Női dózis sör a briteknél 

A Brit Sör és Kocsma Egyesület (BBPA) abban bízik, hogy a sör egy újabb csapolható mennyiségének bevezetése felpezsdítheti a sörgyártást, melynek piaci részesedése a bor és a röviditalok hatása folytán „bizonytalan lábon állt” – írja a National Geographic.

Budapest TDM lett a BTSZK 

A korábban BTSZK, előtte BTH nevet viselő cég új neve előrevetíti annak az elképzelésnek a megvalósulását, miszerint a budapesti TDM-et a főváros már egyik meglévő, hasonló funkciókat ellátó cégével kívánja megvalósítani, ahogy az a júniusi Budapestinfo konferencián is elhangzott a Parlamentben.

A pálinkásokat segíti az adóemelés 

Orbán Viktor és Matolcsy György tegnapi bejelentése úgy is értelmezhető,hogy a kormány nyíltan támogatni akarja a pálinkapiacot. Az aromásított szeszes italok adója ugyanis nem öt, hanem ötven százalékkal lesz magasabb - írja a Napi Gazdaság.
Elhagyottan pusztul az észak-koreai üdülőfalu

Elhagyottan pusztul az észak-koreai üdülőfalu 

Az elhagyatott szállodák körül elburjánzott a fű, az üzleteket pókháló borítja, és az elnéptelenedett bevásárlóközpontban egy nagy lakat függ a bank bejáratán - írja a Reuters nyomán az atv.hu.

Új dizájnt kapnak a dobozos kólák 

A briteknél a Pepsi, az amerikai piacon a Coca-Cola Light jelentkezett új, dobozos kiadással - adta hírül a Marketinginfo.

Dél-Alföld – Minden ízében élmény 

A dél-alföldi régió nemcsak a pusztai élmények és termálvizes fürdők, hanem a kiváló étkek és fenséges ízek felfedezésre váró világa is. A jó ételek mellé pedig jó borok is dukálnak.

Elpusztult a budavári marketingszőlő 

Csupaszon meredeznek a szőlőkarók a budai várlejtőn, a tavaly elültetett oltványok elszáradtak, eltűntek. A marketingötletre 15 millió forint ment el. A Főkert nem adja fel, hamarosan ismét próbálkozik: oltványok helyett konténeres tőkékkel, írja az Index.

Szállodát nyit az Orangeways 

A működési körülmények romlása miatt volt szükség a stratégia újragondolására. A Világgazdaság cikke szerint a cég a buszait 2007-ben vásárolta svájcifrank-alapú lízing konstrukcióban, egy jármű 100 millió forintba került (összesen 79 géppel dolgoznak), az akkori árfolyam 160 forint volt - írja a Portfolio.hu.

Lemondott az MNGSz elnöke 

Prohászka Béla a szervezet elnökségi hírlevelében erősítette meg írásban a korábban szóban már jelzett döntését, hogy lemond elnöki tisztségéről.

Új elnök a Magyar Sörgyártók Szövetségének élén 

Szeptembertől Csíkné Kovács Klára a Magyar Sörgyártók Szövetségének elnöke - közölte a szövetség csütörtökön az MTI-vel.

Magyar termelői piac nyílt Budapesten 

Magyar termelői piacot nyitottak meg szerdán Budapesten, a X. kerületi Liget téren, ahol kizárólag magyar gazdák által termelt és feldolgozott termékeket árusítanak.

Élményfürdő meleg víz és fűtés nélkül 

Hetvenmillió forintos tartozás miatt szeptember elsejétől kikapcsolták az Aquasziget Esztergom élményfürdőben a meleg vizet és a fűtést - közölte a szolgáltatást eddig biztosító Dalkia Energia Zrt. csütörtökön az MTI-vel.

Az ömlesztett értékesítés lehet az egyik kibúvó 

Az üdítőitalok, energiaitalok, előrecsomagolt cukrozott sütemények, a sós snack és az ételízesítő után szeptember 1-től népegészségügyi termékadót, vagy közismertebb nevén chipsadót kell fizetni. Egyes források szerint az élelmiszergyártók kiskapukat keresnek, a határmenti településeken pedig visszaeshet a forgalom.

Mennyei ozsonna és ordenáré macskamulatók 

Van egy utca Budapesten, amelynek különleges a múltja, máshoz nem hasonlítható a jelene, és minden bizonnyal így lesz ez a következő nemzedék idején is. Ez a Király utca, amelynek egykori, sajátos miliőjét, vendéglőit, fogadóit, szállodáit, kisebb panzióit és hangulatát elevenítjük fel sorozatunkban – a huszonnegyedik órában, mielőtt e patinás múltú városrész végleg eltűnne a feledés homályában.

Uniós támogatás a Szentkirályinak 

Technológiai fejlesztés a Szentkirályi Ásványvíz Kft.-nél címmel nyert támogatást a sokszoros díjnyertes Szentkirályi ásványvíz gyártója.

Nem engedték be az étterembe a svéd királyt 

Carl Gustaf ha csak teheti, maga vezeti autóját. Így történt ez a múlt hétvégén is, amikor SaintTropez-ből – ahol a család vízparti házában szokták tölteni a nyár utolsó heteit – királykék (milyen is lehetne más?) Porchéján hajtott hazafelé, jobbján feleségével - írja a 168 óra.

Mekkora üzlet a szakácskönyv? 

Az utóbbi években itthon is dübörög a szakácskönyvbiznisz: profi séfek, gasztrobloggerek és celebek egyaránt szívesen jelentetik meg könyv formában receptjeiket. De tényleg megéri kiadni ezt a sok könyvet? Arról faggattuk a szerzőket és kiadókat, hány kötetet kell eladni ahhoz, hogy a befektetett munka és pénz megtérüljön - írja a Nők Lapja Café.

KISOSZ továbbképzés Somogyban 

Több mint ötven kereskedő és vendéglátós, illetve az üzleteikben dolgozó alkalmazott jelentkezett a Kisosz napokban induló továbbképzéseire.

Kentucky Grilled Chicken 

A KFC, a csirkeételek szakértője bemutatja forradalmian új, grillezett termékcsaládját. A friss és tápláló ételekből álló KFC Brazer termékek teljesen új ízvilággal gazdagítják a KFC kínálatát. A friss csirkehúsból készülő grillételek augusztus 30-tól mind a 19 hazai – 18 budapesti és egy debreceni - KFC étteremben elérhetők.

A Carbon Group kapta a Törley megbízást 

A Carbon Group Communication nyerte meg azt a meghívásos tendert, amelynek tárgya a Törley márka reklámfilmjének tervezése és lebonyolítása volt. A cégcsoport a tendert még a tavasz folyamán írta ki. A Carbon Group az Allison Advertising reklámügyökséget váltja - adta hírül az mmonline.

Berlini egyéni vállalkozó nyerte a MT Zrt. marketingtenderét 

Egyedüli ajánlattevőként egyéni vállalkozó nyerte a Magyar Turizmus Zrt. egészségturizmus marketing tenderét. Mezősi Csilla korábban már dolgozott a szervezet szakértőjeként.

Becsületkasszás vízautomata  

Becsületkasszaként működő, ásványvizet kínáló italautomaták találhatók hétfőtől Budapest két pontján: a palackozott vizet meg lehet venni, de ingyen is el lehet vinni.

Már 600 helyen elfogadják a SZÉP-kártyát 

Az OTP Széchenyi Pihenőkártya (SZÉP) alig két hónapos működése alatt több mint 600 elfogadóhellyel kötöttek partneri szerződést, eddig több mint 100 munkáltató hozzávetőleg 700 kártyát osztott ki a dolgozók között.

Nem készíthetnek konyakot a finnek 

a franciaországi konyaktermelőket tömörítő szervezet (BNIC) aratott győzelmet a finn Gust. Ranin Oy cég felett, amely könnyelműen két terméket is bejegyeztetett Finnországban, címkéjükön a Cognac, illetve a (finn) konjakki szóval - adta hírül a Népszabadság.

Free Wi-Fi a Heinekennel 

Háromszáz brit pubban épít ki Wi-Fi elérhetőséget a Heineken és a British Telecom 2012 végéig. Első lépcsőben szát Londoni és London környéki vendéglátóhelyen vezetik be az ingyenes szolgáltatást, ezt követi majd országszerte további kétszáz internet elérési pont.

A Balaton olyan, mint egy menyasszony 

...ezzel a mondattal kezdi Sascha Lübbe hangulatos, kedvcsináló írását a közel 150 ezer példányszámban megjelenő és mintegy 400 ezer olvasót számláló Berliner Zeitung augusztus 20-21-i hétvégi számában, az "Utazás" rovatban.

Sajátos megemlékezés 9/11-ről 

Különlegesen emlékezik a 2001 szeptember 11-i terrortámadás áldozataira egy amerikai pincészet. A borászat 9/11 névre keresztelt borcsaládot dobott piacra. A gesztus nem mindenkinek tetszik - írja a Borászportál.

Megvan a Meki szépségkirálynője! 

Megvan a hazai Miss McDonald's verseny győztese, Kroer Bettina 2009 óta dolgozik az étteremláncnál.

Az ízesített sörök azért mennek! 

Az ízesített sörök immár 5,6 százalékot képviselnek a teljes hazai sörpiacból, derül ki a Nielsen 2011. július havi sörpiaci adataiból. A Borsodi Friss piaci részesedése elérte a 2,3 százalékot, amely piacvezető pozíciót jelent ebben a kategóriában. A dinamikusan növekvő szegmensben háromféle ízesítéssel van jelen a márka: citrom, grapefruit és alma. A júliusi hűvös időjárás nem segítette ugyan az eladásokat, az ízesített kategória azonban továbbra is a fogyasztók kedvence - mondja a Borsodi Sörgyár Sajtóközleménye.

Romlanak a sörgyárak mutatói 

A vártnál rosszabb eredményt produkált több nagy sörgyártó cég, de azért így is nőtt mindegyikük bevétele - írja a hirado.hu.

A világ legerősebb kávéja 

A vendégek körében nagy népszerűségnek örvend a New York-i The Pulp & The Bean kávézó specialitása, aminek a hivatalos neve Dieci, vagyis tíz olaszul, de sokan inkább a „pornós” becenevén emlegetik - írja a Nők Lapja Café.

Kedvezményadó darabonttallér Székelyudvarhelyen 

Turistacsalogató darabonttallérokkal rukkolt elő a TourInfo székelyudvarhelyi turisztikai iroda: a már igen nagy népszerűségnek örvendő vörös darabont díszőrségváltásra alapozó kezdeményezés előkészületi fázisban van, az első érméket az év végén nyomják ki - adta hírül az Udvarhelyi híradó.

Magyarország turisztikai kínálata is bemutatkozott a belgrádi Beer Festen 

Augusztus 17-21. között a szerb főváros nagyszabású rendezvényén mutatkozott be Budapest. A délkelet-európai régió legnagyobb sörfesztiváljaként számon tartott, 8. alkalommal megrendezett Beer Festen, a Magyar Turizmus Zrt. a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft.-vel közösen vett részt.

Te melyik éttermi szövetség tagja vagy? 

Nevet változtatott a Magyar Szállodaszövetség, májusi közgyűlésükön döntöttek: mostantól a hotelekben üzemelő éttermekre tekintettel Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége néven folytatják a munkát. Ezzel párhuzamosan érkezett a hír, hogy zászlót bontott egy vadonatúj kezdeményezés, a Turisztikai Managerek Szövetsége. Egyre több szervezet képviseli a vendéglátók érdekeit, közben zavartalanul folyik az ágazat sarcolása, agyonszabályozása. Hogyan lesz, és lehet-e egyáltalán ennyi érdek-képviseleti szervezet között összefogás?  Erről beszélgetünk Kovács Lászlóval, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének (MVI) elnökével, Buday Gáborral, a Magyar Éttermi Szövetség elnökével (MÉSZ) és Polgár Tiborral, a legújabb szervezet, a Turisztikai Managerek Szövetsége (TMSZ) elnökével. A beszélgetés moderátora ezúttal is Gerlán László, a Formative Zrt. tulajdonos-ügyvezetője.

Annyi itt a lehetőség, hogy alva is sikeres lehetnék 

Pályafutása elején Christopher Wynne Oroszországról szerzett ismereteit az amerikai kormány szolgálatába állította, és fegyverkezési kérdésekkel foglalkozott. Jelenleg másfajta geopolitikához kötődik: amerikai gyorséttermeket telepít a feltörekvő orosz középosztály számára - kezdi összeállítását az MTI.

Búcsúzik a Burger King álarcos királya 

Korábbi reklámkampányaiban rendszeresen használta kabaláját, egy álarcos királyt a Burger King. Mostantól azonban fokozatosan kivonja a kommunikációból a márka jelképét a gyorsétteremlánc - írja a Marketinginfo.

Új termékcsaládot vezet be a Rauch 

Új kategóriát teremt a Happy Day Spritzer, amely a gyümölcslé ízét és az alpesi ásványvíz frissességét ötvözi - adta hírül a Marketinginfo.

Turizmusmarketing képzés diplomásoknak a BKF-en 

Idén is elindítja egy éves, másoddiplomás turizmusmarketing képzését a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola - olvastuk a Marketinginfo-n.

18 milliót isznak el fejenként 

Egy brit átlagosan 58 201 fontot költ szeszes italra életében, azaz csaknem 18 millió forintnyi összeget iszik el - írja az MTI.

Most akkor nem fosztogatnak, hanem osztogatnak? 

Ha magyar ember érkezik Örményország fővárosába, alighanem eszébe jut a jereváni rádió jelentése (tudják, amelyikben nem osztogatnak, hanem fosztogatnak). Marketinges legyen a talpán, aki ezt a történetet kiveri a fejünkből – én is nehezen álltam meg, hogy ne kuncogva adjam át az útlevelemet hajnali négykor a vidámnak cseppet sem nevezhető tányérsapkás hivatalnoknak.

Illy & vanília (2. rész) 

A maestro, Marino Petracco látványos színielőadásánál hagytuk félbe múltkor tudósításunkat az illy cég trieszti gyorstalpaló kávékurzusáról, amikor épp amiatt tért ki a hitéből oktatónk, mert itáliai honfitársai otthon ma is holmi kotyogókban főzik a feketét. Amint tanárunk úgy-ahogy fellocsolta magát, a gyakorlatban mutatta be, hol milyen ízt érez egy igazi kávéimádó.

Halas könyv a METRO-tól 

A METRO Vevőakadémián bemutatták a halgasztronómiai kurzusok oktatójának legújabb könyvét a Corvina Kiadó gondozásában. Szabó Péter halkereskedő, séf és társszerzője, Hoitsy György a lillafüredi pisztrángtelep vezetője Halak és halételek című kötetükkel teljesen új megvilágításba helyezik az édesvízi és sósvízi halakat és elkészítésüket.

Ez lenne a kutyavilág? 

Aki a Los Angeles-i Ritz-Carlton hotelbe készül, jó, ha tudja, hogy a szállodába kutyáját is magával viheti. Sőt, aki szeretné, a Pooch program segítségével nemcsak saját, hanem kedvence kényeztetéséről is gondoskodhat - adta hírül a Deluxe.hu.

Növelte befolyását a Danubius vezér 

A CP Holdings Ltd. tájékoztatása a Danubius Hotels Nyrt-ben történt befolyásszerzésről:

Terjeszkedik a Staropramen 

A StarBev – Közép-Európa vezető sörgyártó csoportja, a Borsodi Sörgyár tulajdonosa - a napokban jelentette be, hogy vezető nemzetközi márkájában,  a Staropramen-ben jelentős mértékű beruházást hajtott végre. A befektetés részeként a Starbev a prágai Staropramen Látogató Központot mintegy  €1,2 millió értékben modernizálta, valamint a Staropramen - mint Prága első számú söre a világon - márkaépítését célzó új nemzetközi marketing kampányt alakított ki. A beruházások a kulcsfontosságú nemzetközi piacokra való bevezetést készítik elő.

Nyugatnémet márka és osztrák schilling Bükfürdőn 

180 Ft-os áron váltotta néhány bükfürdői vendéglátós a svájci frankot augusztus 20-án, sok helyen az egykori német márkával és az osztrák schillinggel is lehetett fizetni. Egy pohár sör ára 1 CHF volt azoknak, akik frankban akarták fizetni a sörüket. Az árfolyam különbözettel a vevők hozzájárultak ahhoz, hogy a sörmárkáktól független térkép német és cseh nyelven is megjelenjen.

Sikeres volt a Magyar Ízek Sétánya 

Idén is tízezrek látogattak ki az augusztus 20-ai nemzeti ünnepen a másodízben megrendezett Magyar Ízek Sétányára a fővárosi Duna-partra, ahonnan a légi parádét is megtekinthették - írja az MTI.

Magyarországi pezsgés a Eurosporton 

Világszerte 280 millió elérést biztosít Magyarország turisztikai kínálatának a Magyar Turizmus Zrt. Eurosport és Eurosport 2 csatornákon vetített turisztikai kisfilmje. A „Budapest – The Spa Capital of Europe” című reklámszpot összesen 140 alkalommal, elsősorban hazánkban megrendezett nemzetközi sportesemények közvetítései kapcsán jelenik meg Európa vezető sportcsatornáin. Ennek keretében, a napokban Szegeden zajló MOL Kajak-Kenu Világbajnokság nézői is találkozhatnak világszerte a magyarországi felpezsdülésre invitáló „klipekkel”.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!