Meg kell tanítani az embereket vízen élni, járni!

Meg kell tanítani az embereket vízen élni, járni! 

Az ukázt Baráth Etele, Magyar Kajak-Kenu Szövetség elnöke adta ki annak apropóján, hogy szövetsége a Nemzetgazdasági Minisztériummal vállvetve bevezeti a vízi megállóhelyek védjegyrendszerét, melynek szimbóluma stílusosan az evezőlapát lesz. 

De hova utazik a magyarok 67%-a autóval? 

Németországba - derült ki a Német Turisztikai Hivatal, DZT Deutschland Travel Club névre hallgató eseményén, csütörtökön.
Potsdam: poroszok és kémcserék

Potsdam: poroszok és kémcserék 

Senkit se tévesszen meg a brandenburgi főváros, Potsdam álmatagsága Berlin árnyékában.Valójában az élet sosem volt itt unalmas és szürke, manapság pedig Németország egyik legzöldebb települése éli mindennapjait a német főváros szomszédságában.

Szlovénia? Szlavónia? 

Régi történet, mely szerint a két nem is olyan távoli földrajzi egységet honfitársaink közül többen is összekeverték - mondta Ksenija Skrilec, Szlovénia budapesti nagykövete. Merjük remélni, hogy ez a veszély ma már nem áll fenn, az ugyanakkor tény, hogy délnyugati szomszédunk ismertsége továbbra is hagy némi kívánnivalót maga után.

A fal adta a másikat 

Lebontásának 25. évfordulóját ünnepli idén nem csak Berlin, de Európa egésze. A jeles eseményre pedig a DZT, Német Turisztikai Hivatal és VisitBerlin is rágyúrt rendesen. Hol máshol számoltak volna erről be, mint a Berlinben is üzemegységet működtető Szimpla Kertben?
XXI. századi katedrális

XXI. századi katedrális 

A repülőtéri terminálok katedrálisok – hangsúlyozta a londoni Heathrow repülőtér új 2-es termináljának spanyol tervezője, Luis Vidal, aki a Westminsterhez hasonlította a Star Alliance-légitársaságok számára újjáépített komplexumot.
Föld, víz, levegő

Föld, víz, levegő 

Bréma nem az a klasszikus német úti cél, ahol múltidézők tömegei tolonganak egy potrohos herceg elképesztő méretű barokk palotájában, mégis olyan dolgokat láthatunk itt, amit máshol aligha.

A 21-es számú küldőpiac 

Ezek vagyunk mi, magyarok a portugál Madeira szigetén - derült ki szerdán, a budapesti portugál turisztikai workshopon, melyet ezúttal is élénk érdeklődés kísért - magyar részről is.

A portugálok esete a Feriheggyel 

Tíz év nagy idő - egy légitársaság, egy járat életében, különösen manapság, a változó, a légi közlekedést akár különféle adókkal sújtó gazdasági környezetben. A portugál TAP Lisszabon-Budapest járata ennyi idő idő után is köszöni szépen, jól van. És a torta is finom volt.

Mi a közös Bécsben és Addisz-Abebában? 

Az, hogy június 2 óta az Ethiopian Airlines járata köti össze őket. Ahogy az is, hogy mindkét város kontinensének legnépszerűbb konferencia helyszíne, sőt Bécs világszinten elvitte a pálmát. Mindkét fővárosban szeretik a kávét, de az etiópok meg is tudják termelni - Sorolta Jaan Albrecht Austrian Airlines (AUA) vezér a hasonlóságokat, a végére hagyva a legfontosabbat, hogy két megkerülhetetlen regionális Star Alliance hub került heti négyszeri összeköttetésbe az Ethiopian etióp légitársaság révén. A bécsi járat a 9. európai desztináció a légitársaság hálózatán.

Június 4-én nyit a 21. század új katedrálisa Londonban 

A repülőtéri terminálok katedrálisok a londoni Heathrow (LHR) repülőtér új 2-es termináljának spanyol tervezője, Luis Vidal szerint. Sőt a teremtő London Westminsteri házához hasonlította a Heathrow Star Alliance számára újjáépített 2-es terminálját. 

Kié itt a (rep)tér? 

Egyelőre még nem tudni, hogy az MNV Zrt. és a budapesti Hármashatár-hegyi repülőteret (HHH) kezelő Műegyetemi Sportegyesület (MSE) között lassan egy éve zajló huzavonának mi lesz a kimenetele. Ha azonban az MSE, ahogy azt a Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) el szeretné érni, birtokon kívül kerül, a hazai sportrepülő élet egyik szimbolikus színtere szűnhet meg.

Kitől származik Németország turisztikai bevétele? 

És egyéb kérdések a 40. GTM, Germany Travel Mart-on, Brémában, ahol idén 43 ország 600 delegáltja találkozik 340 német turisztikai szolgálatóval május 11-13. között.

„Nem Lufthansa, Litvánia!” 

Közösen mutatkozott be a három balti állam turisztikai kínálata, hogy növeljék a ma még alacsony létszámban érkező magyarok számát. A lehetőségek szinte határtalanok. Bár csak Litvánia képviselőjétől hallottunk konkrét számot a tavalyi évről - 4000 magyar érkezés - az egyértelműen kiderült a hallottakból, hogy a másik két országban - Észtország és Lettország - sem szerepelünk az első tíz küldőpiac között.

A turizmus német úthengere 

Egy Németország előző évi idegenforgalmi teljesítményéről szóló tudósítást az utóbbi évtizedben - válság ide vagy oda - elintézhetnénk annyival is, hogy lám, megint nem történt semmi új. Mert a német beutazó turizmus köszöni szépen, továbbra is jól van, egyre csak nő - derült ki a Német Turisztikai Hivatal (DZT) évértékelő sajtótájékoztatóján, melyet az Autoclub Travel igazgatói székéből a DZT budapesti képviselet élére igazolt Czeiszing Miklós prezentált Dernovics Lászlóval, a DZT régiós igazgatójával.

„A kultúra ott kezdődik, hogy köszönünk a szomszédnak" 

„A kultúra ott kezdődik, hogy köszönünk a szomszédnak"

Egy kilométer cérna és egy VW Golf ára 

„A válság miatt az üzleti utazások 70 százalékát turistaosztályon bonyolítják” – mondta Jens Bischof, a Lufthansa kereskedelmi igazgatója. Ezért létrehoztak egy új osztályt a hosszú távú járatokon a business és a turista között. De nem csak business utasokra számítana

Nyoma sincs válságnak a globális turizmusban 

A turisztikai szakma világméretű seregszemléjén, a 48. berlini ITB-n minden arról szólt, hogy a turizmus köszöni szépen, remekül van. Mintha a 2008-as válság meg sem történt volna.

Jut-e az egymilliárdból az utaztatóknak? 

Nemrég írták ki a határon túli magyarlakta területekre történő iskolai utaztatást támogató 2014. évi pályázatokat. Idén a tavalyi összeg több mint kétszerese, egymilliárd forint pályázható. A 2010 óta futó programhoz az utazásszervezők is megpróbálnak csatlakozni, de ez eddig csak keveseknek sikerült.

Átírt fogalmak az új polgári törvénykönyvben 

Úgy tűnik, hogy a közvetítői jutalék körüli felhajtásnak nagyobb a füstje, mint a lángja.

Nagy hegyek, almabor és szinglik 

Stájerország túl szép ahhoz, hogy pár nappal letudjuk - tartja a mondás. Sőt, úgy tűnik, hogy a hosszabb tartózkodás tudatosult is a magyar utazóközönségben, mivel a tavalyi vendégéjszakák száma - 110 334 - 10,5%-kal növekedett stájer „sógorainknál” - derült ki csütörtökön a Steiermark Tourismus budapesti sajtótájékoztatóján.

Budapest, a belgrádi vonzáskörzet 

Malév kidőlése után több mint két évvel ismét el lehet jutni repülővel Belgrádba. A nyári menetrendben a JAT-utód Air Serbia járata naponta berreg majd a szerb és a magyar főváros között. A járat története 1937-ben az Aeroputtal kezdődött, majd a jugoszláv JAT 1992-ben felfüggesztette. Így tett a Malév is sajátjával, melyet 2009. december 14-n indított újra. Élt kb 2 és fél évet, és elsősorban az átszállókra gyúrt.

Hat darab A380-as és a bizarr óriásmedve 

Doha a legek városa. Versenyben a másik kettővel, Abu Dzabival és Dubajjal. Nehéz nem elhinni Doha utcáit járva, hogy ha az Emirátusokban építenek egy egységnyi magas cifra felhőkarcolót, akkor a dohaiak ne tennének rá egy, de inkább két lapáttal. Hasonlóan ambiciózus vállalkozás a katari főváros új repülőtere, a Hamad Nemzetközi Repülőtér (HIA). De mint Doha számos építménye esetében, a Hamadot sem oktalan nagyzolás kelti életre, hanem az olaj- és gáznagyhatalom Katar gazdasági teljesítménye, illetve a világ légi közlekedésében elfoglalni óhajtott szerepe.

ITB Berlin: minden hely kiadva 

A 48. berlini ITB-n minden arról szólt, hogy a turizmus köszöni szépen, remekül van. Mintha a 2008-as válság meg sem történt volna. 

Ki repteti el a turistát? 

Az idei berlini ITB egyik kerekasztal-beszélgetésén felmerült kérdés időszerűsége és jogossága felől nincs kétség, hisz a fapadosok egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a nyaralásra indulók táborából. Példáért nem is kell messze mennünk; már a tavaly nyári hazai charter szezonban látszott, hogy még az utazásszervezőknél csomagot vásárlók is mind többen ülnek át a fapadosok block seat-jeire.

Mi az: egy kilométer cérna kell hozzá és egy VW Golf ára? 

„A válság miatt az üzleti utazások 70 százalékát turista osztályon bonyolítják” - számolt be a Lufthansa tapasztalatairól Jens Bischof, a Lufthansa kereskedelmi igazgatója. Ezért döntött úgy a német légi óriás, hogy megfontolt tervezést követően, a vetélytársakhoz hasonlóan teremt egy új osztályt hosszú távú járatain a business és a turista között. De nem csak business utasokra számítanak - derült ki szerdán, a Lufthansa berlini ITB-n megtartott sajtótájékoztatóján.

Hogyan ugrasszuk össze az utazásszervezőket és a közvetítőket? 

Például az új Ptk-val? De úgy tűnik, hogy a közvetítői jutalék körüli felhajtásnak nagyobb a füstje, mint a lángja.

A turizmus fejlesztése nem megy egyedül 

- ismerte el Horváth Viktória, a Nemzetgazdasági Minisztérium helyettes-államtitkára, majd azzal lepte meg az egybegyűlteket, hogy a tárca és a szakma öszzefogásával egy termékfejlesztési workshop indulna.

Rég várt járat indul Brüsszelbe 

A jegyeladásait tavaly 6%-kal növelő Brussels Airlines éjszakázó járatot indít a Ferihegyre.

Ki repteti a ferihegyi utasok nyolcadát? 

Nem meglepő módon a tavaly itthon is tovább erősödött Lufthansa Csoport - derült ki a vállalat keddi, budapesti sajtótájékoztatóján.

Bécs stabilan áll az élen 

Az osztrák főváros évek óta stabilan a világ első számú kongresszusi helyszíne. Ez persze nem véletlen: a színvonalas MICE-létesítmények, a gyors és kényelmes tömegközlekedés mellett a nemzetközi szervezetek jelenléte is kellett a sikerhez.

10,9 millió utas a Ferihegyen 

Majd 2018-ban; de addig is lássuk, kiket díjaztak a tavalyi teljesítményért! Ők pedig csütörtök este a Budapest Airport immár szokásos - hetedik - év eleji partnertalálkozóján vehették át elismeréseiket.

Donyeck, Moszkva, Tel-Aviv 

Új és újabb járatok elindítását jelentik be Ferihegyen a légitársaságok a 2014. nyári menetrendi időszakra. Elsősorban kelet és dél felé bővülnek a kapacitások, ugyanakkor jó néhány tavalyi járatot hiába keresünk az idén.

Az EU nem csupán az egységes piacról szól 

- jelentette ki szombaton Rigában a 2014-es európai kulturális fővárosi évad (EKF) megnyitója alkalmából felszólaló Androulla Vassiliou, oktatásért, kultúráért, többnyelvűségért és ifjúságpolitikáért felelős uniós biztos.

Star Alliance: kamaszkori kihívások 

15 éves lett a bolygó legnagyobb légi szövetsége, a Star Alliance. Bár az erő velük van, azért nekik is akadnak skrupulusaik. Ezek pedig a mostanában – főképp a nyugati világ fuvarosaira – jellemző „öbölözés”, vagyis, hogy az Arab-öböl két nagy kártyája, az Etihad és az Emirates túl nagy előnnyel bírnak a szabadversenyző nyugati fuvarosokhoz képes. Korábban a Qatar Airways is szerepelt a listán, ám ők nemrég a oneworld mellett letették a garast.

Spórolás Austrian Airlines módra 

Hogyan fordította 2011-ben még 59 millió eurós üzemi veszteségét nyereségbe 2013-ra az Austrian Airlines?

Kerékpáros turisztikai nagyhatalom lehetünk? 

Januártól indul az uniós költségvetés újabb hét éve. Ha az operatív programokba (OP) sikerül átültetni a több civilszervezet által a Nemzeti kerékpáros koncepcióban (NKK) kijelölt célokat, akár 120 milliárd forint is juthat a hazai kerékpáros közlekedés és turizmus fejlesztésére. Kérdés, hogy ebből a summából mi valósulhat meg?

Megújult 113 kilométernyi túraútvonal 

A feladatunk, hogy berendezzük az erdőt a turisták számára – idézte egykori elődjét Zambó Péter, a Pilisi Parkerdő Zrt. vezérigazgatója. Az idézet az egyik legkedveltebb magyar természetfilm-sorozat, a Másfélmillió lépés Magyarországon Pilist bemutató epizódjában hangzott el 1979-ben. Azóta sok víz folyt le a Dunán – szerencsére volt lehetősége folyni, bár Rockenbauer Pál sorozatában, a börzsönyi epizód végén egy szakértő még a Bős-Nagymaros vízlépcső ránk eső részének előnyeit ecsetelte.

Berendezik a Budai-hegység erdejét 

A feladatunk, hogy berendezzük az erdőt a turisták számára - idézte egykori elődjét Zambó Péter, a Pilisi Parkerdő Zrt. vezérigazgatója. Az idézet a talán egyik legkedveltebb magyar természetfilm sorozat, a Másfélmillió lépés Magyarországon Pilist bemutató epizódjában hangzott el 1979-ben. Azóta sok víz folyt le a Dunán; volt lehetősége folyni, bár Rockenbauer Pál örökbecsű sorozatában, a börzsönyi rész végén egy szakértő még a Bős-Nagymaros vízlépcső ránk eső részének előnyeit ecseteli.

Kormányzati hátszél, civil aggályok 

Életet lehelne a budapesti Normafa sípályáiba és az egész környékbe a XII. kerület az állam hathatós segítségével. A hazai síélet egyik bölcsőjének felújítása nem feltétlen ördögtől való elképzelés, de nem mindegy, milyen formában valósul meg. A fejlesztés sínre tételét segíti a parlament által szeptember végén viharos gyorsasággal elfogadott Normafa-törvény.

A modern és a gonosz 

Ha azt mondom: Bach, Luther, Zeiss, Gropius, Goethe, Schiller, Liszt és Szent Erzsébet, melyik német tartományra gondolok? Naná, hogy Türingiára! Lágyan hullámzó dombokkal és vadregényes erdőkkel borított vidék ez, teletűzdelve mesébe illő történelmi helyszínekkel.

Kell-e nekünk buszos városnézés? 

Alaposan átalakult a város, a klasszikus budapesti városnézés útvonala mégis évtizedek óta változatlan. Szükségünk van-e ebben a formában a budapesti városnézésre vagy nem?

Idén is hozzuk a formánkat Ausztriában 

Aligha ha csalódnak bennünk derék osztrák szomszédaink turisztikai szolgáltatói idén - derült ki a csütörtöki osztrák workshopon, Budapesten.

A kalap, ami egy évig a szállodai polcon várt 

Történt mindez egy mauritiusi szállodában, ahol a kalapjától soha meg nem váló, visszatérő vendég távozáskor ott felejtette fejfödőjét. Amikor egy évvel később újra megérkezett a trópusi szigetre, kalapja ott várta.

Új légitársaság a láthatáron 

2017-re ötven repülőgépből álló flotta, ferihegyi gyűjtő-elosztó pont, interkontinentális járatok, több száz alkalmazott és beszállítói hálózat – nagyszabású tervekkel indul az új magyar légitársaság, a közel-keleti befektetői háttérrel rendelkező Sólyom Airways.

Csata a Bajcsy-Zsilinszky úton 

Maroknyi V. kerületi lakos követelésének engedve néhány nap alatt megszüntették a turistabuszok népszerű parkolóját a Bazilika közvetlen közelében. A gyakran idős turisták így gyalogolni kénytelenek.

Vizsgázik már ló és lovas 

Minden hatodik hazai lovasturisztikai szolgáltató engedélyét visszavonta idén májusban a Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH). Az akció nem szándékos vegzálás volt, lejárt egy négyéves határidő, amely alatt a szolgáltatóknak teljesíteniük kellett a jogszabályban előírt feltételeket. Idén szeptembertől a lovaknak is vizsgázniuk kell.

Izrael: a Közel-Kelet legbiztonságosabb helye 

Tessék elmenni és megnézni - biztattak a hétfői izraeli workshopon. Aki pedig biztatott, Yehuda Shen, Izrael turisztikai minisztériumának Közép- és Dél-Európáért felelős igazgatója.
Feliratkozás a Turizmus Online hírlevelére

Álláshirdetések

Munkatársat vagy munkát keres?

Adja fel hirdetését a Turizmus Online portálon, a turisztikai szakma honlapján! Leendő kollégái is minket olvasnak - válasszon csomagjaink közül!