Bizottságon (European Travel Commission, ETC) belül folytatott közös turisztikai tevékenységére vonatkozó irányelveket. A magyar delegációt Dr. Szöllősi László, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes államtitkára vezette. A turisztikai marketingszervezetek megbeszélésein a Magyar Turizmus Zrt. részéről Horváth Gergely vezérigazgató vett részt, aki az Európai Turisztikai Bizottság korábbi felkérésének eleget téve, a V4 országokat képviseli az ETC Igazgatóságában, a 2012-2013-as időszakban.
Újdonságok a 7. Torkos Csütörtökön
Folyamatosan jelentkeznek a vendéglátóhelyek a Magyar Turizmus Zrt. által immáron 7. alkalommal meghirdetett, országos népszerűségnek örvendő Torkos Csütörtök akcióra. A néphagyományon alapuló, hamvazószerdát követő napon zajló kampányhoz – amely idén február 23-ára esik – eddig több mint 950 étterem, illetve vendéglátóhely, 73 kereskedelmi szálláshely, továbbá számos beszállító partner csatlakozott. Bár a „torkos vendégek” közül is sokan „bejelentkeztek” már erre a napra, érdemes böngészni a Torkos Csütörtök hivatalos honlapját, a www.torkoscsutortok.hu oldalt, ahol folyamatosan frissítik a részt vevő éttermek listáját, és asztalfoglalásra is lehetőség nyílik. Azok, akik „utazási éhségüket” is kedvezményesen szeretnék csillapítani, az MT Zrt. www.itthon.hu oldalán tekinthetik meg az akcióhoz csatlakozott kereskedelmi szálláshelyek „Torkos csomagjait”, amelyeket éttermi számlájuk vagy az éttermekben található szórólap felmutatásával vehetnek majd igénybe február 23-át követően.
Kalendárium és trendriport készülhet a sportturizmusról
Hogyan tudná segíteni a sport a hazai turizmust és fordítva? Ez volt a témája annak a február 15-én, a Globall Football Park & Sporthotelben megrendezett kerekasztal-beszélgetésnek, amelyen többek között a sport, a turizmus és az államigazgatás részéről is számos szakember ütköztette véleményét és keresett közös megoldást.
Cáfolja a Deutsche Bahn a cégre vonatkozó magyar sajtóhíreket
A Deutsche Bahn (DB) német vasúttársaság cáfolja és visszautasítja azokat a magyar sajtóhíreket, amelyek szerint a cég állítólag eltanácsolja ügyfeleit a magyarországi utazástól.
Hivatalosan is bejelentette járatfelfüggesztését a Hainan
Hivatalosan is bejelentette Pekingben a Hainan légitársaság, hogy március 5-től felfüggeszti Peking-Budapest közvetlen járatát, amelyet a Malévvel közösen üzemeltetett, ülőhelymegosztással. A döntésnek a két ország közötti turizmusra gyakorolt hatásáról az ágazat pekingi képviselője nyilatkozott az MTI-nek.
Először vett részt Magyarország Isztambulban az EMITT turisztikai vásáron
Az új, feltörekvő turisztikai piacok felé való nyitás jegyében először mutatkozott be Magyarország turisztikai kínálata a február 9-12. között megrendezett isztambuli EMITT kiállításon a Magyar Turizmus Zrt. szervezésében.
Programsorozatot hirdettek az osztrák magyar külképviseletek
Az ausztriai magyar külképviseletek (Nagykövetség, Balassi Intézet, Magyar Turizmus Zrt.) összefogásában idén az első félévben 35 közös szervezésű rendezvény népszerűsíti Bécsben és Bécs környékén hazánkat, a magyar kultúrát és a főbb turisztikai attrakcióinkat.
Magyarország a brüsszeli Salon des Vacances kiállításon
Hétfőn zárta kapuit Belgium legnagyobb turisztikai kiállítása, az 54. alkalommal megrendezett brüsszeli Vakantiesalon, ahol az idei évben 102.860 látogató kereste fel az 5 csarnokban jelenlévő 824 kiállítót.Hétfőn (február 6-án) zárta be kapuit Belgium legnagyobb turisztikai kiállítása, az 54. alkalommal megrendezett brüsszeli Vakantiesalon, ahol az idei évben 102.860 látogató kereste fel az 5 csarnokban jelenlévő 824 kiállítót.
Sikeres TDM együttműködések a Balatonnál
A Balaton régióban működő 19 TDM szervezettel aktív kapcsolatot tart fenn a Magyar Turizmus Zrt. Balatoni Regionális Marketing Igazgatósága.
Az év turisztikai újságírója Jásdi Beáta
Jásdi Beáta, a Gyöngy szerkesztője vehette át Varga Mihálytól, a miniszterelnökséget vezető államtitkártól és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától a 2011. év turisztikai újságírója díjat.
Lőrinc Katalin lett az Év TDM menedzsere
A turisztikai desztinációs menedzsment (TDM) rendszer és a TDM szervezetek sikeres működésének ösztönzése érdekében a Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben megalapította „Az év TDM szervezete” és „Az év TDM menedzsere” díjat. A jelölteket a szakmai munka értékelése és a kialakított partnerségi kapcsolataik alapján a Magyar Turizmus Zrt. és a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Főosztálya nevezte meg.
Ki lett az Év Tourinformátora?
Február elsején átadták az Év Tourinformátora és az Év Tourinform iroda Fenntartója díjakat.
Magyar megjelenés Ljubljanában
A Magyar Turizmus Zrt. 2011-es bemutatkozását követően idén is részt vett Ljubljanában a január 26-29. között megrendezett Alpe-Adria Tourism & Leisure Show turisztikai vásáron.
Vásár vásár hátán Németországban
A déli tartományok legnagyobb turisztikai seregszemléjét, a CMT követően a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete a keleti területekre fókuszál, ahol két jelentős vásárt is rendeznek egyszerre.
ANTOR workshop Moszkvában
Az Oroszországban működő Nemzeti Idegenforgalmi Hivatalok Szövetsége (ANTOR) ebben az évben nyolcadik alkalommal rendezte meg Moszkvában az ún. ANTOR MICE workshopot.
Dán kiállításon mutatkozott be Magyarország
Around the world elnevezéssel 22 ország, köztük Csehország, Szlovákia, Albánia, Kuba, Finnország, Portugália és az USA nagykövetségei közös standon állítottak ki a Bella Centerben január 20. és 22.között megrendezésre került dán turisztikai kiállításon.
Eredményes magyar részvétel a Luxemburg/Vakanz kiállításon
Az elmúlt hétvégén zajlott le Luxemburg legjelentősebb éves turisztikai seregszemléje, a Luxemburg/Vakanz kiállítás és vásár, több mint 200 kiállítóval, közel 20.000 m²-es területen, amelyen az MT Zrt. Benelux képviselete önálló standdal vett részt.
Évnyitó ANTOR BeLux workshop Brüsszelben
Január 17-én zajlott le Belgium legjelentősebb turisztikai sajtórendezvénye, az ANTOR BeLux workshop.
Sál, sapka, Budapest
A Lonely Planet az utálatos kötött pulóverek helyett különböző (felmelegítő) úti célokat ajánl a hideg idő elleni küzdelemhez január 17-i hírlevelében.
Megnyitott Európa legnagyobb turisztikai közönségvására
2012. január 14-én megnyitotta kapuit Európa legnagyobb turisztikai közönségvására, a stuttgarti CMT, amelyen évről évre egyre több kiállító vesz részt.
Budapest az év eleji ajánlat a brit utazóknak
Már rögtön az év elején Budapestre csábít számos brit médium.
Magyarország Ausztria legjelentősebb turisztikai vásárán
Idén január 12. és 15. között, több mint 70 ország 750 kiállítójának társaságában vesz részt hazánk Közép-Európa legnagyobb szabadidős és utazási vásárán, a bécsi FERIEN Messén (www.ferien-messe.at).
Kempinges szakmai siker az utrechti Vakantiebeurs kiállításon
Szakmai nappal és magyar szakmai sikerrel nyitott az idei vásári szezon Utrecthben.
Tovább „gőzölög” Budapest téli kampánya
A Budapest téli „vízgőz-csapjából” áradó kedvezmények – vagyis a nagysikerű Budapest Winter Invitation (BWI) téli forgalomélénkítő promóció elemei – immáron számos marketingeszközön keresztül csábítják a külföldi utazókat a magyar fővárosba, a Magyar Turizmus Zrt. és a BWI akcióban részt vevő partnerek együttműködésében.