Ro_magyar_turizmus cikkek
Nem lettek kizárva!
Nem felel meg a valóságnak az Fn.hu „Csúcséttermeket zártak ki a Torkos Csütörtökből” címmel, március 8-án megjelentetett cikke, tájékoztatta a TurizmusOnline-t a Magyar Turizmus Zrt.
Menjünk enni!
Március 7-én éjfélig regisztrálhattak a vendéglátóhelyek a hatodik Torkos Csütörtök akcióba, amely 2011-ben március 10-ére esik. Az akcióhoz kapcsolódó, Magyar Turizmus Zrt. által létrehozott www.menjunkenni.hu honlap több új funkcióval is bővült az idén.
A kultúránkra és gasztronómiánkra kíváncsiak leginkább az osztrákok
A Magyar Turizmus Zrt. ausztriai sajtóaktivitásának köszönhetően az elmúlt hetekben is tucatnyi turistacsalogató cikk jelent meg az osztrák sajtóban, s ennek révén több mint 1,5 millió (!) osztrák újságolvasó találkozhatott már az első tavaszi napokban a Magyarországra invitáló cikkekkel.
Esztergomba ment az Oscar
Március 4-én Sárváron, a Spirit Hotel Thermal Spában rendezték meg az I. Szauna Szeánsz® Oscar döntőjét.
Gratulálunk, Észak-Alföld!
Idén először hirdették meg a legjobb attrakció versenyt az Utazás kiállításon, amelynek győztese a Magyar Turizmus Zrt. Észak-Alföldi Regionális Marketing Igazgatóságának standja lett.
MT Zrt - BTSzK együttműködés
A Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása érdekében szorosabbra fűzi együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. és a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. (BTSZK) az idei évtől. Ennek jegyében Horváth Gergely, az MT Zrt. vezérigazgatója és Molnár József, a BTSZK ügyvezető igazgatója stratégiai együttműködési megállapodást írt alá március 3-án, az Utazás 2011 – 34. Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás szakmai konferenciáján. A társaságok a jövőben felszámolják az eddigi párhuzamosságokat a magyar főváros népszerűsítésére irányuló marketingfeladatok tekintetében, megosztják egymás között a szakmai feladatokat, valamint közösen, egységes Budapest-stratégiát és gördülő akciótervet dolgoznak ki az MT Zrt. 2011. évi Új vizeken c. marketingterve alapján.
Hej rozmaring, Rozmaring Díj!
A 2010. évi Rozmaring Díjak átadására március 3-án, az Utazás Kiállítás megnyitóján került sor. A díjakat Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója adta át. A Rozmaring Díjat az alábbi éttermek nyerték el:
MT Zrt-BTSZK: közös Budapest-stratégia
A Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása érdekében szorosabbra fűzi együttműködését a Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) és a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft. (BTSZK) - tájékoztatta a Turizmus Online-t az MT Zrt.
Az Európai Parlamentnek mutatkozott be a Hotelstars Union
A HOTREC, az Európai Szállodák, Éttermek és Kávéházak Szövetsége az Európai Parlamentben bemutatta az idén immár 10 országban bevezetett HOTELSTARS.EU, új szállodai kategorizálási rendszert - tájokztatta a Turizmus Online-t Niklai Ákos a Magyar Szállodaszövetség ügyvezető testületi tagja.
Nem hatékony a magyar turisztikai marketing
A büszke Burj al Arab beruházója, Khalaf al Habtoor szerint nem kielígétő Magyarország turisztikai marketingje a Perzsa-öböl térségében.
Munkatársunktól
A METRO a Torkos Csütörtök kiemelt partnereként támogatja a hazai éttermeket
Hamarosan ismét elérkezik a torkos vendégek és a torkoskodást kínáló éttermek, vendéglátóhelyek nagy napja, hiszen 2011. március 10-én a Magyar Turizmus Zrt. immár hatodik alkalommal rendezi meg a Torkos Csütörtök akciót. Az esemény kiemelt partnereként, valamint a magyar gasztronómia és vendéglátóipar elkötelezett híveként a METRO Kereskedelmi Kft. nagy beszállítói kedvezmények biztosításával járul hozzá az éttermek népszerűsítéséhez és forgalomnövekedéséhez.
Közel száz turisztikai szakember érkezik Magyarországra
A Magyar Turizmus Zrt. meghívására rekordszámú résztvevő, 16 európai ország közel 100 turisztikai szakembere fedezi fel hazánkat március 2-5. között, az Utazás 2011 Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás ideje alatt. A minden eddiginél nagyobb szabású tanulmányút az MT Zrt. és stratégiai partnereinek, valamint turisztikai szolgáltatók – Malév Zrt., Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ Nonprofit Kft., Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ), Magyar Beutaztatók Szövetsége (MABEUSZ), szállodák és programgazdák – példás szakmai együttműködésében valósul meg.
Bemutatkoztak a Balaton régió borai is Brüsszelben
Civil kezdeményezés alapján a Brüsszeli Magyar Kulturális Intézet és a Magyar Turizmus Zrt. közreműködésével került megrendezésre a magyar borok idén már második borkóstoló rendezvénye Brüsszelben.
TDM szervezetek féloldalas helyzetben
Féloldalasan épült ki mostanáig a TDM rendszer Magyarországon - állapította meg Víg Tamás, a Magyar Turizmus Zrt. TDM koordinátora.
Munkatársunktól
Teljesen megnyílik az osztrák munkaerőpiac
Az osztrák munkaerőpiac 2011. május 1-jét követő megnyitása után Ausztriában nem várható jelentősebb migrációs hullám és “jóléti turizmus” a hét éve csatlakozott EU-s tagországokból, foglalható össze a február 25-én a bécsi magyar nagykövetségen rendezett gazdasági konferencia üzenete.
Utazás 2011 – A szakma nem pihen!
Az Utazás kiállítás helyszínén és ideje alatt immár hagyományosan szakmai konferenciasorozatot szerveznek a turizmust érintő aktuális kérdésekről. Az idén március 3-6. között nyitva tartó Utazás kiállítás két napos előadássorozatán a részvétel ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött. A részletes programról alábbiakban tájékozódhatnak.
Újra cáfol a Magyar Turizmus Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. az alábbiakban kíván reagálni az Index 2011. február 24-én, főoldalon közölt „Turisztikai bukás volt a pécsi kultúrfőváros” címmel megjelent cikkére.
Utazás: 32 ország 600 kiállítója várja idén az érdeklődőket
Idén külföldi díszvendége India, belföldi díszvendége Győr, kiemelt témája pedig az egészségturizmus lesz az Utazás 2011 kiállításnak, amelyet március 3-6. között immár 34. alkalommal rendeznek meg, és amelynek újdonságait csütörtökön a Széchenyi Fürdőben osztották meg a sajtó képviselőivel.
Turizmus Magyarországon
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2010. évi előzetes adatai, valamint a Magyar Turizmus Zrt. által a magyar lakosság utazási szokásairól 2010 decemberében készült felmérés eredményei alapján a Magyar Turizmus Zrt. elkészítette a Turizmus Magyarországon 2010 című magyar és angol nyelvű statisztikai kiadványát.
EKF: bukás vagy nem?
Magyarország tíz legvonzóbb turisztikai célpontja közé nem fért be tavaly Pécs, holott az Európai Kulturális Fővárosa címtől komoly turisztikai vonzerőt is reméltek, írja az Index a Magyar Turizmus Zrt. szerdán közzétett, a KSH előzetes adatai alapján elkészített listájának adataira hivatkozva.
Hogy utaztunk tavaly?
A Magyar Turizmus Zrt. reprezentatív felmérése szerint egy év alatt a magyar háztartások 61%-a vett részt többnapos utazáson. A több napra utazók körében 2008-hoz képest nőtt a belföldön is utazók aránya, elérve a 85,6%-ot. Ezek a háztartások legnagyobb arányban a Balatont keresték fel. A belföldi többnapos utazások között az 1–3 éjszakásak domináltak. A fizetős szálláshelyek közül a szálloda és az apartman a legnépszerűbb. A belföldi utazásokkal kapcsolatos tájékozódásban első helyre került az internet.
Hazánk Varsóban és Krakkóban mutatkozott be a turisztikai szakmának
A Magyar Turizmus Zrt. lengyelországi képviselete, Budapest-Közép-Dunavidéki Regionális Marketing Igazgatósága (BKD-RMI) és Észak-Alföldi Regionális Marketing Igazgatósága road show-t szervezett Lengyelországban. Február 17-én Varsóban 75, majd február 18-án Krakkóban 65 turisztikai szakember előtt nagyszabású bemutatkozás zajlott. Mindkét városban felsőkategóriás szállodákban rendezték meg a szakmai találkozót.
Magyar borokért álltak sorba Washingtonban
A Magyar Turizmus Zrt. New York-i külképviselete is részt vett a 2011. február 12-13. között megrendezett "12th Annual Washington D.C. International Food and Wine Festival"-on.
Az indiai piacot nem lehet figyelmen kívül hagyni
Közel 40 ország, köztük a Magyar Turizmus Zrt. részvételével zajlott a 18. SATTE idegenforgalmi szakkiállítás Új-Delhiben január 27-29 között.
Lufthansával Sármellékre
Berlinből üzemeltett a nyár folyamán chartert a Lufthansa Sármellék repülőterére.
Több német vendéget fogadhatnak magyarországi gyógyhelyek
Magyarország legfontosabb turisztikai küldőpiaca továbbra is Németország és a hazai gyógyszállodák is a német vendégeknek köszönhetik a legtöbb külföldi vendégéjszakát. A Magyar Turizmus Zrt. ezért is fogott össze Németország egyik legjelentősebb, gyógy- és wellness turizmusra szakosodott nagyvállalatával, a PA Touristikkal, hogy közösen még több német vendéget csábítsanak hazánk gyógyhelyeire. Az együttműködés részeként, a két társaság és mintegy húsz magyarországi szállodavállalat, február 13-tól, dél-németországi road show-n mutatja be a magyarországi egészségturisztikai ajánlatokat.
Magyar gasztronómiai fesztivál Tallinban
Az észtországi magyar nagykövetség kezdeményezésére hazánk gasztronómiáját és borait felvonultató egy hónapos fesztivál kezdődött az észt fővárosban, a népszerű négycsillagos Meriton Grand Hotel éttermeiben és kávézójában.
Budapestre repült először a Jet2.com új gépe
Vadonatúj Boeing 737-800 új generációs gépet állított szolgálatba elsőként a budapesti járaton a leeds-i központú Jet2.com.
Az év turisztikai befektetői
A 2010-es év nehézségei ellenére, a Mellow Mood Group mégis újabb sikeres befektetéseket tudhat maga mögött. Egyik leghangsúlyosabb szállodai márkája, a 4 csillagos Fashion Hotels brand két új elegáns szállodával bővült az elmúlt évben, a Budapest központjában május 15-én megnyíló Alta Moda Fashion Hotellel és a Cosmo Fashion Hotellel.
Magyar hódításra indul a Baltikum?
Három év szünetet követően ismét a Baltikumban kínálja magát a magyar turizmus, a térség legjelentősebb, 30 ország 600 kiállítóját felvonultató szakvásárán, a Balttour2011-en.
Helyszínen tartózkodó munkatársunktól
Képviselet nyílik Izraelben
Magyarország turisztikai látogatottságának erősítésére képviseletet nyit február közepén Izraelben a Zsidó Idegenforgalmi és Kulturális Központ (ZSIKK).
Több jutott a tortából
Az ETC 2010/4. negyedéves jelentése szerint szinte minden európai desztinációban nőtt a látogatók száma, ami azonban még így sem éri el a 2008-as csúcsot.
Beszállítók is beszállhatnak a Torkos Csütörtök-be
A korábbi évek hagyományait követve, a Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben is meghirdeti a Torkos Csütörtök akciót. Az akcióhoz mindazon éttermek és vendéglátóipari egységek csatlakozhatnak, akik vállalják, hogy március 10-én egész nap – teljes nyitva tartási idejük alatt - ’a la carte’ kínálatukból 50%-os kedvezményt biztosítanak a számla végösszegéből a helyben fogyasztásra, készpénzes vagy bankkártyás fizetés esetén (ha erre lehetőség van az év többi szakaszában is).
Mit tesz a Légimarketing Alap?
Szárnyal - derül ki a Magyar Turizmus Zrt. Turizmus Online-nak eljuttatott közleményéből. Lássuk, valóban így van!
Mennyi az annyi?
2011. február 7-én a KSH publikálta a kereskedelmi szálláshelyek 2010. évi forgalmára vonatkozó adatokat. A közlemény szerint „A vendégforgalom összességében lényegében a 2004. évinek felelt meg.” Ez alapján több sajtóorgánumban is olyan címmel közöltek írásokat, mint „2010. még a válság éve volt”, vagy „Hat évvel ezelőtti szinten a turizmus”. A Magyar Turizmus Zrt. az alábbi rövid reagálással szeretné a képet árnyalni:
Magyar fürdőkampány Londonban
A Magyar Turizmus Zrt. londoni külképviselete által szervezett, Budapest Winter Invitation kampányt népszerűsítő akció keretében 75 db járműre került fel a téli hidegben budapesti termálfürdőzésre csábító „hot springs – unplugged” felirat.
50 Porsche értékének felel meg a tavalyi német médiajelenlét
Az elmúlt egy évben a Magyar Turizmus Zrt. német képviselete 4.980.220 EUR (1,4 milliárd forint) értékben generált nyomtatott média megjelenést Németországban.
Az év turisztikai újságírója Hunyor Erna Szofia
Az idei évben is átadták az „Az év turisztikai újságírója” díjat a 19. Turisztikai Évadnyitó Fogadáson. A Magyar Turizmus Zrt. által 2006-ban alapított díj a turisztikai ügyekben jártas újságírói kör működését és bővítését kívánja segíteni.
Hunyor Erna Szofia lett az év turisztikai újságírója
A 2010. év turisztikai újságírója díjat Hunyor Erna Szofia, a Magyar Hírlap munkatársa vehette át Bánki Eriktől, az Országgyűlés Sport és turizmus bizottságának elnökétől és Horváth Gergelytől, a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatójától.
Átadták az Év Tourinform iroda Fenntartója díjat
"Az Év Tourinform iroda Fenntartója" címre az MT Zrt. Regionális Marketing Igazgatóságai és a Tourinform Szövetség tettek javaslatot.
Dunaújvárosi az év tourinformátora
A Tourinform irodák munkatársai, valamint a Tourinform Szövetség elnökségi tagjainak szavazatai alapján az "Év Tourinformátora" díjat az idei évben Dr. Bocsi Andrea, a dunaújvárosi Tourinform iroda vezetője nyerte el.
A Budapest Kártyának a cafeteriában a helye!
A korábbinál jóval kevesebb önkormányzati forrásból kénytelen gazdálkodni az idén a főváros turizmusáért felelős marketingszervezet, amely időközben nevet változtatott és a szervezeti felépítése is átalakult.
Az EU-elnökség hatása a hazai turizmusra
Sokáig csend volt az EU-elnökség körül, majd sorra jelentek meg a cikkek: szakértők nyilatkoztak a fél év várható bevételeiről, a több száz rendezvényről, a gödöllői kastélyt rohamléptekkel újították fel. Repkedtek a számok konferenciákon és a médiában, és a turisztikai szakma reménykedni kezdett.
Új vizekre hajózott a Magyar Turizmus Zrt.
Csaknem 800 résztvevő előtt mutatta be a szakmának jövő évi marketingtervét a Magyar Turizmus Zrt. A stratégiai márkakommunikációra és az értékesítésösztönzésre a korábbinál nagyobb hangsúly kerül az „Új vizeken” elnevezésű anyagban.
Idén véglegesítik a Duna-stratégiát
Fővárosunkban tartotta közgyűlését a negyvenéves jubileumát ünneplő Nemzetközi Duna Marketingegyesület. A hét Duna menti országot tömörítő szervezet a Duna, valamint a folyó jobb és bal partjától 70 kilométeres sávban lévő terület természeti, kulturális és turisztikai kincseinek népszerűsítését tartja feladatának.
Délszláv vizeken az MT Zrt.
A Magyar Turizmus Zrt. (MT Zrt.) a délszláv országokban is – Szlovénia, Szerbia és Horvátország – aktív marketingtevékenységbe kezd - tájékoztatta a Turizmus Online-t az MT Zrt.
Torkos csütörtök idén is lesz
Ismét készülhetnek a torkoskodást kínáló vendéglátóhelyek, illetve a torkoskodni kívánó vendégek, ugyanis a Magyar Turizmus Zrt. 2011-ben is meghirdeti az immár védjeggyé vált Torkos Csütörtök akciót.
Kompromisszumos megoldás az Österreich Werbung ügyében
Kompromisszumos megoldással zárult az ausztriai nemzeti turisztikai marketingszervezet, az Österreich Werbung (ÖW) finanszírozása körüli vita - tájékoztatta a Turizmus Online-t a Magyar Turizmus Zrt. bécsi képviselete.