Ro_friss cikkek
Tízmilliárd dollárért vinnék a Foster's-t
Hatalmas felvásárlás készülődik a söriparban: a SABMiller 10 milliárd dolláros ajánlatot tett a Foster’s-re. A hírre több mint 13%-kal emelkedtek az ausztrál társaság részvényei annak ellenére, hogy nem fogadta el az ajánlatot a cég. Úgy tűnik, hogy a befektetők egy magasabb ajánlatra várnak - írja a Portfolió.
Olasz kampány a készpénz ellen
No cash day névvel a túlzott készpénz-használat ellen tartanak ma kampánynapot Olaszországban. A nyugati országok között az olaszok fizetnek a legritkábban bankkártyával - írja az Elemzésközpont.
Spam-mel arat Japánban a Burger King
A gyorsétteremlánc a levélszemétről nevezte el legújabb szendvicsét, melyet Japánban hoz forgalomba - írja a Marketinginfo.
Egy éve nyílt meg a Starbucks első hazai üzlete
A világhírű kávézólánc éppen egy évvel ezelőtt nyitotta meg első hazai üzletének kapuit. Mozgalmas egy év volt ez a Starbucks számára, hiszen népszerűségének köszönhetően nemcsak két további üzlet megnyitásával büszkélkedhet, hanem számtalan elégedett vendéggel is, akik a Starbucks által kínált minőséget választják nap mint nap.
Új Dreher image-kampány
Többféle komló, több íz, több élmény – ez a fő üzenete a Dreher új, 30 másodperces reklámfilmjének, amelyet június 1-jétől vetítenek a kereskedelmi tv-csatornákon. A reklámfilmnek meghatározó a zenéje, mely a Michael Buble által énekelt Feeling Good című szám.
Nem élményfürdőt, csak szállodát és medencéket terveztek Hévízen
Nem élményfürdőt, hanem egy négycsillagos szállodát és hozzá tartozó fürdőrészleget terveztek építeni Hévízen azon a területen, amelyet most felszámolás keretében hirdettek meg - cáfolta az MTI-nek a Napi Gazdaság írását csütörtökön a város polgármestere.
A vártnál nagyobb veszteséggel zárt a Budai Gourmet Fesztivál
Bár az első esztendőben nem terveztek nyereséggel az új szervezők, ekkora mínuszra azonban nem számítottak - mondta el Gerendai Károly a Világgazdaság Online-nak.
„Élményekkel egészségesen!”
Nagyszabású kampánnyal népszerűsíti Budapestet és környékét mint nyári, belföldi úti célt a Magyar Turizmus Zrt., június közepétől egészen augusztus végéig. A társaság 2011. évi belföldi kommunikációs kampányának részét képező akció „Élményekkel egészségesen!” címmel irányítja a figyelmet a régió színes, változatos nyári programkínálatára, amelynek fókuszában az egészségturizmus, a gyógyulás és a wellness kínálat áll. A kampány célja, hogy a belföldi utazók megismerkedjenek Budapest és környékének másik arcával is, azaz értékelésükben a régió olyan potenciális nyári úti célként jelenjen meg, amely kiválóan alkalmas a gondtalan pihenésre, rekreációra, feltöltődésre.
Szegedi Andreát választották az oroszországi ANTOR elnökévé
Az Oroszországban működő Nemzeti Idegenforgalmi Hivatalok Szövetsége (ANTOR) tisztújító közgyűlést szervezett 2011. június 9-én Moszkvában.
Folytatódott a Visegrádi Országok turisztikai együttműködése Oroszországban
A V4 együttműködés keretében, Szlovákia moszkvai nagykövetsége nagyszabású konferenciát szervezett "Történelem-Modernség-Perspektívák" címmel az ún. "Szlovák Házban", 2011. június 14-én.
Interneten rendelhető az ásotthalmi zöldség
Mezőgazdasági közösségi oldalt hozott létre a világhálón két ásotthalmi fiatalember – számolt be a hírről az MR1-Kossuth Rádió. Eddig ötszázan regisztráltak ingyenesen, s vannak közöttük külföldi gazdák is. Az internetes piac éjjel-nappal nyitva áll, és az egyik gazda szerint a virtuális piac segítségével még a hajnali felkelés is megspórolható.
Megjelent a Vendég&Hotel júniusi száma!
Kérdések, amelyekre kizárólag a júniusi, most megjelenő Vendég & Hotel Horeca-szaklapban kaphat választ, ahol a címlapon a júniusban nyíló badacsonyi Hotel Bonvino Wine & Spa Hotel látható:
Földgázt takarít meg a Coca-Cola az ásványvíz hőjével
Ötszáz tonnával csökkenti szén-dioxid-kibocsátását a Coca-Cola Magyarország, miután beüzemelte zalaszentgróti üzemének új hőszivattyúját. A berendezés a NaturAqua készítéséhez használt ásványvíz hőjét használja fel. A százmilliós energiahatékonysági beruházás 3,5 év alatt térül meg - adta hírül az [origo].
Autós mozit csinált a dugóból a Coca-Cola
Kolumbiában sajátos közterületi megoldáshoz folyamodott az üdítőmárka: a Bogota utcáin rendszeres közlekedési dugókat egy hatalmas kivetítővel tette elviselhetőbbé - írja a Marketinginfo.
Happy Hour-ral népszerűsíti a Frappuccino®-t a Starbucks
Június 14-től egy héten át féláron kaphatók a Frapuccinók az esti órákban.
Elnökváltás a Dél-alföldi Borbarát Hölgyek Társaságánál
A kulturált társasági borfogyasztás megismertetése, tudatosítása és terjesztése is szerepel a Dél-alföldi Borbarát Hölgyek Társaságának célkitűzései között, továbbá céljuk, hogy a magyar nők nagyobb szerepet kapjanak a magyar borkultúra és gasztronómia terjesztésében. Erről is szó esett a társaság közgyűlésén, ahol Gál Gyöngyvért választották elnöküknek - adta hírül a Szeged Ma.
Négyezren a Kosbor Fesztiválon
Körülbelül 4.000 látogató számára nyújtott különleges gasztro-kulturális és közösségi élményt a 2011. június 11-én, Dorogon, immár második alkalommal megrendezett Kosbor fesztivál. A díjnyertes magyar borok, izgalmas zenei fellépők, gasztronómia és családi programok, illetve kistérségi hagyományőrzés olyan elegyet alkotott, mely egyedülállóvá teszi a fesztivált Komárom-Esztergom megye és a Dunakanyar régiójában.
Egyedülálló franchise szakkönyv jelenik meg
Világszerte több mint 30 ezer franchise hálózat, és közel 2,2 millió franchise vállalkozás működik. Egy olyan üzleti modell esetében, mely igazából csak a 80-as években kezdett teret nyerni, igazán figyelemreméltó ez a fejlődés. Júniusban a Magyar Franchise Szövetség gondozásában egy új, minden eddiginél részletesebb és olvasmányosabb könyv jelenik meg FRANCHISE VÁLLALKOZÁS címmel.
Superbrands díjat kapott a Starbucks Coffee
Superbrands díjat kapott a Starbucks Coffee
Magyar befektetők indítanak gasztro-tévét Skandináviában
Új gasztronómiai csatorna indul ősszel Finnországban, Svédországban, Dániában és Norvégiában. A Nordic Food Channel magyar szakemberek és befektetők részvételével alakult meg - adta hírül az MTI.
Nyaraljon Normandiában - Moszkvától tíz kilométerre
Az orosz elit Moszkvától tíz kilométernyire is sétálhat a híres deauville-i deszkaborítású sétányon: a francia tengerparti üdülőhelyre emlékeztető falu egyike az európai települések Oroszországban egyre-másra megszülető másolatainak - adta hírül az MTI.
A franciák és az írek a leghűségesebbek a hazai ízekhez
Franciaország, Írország és Olaszország a hazai konyha utolsó védelmezői - tárta fel egy nemzetközi felmérés.
Őrület: bögrébe épített wifi
Rohamléptekben fejlődő világunkban egyre több olyan dolgot látni, melyek merőben eltérnek a megszokottól. Önök láttak már például olyan kávésbögrét, amellyel tudunk netezni, elolvashatjuk elektronikus leveleinket, de mindemellett a reggeli kávénkat is megihatjuk belőle? Nos, eddig mi sem… - olvastuk az itbusiness.hu-n.
Tovább nőtt a kereskedelmi szálláshelyek forgalma
Áprilisban 11,8 százalékkal nőtt a kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák és 11,6 százalékkal a vendégek száma éves összehasonlításban, az első négy hónapban pedig mindkét mutató csaknem 8 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához viszonyítva; a javuló eredményekhez a soros EU-elnökség is hozzájárult - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
Csomagolásban világelsők vagyunk
A világ legnagyobb csomagolási szakvásárán, a düsseldorfi interpack-on adták át a Csomagolási Világszövetség (World Packaging Organisation – WPO) World STAR díjait. A düsseldorfi díjátadó ünnepségen 4 magyar vállalat kapott World STAR díjat.
Magyar menedzsment a Nobu Budapestben
2011 júniusától a Nobu Budapest magyar csapata veszi át az étterem vezetését Lloyd Roberts executive chef és Christina Hansen restaurant manager egyéves szerződésének lejártával - tudatta az étterem a Vendég&Hotel Online-nal.
Budapest Konferencia a Parlamentben
Mintegy 300 budapesti turisztikai szakember részvételével sikeresen zárult az ELSŐ BUDAPESTINFO NAP 2011, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ (BTSZK) szervezésében megrendezett Budapesti Turisztikai konferencia. A rendezvény elsődleges célja, hogy a fővárosi vezetés turizmus iránti elkötelezettségét egyértelműen jelezze a turisztikai szereplők felé a BTSZK eddigi tevékenységének valamint a soron következő turisztikai projektek bemutatásán keresztül.
Volenter István a Felvidéken folytatja
Volenter István a Felvidéken folytatja
Illy & vanília (1. rész)
Elvonási tünetekkel ülök a kisbuszban, amellyel Trieszt felé utazunk egy izgalmasnak tűnő szakmai kurzusra, másfél nap leforgása alatt ellesni a kávézás fortélyait. Reggel nem ittam meg a szokásos caffé lattét, valamiért figyelmen kívül hagyva, hogy az illy szülővárosa nem a szomszédban, hanem több mint 500 km-re található…
Mi a luxusmarketing?
A luxus egy olyan életérzés, amely az átlagostól egyedi sajátosságok miatt különbözik. Ezért kiemel a tömegből, státuszszimbólumként szolgál, sikert jelent, vagy különlegessé tesz, élvezetet okoz – szól az egyik lehetséges definíció. Becker Györggyel, az MKB Bank ügyvezető igazgatójával, reklámpszichológus- marketingszakemberrel más irányból próbáltuk megközelíteni a hazai luxusvilágot, annak fogyasztóit és marketingjét.
Már régóta golfpályát venne? Itt az alkalom!
Egymilliárd forintért eladó Magyarország első 18 lyukú, nemzetközi minősítésű versenygolf pályája az 1991-ben alakult bükfürdői Birdland Golf & Country Club területén, miután tulajdonosa, a Hungária Golf Ingatlanforgalmazó-Fejlesztő és Üzemeltető (HG) Kft. felszámolás alá került - írta a Napi Gazdaság hétfőn.
Merre száll a füst, költségkímélő mosás, egy üres étterem fotózásának veszélye és persze Marlboro Man
Jönnek a telefonok sorban a klubrendezvényre tartóktól: „Hahó, merre is van a hely?” Mivel a főváros valóban egyik legújabb rendezvényhelyszínébe hívtuk ez alkalommal olvasóinkat, így nem csoda, hogy nem tudja pontosan mindenki, a RAM a lipótvárosi Radnóti Miklós Művelődési Központ nevéből képzett rövidítés.
Tényleg: mit esznek rajtunk?
„Mit esznek rajtunk?” címmel került megrendezésre a Budai Gourmet Fesztivállal egy időben a Millenárison a Magyar Brands program idei első konferenciája, melyen a gasztroturizmus, az étkezési kultúra, valamint az ehhez kapcsolódó brand építés és marketing kérdései kerültek terítékre a magyar márkák és ételek szemszögéből.
Gigantikus tévéjátékkal operál a gyorsétterem
nteraktív kültéri kampánnyal állt elő a DDB stockholmi irodája a McDonald's számára. A Pick N' Play elnevezésű játék egy szórakoztató kihívás, a nyeremény pedig a játékos által előzetesen kiválasztott Mekis kaja, természetesen ingyen - írja a Social Times.
Már nem titok többé a Szentkirályi-sztori
Sajtótájékoztató keretében mutatta be és dedikálta első könyvét Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. tulajdonos-ügyvezetője az egyik budapesti könyváruházban.
Élelmiszer szavatosság jelzővel nyert „A jövő fiatal vállalkozója”
Ünnepélyes díjátadóval ért véget a Dreher Sörgyárak Zrt. „A jövő fiatal vállalkozója” pályázata. A Budapesti Corvinus Egyetemen lezajlott rendezvényen végre fény derült a verseny idei győzteseire, valamint a Fenntarthatósági különdíj, és összesen 6,5 millió forint talált gazdára.
Libamájfesztivál Orosházán
A III. Orosházi Libamájfesztivál hivatalosan a magyar soros EU elnökség kulturális kísérőprogramja. Emellett Dr. Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a rendezvény fővédnöke, aki június 4-én személyesen is ellátogat Orosházára, a Libamájfesztiválra, ahol az ágazat képviselőivel fog egyeztetni az ágazat problémáiról és a lehetséges megoldásokról.
Szekszárdi borok bemutatkozása Brüsszelben
Civil kezdeményezés alapján az Arcfam egyesület keretei között a Brüsszeli Magyar Kulturális Intézet és a Magyar Turizmus Zrt. Benelux képviseletének közreműködésével került megrendezésre az idei év ötödik borkóstoló rendezvénye Brüsszelben, az elmúlt héten.
Új vezérigazgató és új koncepció Zalakaroson
Június elsejétől új igazgatót nevezett ki a tulajdonos önkormányzat a zalakarosi Gránit Gyógyfürdő élére; Burján Richárd vezérigazgató vendégbarát szolgáltatásokkal, új fürdőfejlesztési koncepcióval, gasztronómia stratégiával kívánja növelni a vevőelégedettséget és a fürdő látogatottságát - adta hírül az MTI.
Hogyan alkossunk kávé és likőr harmóniákat?
Egy szakértelemmel összeállított étel- vagy italsor olyan, akár egy szimfónia: az egyes elemek új, egyedi harmóniában születnek újjá. A tökéletes összhanghoz nem elég, ha kiváló minőségű alapanyagokat választunk: a termékek jellegzetességeit, árnyalatait felismerve, az ízek és illatok között fellelhető finom párhuzamokon keresztül megteremthetjük a természetes harmóniát. A Nespresso Grand Cru őrleményei például 900 aromát rejtenek magukban, a 16 kávéőrlemény íz-világa pedig szépen rímel egy-egy gondosan kiválasztott csokoládé, bor, desszert, vagy éppen likőr zamatára.
Kiszállt a Kolping a bólyi wellness-bizniszből
Megunta a pénze jegelését a Kolping, és kiszállt a termálvízre álmodott szabadidő-központ befektetői közül - írja a bama.hu.
Gyilkosság a budapesti hotel éttermében
Magyarországon talán még sosem került sor hasonló, interaktív vacsorára, amilyet csütörtökön este élvezhetnek a krimikedvelő gourmet-k az ARAZ étteremben.
Tovább emelkedik a kávé ára
Becslések szerint a következő egy évben a kávé jegyzése továbbra is csúcsok közelében maradhat és a Kolumbiai kávétermesztők szövetségének vezetője szerint a jegyzési áraknak a növekvő termesztési költségek sem kedveznek - adta hírül a Portfolió.
Évi négymilliárd támogatás az agroturizmusnak
Az évi 4 milliárd forintos támogatási keretből egy pályázó legfeljebb 35 millió forintot kaphat - egyebek mellett ezt tartalmazza a vidékfejlesztési miniszternek az agroturizmus támogatásáról szóló rendelete, amely a legutóbbi Magyar Közlönyben jelent meg.
Megtartotta első közgyűlését a Hungarikum Szövetség
Megtartotta első közgyűlését a Hungarikum Szövetség, amelyen elfogadták az alapszabályt és megválasztották a tisztségviselőket. A szervezet elnökévé Birinyi Józsefet, a készülő hungarikum törvény parlamenti előkészítésével foglalkozó szakértői munkacsoport volt vezetőjét választották meg.
Miele Gasztro színpad a Budai Gourmet rendezvényen
Június 3-5 között zajlik és várja látogatóit a hazai gasztro, illetve kulturális élet egyik kiemelkedő eseménye. A Gourmet, nevéhez híven a hazai gasztropaletta kiválóságait vonultatja fel. A hasonló rendezvények már megszokott szereplői (borászatok, pálinkafőzdék stb.) mellett sok olyan kiállítója lesz e fesztiválnak, akik eddig nem képviseltették magukat nagy tömeget megmozgató eseményen.
Együtt dübörögnek
A nemzetközi sportesemények kedvező turisztikai hatásának erősítése érdekében összehangolja tevékenységét a Hungaroring Sport Zrt. és a Magyar Turizmus Zrt.
Pengés BWI kampány
Két díjat is bezsebelt a Magyar Turizmus Zrt. által szervezett Budapest Winter Invitation akció kreatív koncepciója az ország legrangosabb reklámversenyén, az Arany Penge Kreatív Fesztiválon.