Legyen Magyarország az első választás 

Neves előadókkal és merőben új személettel összeállított képzési tematikával, konferencia keretében mutatkozott be a Corvinuson a Marketing és Média Intézeten belül most induló központ. Nem túlzás, aki meghatározó ebben a szegmensben, ott volt az „Attrakciófejlesztés és kreativitás szerepe a kulturális turizmusban” című teltházas rendezvényen, június 13-án.  
Hospitality 2.0 – Luxusszolgáltatások továbbgondolva a 21. században

Hospitality 2.0 – Luxusszolgáltatások továbbgondolva a 21. században 

A hagyományos értelemben vett „szolgáltatás” szót, illetve annak jelentését jobb, ha egy kicsit továbbgondoljuk. Mivel érik el a legmenőbb szálláshelyek azt, hogy vendégeikben valami többet, személyesebbet nyújtva, nem csak szolgáltatva, kialakuljon egyfajta kötődés? Most akkor hogy is van ez, fel kell frissíteni szótárainkat?
''Namégegyszer'': Fesztiválturizmus

''Namégegyszer'': Fesztiválturizmus 

Az alábbi kedvcsináló sorokkal olvasóinkat is várjuk a 2016. október 7-én rendezendő szakmai könyvbemutatóra, mely során újabb betekintést nyerhetnek a fesztiválok világába mind elméleti, mind gyakorlati szempontból. A Fesztiválturizmus című szakkönyv a fesztivál és a turizmus kölcsönhatását vizsgálja: kitérve többek között a kínálati-keresleti piacokra, a gazdasági, társadalmi és környezeti hatásokra, vagy akár a szervezési szempontokra. A kötet a 2014-ben megjelent kulturális turizmus témájú könyv folytatásaként kerül hamarosan az önök kezébe.
Országmárka: mi jöhet a szívecskés logó után?

Országmárka: mi jöhet a szívecskés logó után? 

A minap új profilképet kapott a Magyar Turisztikai Ügynökség magyar és angol nyelvű Facebook-oldala. A két kép alapján akár azt is gondolhatnánk, hogy arculatváltásra készül a nemzeti turisztikaimarketing-szervezet. Erről azonban nincs szó, válaszolták kérdésünkre.
Országmárka-kutatás: két helyet vesztettünk

Országmárka-kutatás: két helyet vesztettünk 

Nemrégiben adta közzé a madridi székhelyű, nemzetközi elismertségű Bloom Consulting legfrissebb, a világ 180 országára kiterjedő turisztikai országmárka-vizsgálatát. Hazánk a kutatás szerint a 43. a márka erősségét tekintve a világon, Európában pedig a 20. helyen áll. Ezzel két helyet vesztett az egy évvel ezelőtti pozíciójából. Nem egyedülálló a magyar pozícióvesztés, a legtöbb európai és amerikai ország rontott, míg az ázsiai és afrikai úti célok java része javított az egy évvel ezelőtti helyezésén.

A turizmusirányítás aktuális kérdései 

Exkluzív beszélgetés keretében – kapcsolódva a Turizmus Világnapjához is – fogadta lapunk munkatársát Glattfelder Béla gazdaságszabályozásért felelős államtitkár, aki a turizmus területét is irányítja.
Ami a tiéd, az az enyém is!

Ami a tiéd, az az enyém is! 

Kerekasztal beszélgetést szervezett a Magyar Telekom a közösségi gazdaságról, arról, hogy milyen trendekkel találkozhatunk ma – és már nem csak a saját kanapéjukat egyre nagyobb számban szállásként kínálók jelenségével, hanem a megosztás további modelljeivel is foglalkozott.
Megállapodást írt alá a két Velence

Megállapodást írt alá a két Velence 

Az olaszországi Velencében működő Trivenetói olasz-magyar Kulturális Társaság elnökének, valamint a Közép-Európai Club Pannonia Közhasznú Egyesület Európa Park Tagozat igazgatójának kézjegye szerepel azon a szerződésen, amely augusztus 18-ától a Velencei-tó 50 km sugarú térségének hazai turisztikai kínálatát is népszerűsíti Olaszországban. 
A magyar Limes a világörökség kapujában

A magyar Limes a világörökség kapujában 

Pest Megye Önkormányzata és a Magyar Limes Szövetség, mint stratégiai partnerek, előkészítő munkát kezdeményeztek július 30-án, az Önkormányzat dísztermében. 

Fesztiváljainkban az ország kulturális ereje 

Budapesten, a Művészetek Palotájában került megrendezésre július 9-én a főváros és az ország kulturális turisztikai kínálatával, illetve az együttműködés kereteivel foglalkozó szakmai előadás és fórum, amelyet az elképzelések szerint rendszeresen megrendeznek majd a jövőben.

Ízekkel, illatokkal csábítottuk a graziakat 

„Auf nach Ungarn!” – szólt a meghívó a Graz főterén, június 26-28-ig tartó kulturális-turisztikai napokra, amelyen kézművesek serege, borászok, turisztikai régiók, kistermelők, valamint előadóművészek jelentek meg.

iMargitsziget a HSM szezonzáró találkozóján 

Június 24-én, kedden tartotta harmincadik összejövetelét a Hospitality Sales and Marketing (HSM) Szakmai Baráti Kör, ezúttal a margitszigeti Bringóvárban. A hagyományokhoz híven, az elmúlt évihez hasonlóan, most is volt bringózás, szigetfelfedező kalandjáték és előadások, sőt a meglepetés sem maradt el.

23 éves lány nyerte Az Év Utazója versenyt 

A 23 éves Dobos Judit annak a pályázatnak a nyertese, amelyet a Magyar Turizmus Zrt., az Index és a Travelo hirdetett meg. Közel nyolcvan amatőr kisfilm érkezett, és bizony nem volt könnyű dolga a zsűrinek, amikor odaítélte a felhőtlen, 10 hetes, a teljes országot bejáró, kalandokkal és kihívásokkal teli programot a debreceni születésű lánynak.

Gyógyító régió 

A talán kicsit elfeledett, de most új erőre kapó Észak-Magyarországon páratlan és sokszor érintetlen természetben, aktívan relaxálhatunk, megízlelve azt a sok csodát, természetes gyógyító erőt, amelyet a vizek, a levegő, valamint a föld mélye rejt.

Többet költenek a hazánkba érkező sportturisták, mint a városlátogatók 

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti Kör (HSM) kedden este tartotta júniusi összejövetelét, amelynek ezúttal nem valamelyik rangos szálloda, hanem a szakma által sem eléggé ismert Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum színházterme adott otthont.

Hogyan lehetnek online még hatékonyabbak a TDM-ek? 

A XI. Országos TDM Konferencia online kommunikációval és online kutatással foglalkozó szekciója boncolgatta a kérdést. Nagyító alá kerültek a hazai szervezetek webes felületei, az elemzések és az összefüggések nyomán viszont konkrét stratégiai útmutatót is kapott a hallgatóság. 

Határokon átívelő magyar fejlesztések 

A IV. Magyar Világtalálkozó keretében szakmai tanácskozást szervezett a Nemzetstratégiai Kutatóintézet és a Közép-Európai Club Pannonia Közhasznú Egyesület 2014. május 22-én, két helyszínen, a Duna Palotában, illetve a Thomas Hotelben.

Turizmus a digitális világban: online marketing és értékesítési trendek 

Május 20-án a Hotel Benczúr adott otthont a Turizmus Akadémiának, amelyen a Turizmus Trend szervezésében az online világ elismert tekintélyei avatták be a teltházas rendezvény résztvevőit a legújabb technikák, eszközök és módszerek ismeretébe.

Új bormárka született, a Villányi Franc 

A Decanter Magazinban szólt korábban erről Michael Broadbent is, aki egyszerűen csak úgy foglalta össze a most előlépő új márkát, hogy a cabernet franc Villányban találta meg szellemi otthonát. A SODA Group teljesen új szemléletével, mint kommunikációs ügynökségi csoport vezeti be a villányi borászok közös nevezőjeként megszületett Villányi Franc márkát, amely nem egy pincéhez köthető, hanem az egész borvidék sajátja.

Tavaszi szezonindítás a Balatonnál 

Sikeresnek bizonyult a Balaton körüli TDM-szervezetek és a Magyar Turizmus Zrt. hagyományteremtő közös tónyitó kampánya május 1-11. között. A cél az aktív ajánlatokkal teli tavaszi időszak népszerűsítése volt.

A kulturális turizmus sokszínűsége 

A XXI. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztivál keretében mutatta be a Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó által megjelentetett kötetet a szerkesztő, Jászberényi Melinda, a Budapesti Corvinus Egyetem docense. Az Millenárison megrendezett eseményre a szerzők közül többen is eljöttek, sőt izgalmas mini-előadásokkal fokozták az érdeklődést a témák iránt, amelyek a kulturális turizmus jelenségeit és lehetőségeit elemezték.

A történelmi városok kulturális fejlesztési lehetőségei 

A KultUnio Alapítvány szervezésében, a Visegrádi Alap támogatásával 2014. április 11-13. között került megrendezésre a Közép-Európa Öröksége elnevezésű nemzetközi szintű szakmai konferencia, amelynek központi kérdése a belvárosok fejlesztése volt. 

Magyarország legyen Európa egyik legnépszerűbb úti célja! 

Április elsején tartotta sorrendben a 28. összejövetelét a HSM Szakmai Baráti Kör. Mint arról rendszeresen beszámolunk, a nagyjából havonta megrendezésre kerülő találkozókat Juhász István indította el, majd adta át a feladatot tavaly ősszel a Bózsik-Hornyik-Bódis szervező-hármasnak.

Alpesi nyár – káprázatos kilátások 

Az idei nyári szezon előtt is több újdonsággal rukkol elő a Svájci Idegenforgalmi Hivatal, tájékoztatott Urs Weber, Magyarország és Ausztria piacaiért felelős vezető pénteken, a városligeti Robinson Étteremben tartott tartalmas prezentációjában.

Megújul a Várkert Bazár 

A világ száz legveszélyeztetettebb műemlék épületének listájáról április 4-én lekerült a Várkert Bazár, amelynek első felújítási üteme lezárult, és egyes részei már látogathatók.

Megújuló Várkert Bazár és a főváros új kulturális tere 

A világ száz legveszélyeztetettebb műemlék-épületeinek listájáról április 4-én lekerült a Várkert Bazár, amelynek első felújítási üteme az országgyűlési választást megelőző napokban zárult és a nagyszabású Ybl-megemlékezések keretében, bizonyos alapfunkciót tekintve már látogatható is. Ybl Miklóst méltán nevezik a nemzet építészének, és most, születésének 200. évfordulójára, végre elkészült az évtizedek óta hányattatott sorsú Duna-parti komplexum rekonstrukciója. 

Így újítják meg a hamarosan látogatható Várkert Bazárt 

A világ száz legveszélyeztetettebb műemlék-épületeinek listájáról április 4-én lekerülhet a Várkert Bazár, amelynek elő felújítási üteme az országgyűlési választást megelőző napokban zárul és nagyszabású Ybl-megemlékezések keretében, bizonyos alapfunkciót tekintve már látogatható is lesz.

A páratlanul szerencsés trendfordító év 

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör február 25.-én, kedden tartotta idei első találkozóját a Danubius lánchoz tartozó Hotel Héliában.

Vendég- és bevételnövelő online és offline stratégiák 

Konferencia és konzultáció keretében látta vendégül a szakmát Az Utazó. A Boscolo Budapest Event Palace február 18.-án szakmai díjátadónak, nagyberuházások áttekintésének, szálloda-szakmai évértékelőnek és a trendek ismertetésének adott otthont.

Desztinációfejlesztés: csoda sem kellene 

A cukrászat nehéz szakma. Grammok, cseppnyi hozzátevők, perctöredékek döntik el, jó lesz-e a végeredmény. Egy rendszer létrehozása, működtetése, bármennyire is sok összetevőből épül fel, a cukrászatnál egyszerűbb. Arány, egyensúly, megfelelő összetevők és egy működőképes recept.

Nyugati példák, hazai kihívások 

Nemzetközi TDM-konferenciát rendeztek januárban Balatonfüreden. Az eseményen kiderült, hogy a hazai desztinációmenedzsment-rendszer nagy utat tett meg, most azonban válaszút előtt áll.

Budapesti fesztiválok újrahangolva 

Az idei évtől mind a Budapesti Tavaszi, mind az Őszi Fesztivál (Café Budapest) új struktúrában működik: a kormányzat és a főváros közös szerepvállalásával, a korábbi büdzsé négyszereséből. Jövőre viszont egy hónappal később, csak áprilisban kezdődik a BTF.

Tavasszal egy hétre megnyitják a Balatont 

Január 9-10-én rendezik színvonalas, vezető magyar és osztrák szakemberek előadásával konferenciájukat a hazai TDM szervezetek a Magyar tenger északi partján. A hazai TDM-rendszer most válaszút előtt áll, ugyanakkor újabb nagy ugrásra készül.

Valódi fesztiválhangulatot ígér a Fesztivál Tanács 

Az augusztusi kormányhatározat értelmében, 2014-től mind a Budapesti Tavaszi, mind az Őszi Fesztivál új működési struktúrában szervezi a munkát, pénzügyileg stabil alapokon, a kormányzat valamint a Főváros együttes és jelentősebb szerepvállalásával, a korábbi büdzsé négyszereséből.

Díjazták az év szállását, turisztikai települését 

Magyarország legnagyobb szállásfoglaló portálja, a Szallas.hu táncos gálaműsor keretében adta át az Év Szállása és az Év Turisztikai Települése díjakat november 28-án az Orfeum Mulatóban.

Egységes megjelenésű turisztikai információs pontok 

TÁJPONT: egységes megjelenésű turisztikai információs pontok címmel hirdette meg nyílt pályázatát és értékelte a műveket a Magyar Művészeti Akadémia Építőművészeti Tagozata.

A Családi Wellness Hotel Gyula lett az Év Szállása 

Magyarország legnagyobb szállásfoglaló portálja, a szallas.hu kiemelt partnertalálkozóján, táncos gálaműsor keretében adták át az Év Szállása és az Év Turisztikai Települése díjakat november 28-án, az Orfeum Mulatóban.

How to sell Hungary? 

Kincses Márk angol nyelvű prezentációjában mutatta be azt a kommunikációs keretrendszert, amely eszköztárként szolgál a jövőben a külképviseletek és az országot népszerűsítő társ-szervezetek számára. 

Hol a helye a helyi termékeknek? 

A Magyar Turizmus Zrt. Nyílt Napján a helyi termékek gasztronómiában és turizmusban betöltött szerepéről is zajlott kerekasztal beszélgetés, amelyen Dr. Simon Péter, az AMC vezérigazgató-helyettese, Békési Zoltán, a Békési Pálinka tulajdonosa, Klauser Róbert, az AQUA Kft. kereskedelmi vezetője és Tihanyi Ferenc, a Danubius Zrt. beszerzési igazgatója osztották meg tapasztalataikat.

HSM találkozó az Achat Hotelben 

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör november 25.-én, hétfőn tartotta sorrendben a 26., rövid szünet után a második találkozóját az Achat Premium Hotel konferenciatermében.

Európai konferencia a turistabiztonságról 

Vendégeink biztonsága, illetve az esetleges incidensek megelőzése kulcskérdés. Az European Conference on Safety and Prevention (ECSP) november 19-i rendezvénye elsőként hívta össze a turisztikai szakma és a kapcsolódó területek képviselőit.

Európai konferencia a turistabiztonságról 

A hazánkba látogató vendégek biztonsága, az incidensek megelőzése kulcskérdés a turisztikai ágazat számára. Az European Conference on Safety and Prevention (ECSP) november 19-i budapesti rendezvénye elsőként hívta össze a turisztikai szakma és a kapcsolódó területek képviselőit.

25. HSM Szakmai Baráti Kör a Continentalban 

A Hospitality Sales and Marketing Szakmai Baráti kör november 12.-én, kedden tartotta rövid szünet után, újabb találkozóját a zsúfolásig megtelt Zara Hotel előadótermében, melynek keretében Juhász István korábbi szervező átadta a stafétát az új brigádnak. 

Eltérő vélemények az új Magyarország-filmről 

Reméljük, a turisták figyelmét is legalább annyira felkelti a legfrissebb Magyarország-imázsfilm, mint a témában a napokban megnyilatkozó több tucat szakemberét. Kritikus, egymással is vitázó véleményüket most csokorba gyűjtve adjuk közre. 

Tata látta vendégül a TDM szervezeteket 

Kiemelkedő esemény a hazai turizmus-szervezés terén a turisztikai desztináció menedzsment cégek működését reprezentáló, elemző és összegző konferencia, amelyet a helyi és térségi szervezetek mellett, kiemelkedő figyelemmel és részvétellel kísért számos döntéshozó is.

Adj esélyt a jövőnek! 

Megkezdődött Budapesten a vizes csúcstalálkozó, amelyet a magyar kormány, az ENSZ és a Víz Világtanács együttműködésében rendeznek meg a Millenárison, mintegy 3000 résztvevővel, köztük Ban Ki Mun, ENSZ főtitkár és más magas rangú nemzetközi szakember, tisztségviselő, és kormánytag részvételével.

Köszönjük néked, Sárvár … ! 

Talán mindannyian fel tudjuk idézni a jópár évtizede oly népszerű Sárvári termál-kristály reklámot, amely akkor igencsak megalapozta a fürdő hírnevét. Annál is inkább helytálló ez az állítás, mert a régiónk egészségturisztikai szereplői október 3—5-ig egy nemzetközi spa üzletember találkozón vettek részt, amelynek ötödik alkalommal, Szlovénia után először, a magyar város adott otthont. 

Egy mosoly többet ér ezer szónál 

A Magyar Turizmus Zrt. kezdeményezésére, idén harmadik alkalommal ünnepeljük a Turizmus Világnapját hazánkban. A nagyszabású vendégbarát akció célja az, hogy a lakosság és a szakma figyelme a vendégszeretetre fókuszáljon és folytatódjon az a szemléletváltás, szemléletformálás, amelyik révén pozitív lehet már az első benyomás is.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!