A németek harmadának pénze, ideje és kedve is lesz nyaralni 2012-ben

2012-ben az előző évekhez hasonlóan idén is a stuttgarti CMT-n ismertette a FUR (Forschungsinstitut für Urlaub und Reisen) a németek utazási hajlandóságát vizsgáló kutatásainak legújabb eredményeit, tájékoztatta lapunkat a Magyar Turizmus Zrt. németországi képviselete.

Martin Lohmann, az intézet kutatója szerint a nyaralások szempontjából rekordévnek mondható 2011 után, amikor is a nemzetközi utazások száma újabb 4,25%-ot emelkedett, a 2012-es esztendő még jobbnak ígérkezik Németországban. S bár a német gazdaság helyzete a megkérdezettek 53% szerint rosszabbodni fog (2011-ben 28% vélekedett így), a saját gazdasági helyzet megítélésében sokan továbbra is optimisták: a decemberi megkérdezések alapján ötböl négy német már tervezi a nyaralását és 35%-ra tehető azoknak a száma, akiknek pénzük, idejük és kedvük is lesz elutazni. 2009-ben a válaszadók 28%, 2010-ben 31%, 2011-ben pedig 33% vélekedett hasonlóan. Többen vannak azok is, akik 2012-ben nemcsak egyszer, hanem többször terveznek nyaralni menni (24%), és 16%-ra csökkent azoknak a száma, akik kevesebbet tudnak utazni.

A kiadások tekintetében is pozitív jelzések tapasztalhatóak. A tavalyi 26%-kal szemben 2012-ben 29% kíván többet költeni nyaralása során, s ezúttal csak 18% mondta, hogy kevesebb pénzt tud majd kiadni szabadsága alatt.

A német gazdaság helyzete és az utazási kedv

A FUR a tavalyelőtti és tavalyi megkérdezés után vizsgálataiban idén is kitért a német gazdasági helyzet megítélésére. A megkérdezettek közül 2012 vonatkozásában a legtöbben úgy vélik (53%), hogy a világban tapasztalható sok bizonytalanság miatt a német gazdaság helyzete rosszabbodni fog. 37% szerint nem lesz jelentös változás, a javulásban viszont csak 11% hisz. A személyes gazdasági helyzet megítélése ugyanakkor továbbra is optimista maradt: 23% ugyanis azoknak a száma, akik helyzetük javulásával számol, 51% szerint nem történik változás, rosszabbat pedig csak 26% vár. Hasonló optimizmus mutatkozik az utazásszervezők körében is. A 2011-es év sikerei után – 2010-hez képest még több vendég és bevétel, valamint eddig még sosem látott utasszám (kb. 200 millió) a német reptereken - 2012-ben még jobb eredményekkel számol az utazási szakma. Amit az is alátámaszt, hogy a németek évek óta 75% körül mozgó utazási hajlandósága ezúttal 76%-ra emelkedett, ami konkrét számokra lefordítva több mint 70 millió nyaralást jelenthet 2012-ben.

A divatos úti célok

A FUR kutatásai szerint az úti célok tekintetében idén sem várhatóak nagy változások. Azaz az utazások egyharmada belföldön, második harmada a Földközi-tengeri országokban realizálódik, a harmadik harmadon pedig a többi ország osztozik. A legfontosabb úticélok tekintetében Németország 30%-kal áll az élen, majd Spanyolország (13%), Olaszország (8%), Törökország (7%), Ausztria (5%), Franciaország (3%), Horvátország (3%), Lengyelország (3%) és Görögország (3%) következik. Mivel azonban a németek egyre inkább nyitottak az egész világra, s az egy adott célhoz hűséges utazó helyett egyre gyakrabban találkozunk az új országokra is kíváncsi turistával, azaz a “multiopcionális” vendéggel, ezért jó marketinggel valamennyi országnak jó esélyei lehetnek a német piacon.

Az utazási formák tekintetében továbbra is a strandolás vezet (58%) a városlátogatás (40%), a természetjárás (38%), az aktív nyaralás (23%), az egészségturizmus (21%), a wellness (22%) és a kulturális utak (14%) előtt.

Emellett egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a hajós utak is (15%), amelyek az elmúlt évben 15%-os növekedésen mentek keresztül, és a becslések szerint a fejlődés még koránt sem ért a végére. A megkérdezések alapján tovább növekszik a kerékpáros utak, valamint a wellness és az all-inclusive ajánlatok iránti kereslet is.

A baden-württembergiek utaznak legtöbbet külföldre

A FUR vizsgálata a baden-württembergiek utazási szokásaira is kiterjedt. A megkérdezések alapján az itt élök szívesen és sokat utaznak, a többi német tartományokkal összehasonlítva az utazások tekintetében az élen állnak. Külföldön eltöltött nyaralásaik száma (79% ) például magasan meghaladja a német átlagot ( 66% ). Ám a rövid utazások tekintetében is elöl járnak. Ilyenkor legszívesebben várost látogatnak, shoppingolnak, kulturális utakra vállalkoznak vagy aktív nyaraláson vesznek részt. Mindamellett szívesen maradnak hazájukban is, legtöbbször saját tartományukban (24%). Általánosságban pedig elmondható róluk, hogy nagyon nyitottak: sokféle nyaralási forma és úticél iránt érdeklődnek. S mint egy két évvel ezelőtti
FUR vizsgálatból kiderült, egyúttal a legtöbb pénzt is ök költik nyaralásaik során.

Mit hoz 2012?

Bár a gazdasági feltételek ebben az évben lényegesen bizonytalanabbak mint tavaly ilyenkor, 2011 pedig igazi rekordévnek számít a német turizmusban, ennek ellenére a szakma 2012-ben még jobb turisztikai évvel, tovább emelkedő vendégszámmal és növekvő bevételekkel számol. Amit alátámaszt az is, hogy a németek életében az utazás igencsak előkelő helyet foglal el: a szabadságáról senki sem mond le szívesen. Azt viszont mindenki egyre alaposabban mérlegeli, hogy mire és mennyit költ. Így továbbra is nagy keresletre lehet számítani az utazási piacon. Ugyanakkor meghatározóak lesznek az árak is. Az előrejelzések szerint a klasszikus utazási formák – strandolás, pihenés, természetjárás, családi nyaralás - lesznek továbbra is a legkeresettebbek. Növekedési potenciállal a wellness, a hajós és kerékpáros utak, illetve a kiszámítható költségek miatt az all-inclusive utazások rendelkeznek. Valamint a sporteseményekkel - olimpia, futballvilágbajnokság - kapcsolatos utak.

Az úti célok tekintetében sem várhatóak nagy változások. Kisebb növekedéssel bárki számolhat, ám legnagyobb eséllyel a Földközi-tenger vidéke, a távoli országok, Skandinávia és az Alpok rendelkeznek. Ami pedig a vevőket illeti, ők évről-évre egyre igényesebbek, tapasztaltabbak, nyitottabbak és rugalmasabbak. A régi, megszokott célok helyett szívesen választanak újakat, s ezáltal egyre nagyobb kihívást jelentenek az utazási szakma számára. A FUR véleménye szerint az egyre erősödő konkurenciaharcban a vevők konzekvens megcélzása és igényes kiszolgálása jelentheti a siker kulcsát.


Művészet és vendéglátás a Káli-medencében

Művészet és vendéglátás a Káli-medencében 

A Káli Art Inn lett 2023-ban az Art is Business Díj Vállalati kategóriájának győztese. Tulajdonosai, a Molnár Júlia–Héjja Róbert házaspár, szívvel-lélekkel elkötelezett amellett, hogy ötvözze a vendéglátást a művészetek szenvedélyes támogatásával. A Káli Art Park kialakításával pedig olyan egyedülálló kiállítóhelyet hoztak létre, ahol a kortárs szobrászművészek bemutathatják és értékesíthetik alkotásaikat.
Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen?

Hamis hotelértékelések - mit tehetünk a csalók ellen? 

A tanulmányok szerint a fogyasztók több mint 90%-át befolyásolják az utazástervezésben az online platformokon posztolt értékelések, így nem meglepő, hogy az ágazat nagy harcot vív a hamis értékelésekkel, beleértve az indokolatlan rágalmazást és az érdemtelen túlértékelést egyaránt.
Szállodatörténelmet ír a Hunguest

Szállodatörténelmet ír a Hunguest 

480 teniszpálya területével egyenlő fejlesztést tudhat maga mögött a Hunguest, ami történelmi léptékű, hiszen Magyarországon ilyen volumenű szállodaipari felújítás és szállodaépítés még nem zajlott
Ráborították az asztalt a Bookingra

Ráborították az asztalt a Bookingra 

A beérkezett észrevételek értékelése után immár végleges a Gazdasági Versenyhivatal jelentése a hazai online szálláshely-közvetítési és szálláspiacon elvégzett gyorsított ágazati vizsgálatról. A Booking-botrányként elhíresült ügyben a hatóság több javaslatot is megfogalmazott a magyar fogyasztók és a hazai szállásadók védelme érdekében.
Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban

Kiemelkedő vendégforgalom a vidéki fürdővárosokban 

A téli időszakban is az egyik legfontosabb turisztikai motiváció az egészségturizmus, amely így Magyarország egyik legjelentősebb, négyévszakos turisztikai terméke. Azon vidéki települések, ahol a gyógy- és élményfürdő mellett magas színvonalú szolgáltatások is várják a vendégeket, ebben az időszakban az átlagosnál nagyobb forgalomra és magasabb foglaltságra számíthatnak.
A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése

A 30 milliós gyémántgyűrű rejtélyes eltűnése 

A párizsi Ritz alkalmazottainak volt néhány izgalmas órája, mire egy porszívózsákból előkerült az ellopottnak hitt ékszer.
Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten

Nyáron nyílik a Kimpton Hotels első szállodája Budapesten 

A Kimpton Hotels, az Intercontinental Hotels Group luxus lifestyle márkája, amely világszerte több, mint 80 egységgel rendelkezik. A 2024 nyarán nyíló, Bem téren épülő, dunai panorámás patinás épület szintén ennek az izgalmas boutique brandnek ad majd otthont.
Vendégélmény fokozása az AR segítségével

Vendégélmény fokozása az AR segítségével 

A vendéglátóipar mindig is élen járt az új technológiák bevezetésében a vendégélmény fokozása érdekében. A mobil bejelentkezéstől a személyre szabott szolgáltatásokig a szállodák folyamatosan innovatív módokat keresnek ügyfeleik kielégítésére. Az egyik technológia, amely forradalmasíthatja a vendéglátást, az a kiterjesztett valóság (AR).
Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata

Rangos nemzetközi díjat nyert a Hunguest Hotels arculata 

A Hunguest Hotels megújult arculata elnyerte a Német Formatervezési Tanács által alapított German Design Award 2024 díjat a márkaidentitás kategóriában.
A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat

A Dorothea Hotel elnyerte az Év Hotelprojektje díjat 

A BDPST Ingatlanfejlesztő egyik projektje, a Dorothea Hotel nyerte a Portfolio Property Awards díjátadóján az Év Hotelprojektje kategóriában járó elismerést kedden Budapesten. Az eseményen az év legkiemelkedőbb hazai teljesítményeit, megoldásait és fejlesztéseit bírálták.